Kosten MRI en scintigrafie onderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 23:01

Ojajoh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:12

Barvrouwke schreef:
Kan je niet beter voor de thermografie gaan? Dat kost maar 125,- voor het hele paard en dan kunnen ze je ook vertellen wat er aan de hand was. Bij mij op stal hebben 2 het laten doen met probleem paarden de 1 bleek kissing spinces (schrijf je dat zo?) te hebben en de andere botwoekeringen aan de dwarsuitsteeksels. Dus volgensmij heb je er dus best heel erg veel aan.

thermografie toont toch alleen maar door warmte de "zere" plek aan? toch niet het probleem?

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 13:28

scintigrafie toont ook alleen de locatie waar er wat mis is met de botten/het gewricht
daarna moeten er nog gewone rontgenfoto's gemaakt worden(iig zo is het mij verteld)
thermografie toont een warm gebied als er op die plaats een blessure zit, dus bv iets mis met de pezen/spieren of als er iets is met het gewricht
scintigrafie gaat alleen over de botten

MRI laat wel meteen zien wat er op die plaats aan de hand is, maar zowel thermografie als scintigrafie moeten er later nog gewone rontgenfoto's of ander onderzoek(bv peesscan oid) gemaakt worden om te zien wat er op de plaats mis is

vièro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-06 15:17

_Anke_ schreef:
Ik heb het opgezocht en de scintigrafie kostte 650 euro. Van het gehele paard. Waarschijnlijk zijn de kosten in Nederland hoger dan in Belgie.

In Belgie betaal je idd minder maar daar betaal je 21% BTW en hier in nederland maar 19% dus of het heel veel uitmaakt ligt een beetje aan de kliniek volgens mij...