Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lusitano schreef:een zenuwsnede is niet zo zielig of verschrikkelijk als jullie denken hoor! Het mag wel nog in Nederland er zijn alleen erg veel mensen die er een 'ethisch' bezwaar tegen hebben....
De zenuwsnede wordt zo uitgevoerd dat de helft, een dwarsdoorsnede van de hoef wordt verdoofd. Het paard struikelt niet, voelt zoolzweren nog gewoon en kan prima functioneren! Je moet wel zelf meer opletten met wondjes maar dat doe je als goede eigenaar altijd wel!
Het is echter geen oplossing, het is symptoombestrijding....Mijn mannetje doet het er al jaren prima op en is nooit meer kreupel geweest, op de zoolzweer van afgelopen zomer (die hij dus wel voelde!) na.
Voor hem is het heerlijk, hij is nog vol levensvreugde en dit is een prima oplossing. Hij heeft geen pijn en functioneert, en ik hoef mijn maatje nog niet af te staan.
Ik rijd hem overigens al geruime tijd niet meer. Ik zeg ook duidelijk dat een zenuwsnede niets verhelpt maar alleen de pijn bestrijd! Als mensen dat maar goed in hun achterhoofd houden kan je paard er veel baat bij hebben.

Simmie schreef:Oosterhof er is bij mijn weten verder niets gedaan (in de richting van AdB, natuurlijk bekappen ed).
oosterhoff schreef:Simmie schreef:Oosterhof er is bij mijn weten verder niets gedaan (in de richting van AdB, natuurlijk bekappen ed).
Dan vindik het behoorlijk dommig! Sorry dat ik het zo zeg. En misschien heb ik het mis. Ik ken het paard natuurlijk niet.
gekkeils schreef:ik vind het zielig dat jullie vinden als ze hoefkatrol maar afgemaakt moeten worden, als je tog gewoon naar het bos gaat is er helemaal niks aan de hand als iemand iets aan zijn been heeft is het tog ook niet het eind van zijn leven, en de meeste paarden hebben er bijna geen last van alleen bij dresuur en springen
oosterhoff schreef:Als je goed leest gaat hij na die twee weken 2x5 minuten stappen. Ik neem aan dat ie de rest van de 23 uur en 50 minuten op stal zal staan.