Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
simodi schreef:Hoi, ik herken je verhaal, want ik heb iets soortgelijks met mijn merrie. Zij is wel al 22 jaar, dus misschien niet helemaal vergelijkbaar omdat ze minder weerstand zal hebben. Najar 2004 is ze voor t eerst geent tegen rhino, omdat dat verplicht moet op onze stal. Ze werd daar ook heel ziek en lusteloos van. Normaal heb ik met enten geen enkel probleem, alleen af en toe een iets dikkere borst maar dat was met een paar dagen weg. De koorts/verhoging werd bestreden met antibiotoca, maar het heeft maanden geduurde voordat haar temperatuur weer in de buurt van normaal kwam (rond de 37). De lusteloosheid stak telkens weer de kop op. Ze is al heel rustig van zichzelf, maar dit was te braaf. Tot nu toe is ze nog steeds niet de oude. De DA heeft ook bloed getrokken en mest bekeken, niets gevonden. Ze heeft verschillende zware verhoging gehad (rond 38,3), nog een keer antibiotica gehad, maar het blijft terugkomen. Verder is ze niet ziek (geen snot, hoesten o.i.d.) Ze eet goed, mest goed. Toch blijft er periodiek hogere temperatuur en lusteloosheid.
Ik heb ook het idee dat ze misschien al iets heeft wat door die enting a.h.w. aangewakkerd is, maar het is ook niet te localiseren.
Ik ben dus heel benieuwd wat er uit de onderzoeken bij jouw paard komt. Volgens mij is die rhino-enting toch wel heel slecht voor een paard, je hoort toch veel verhalen van zieke paarden erna.
Heel veel sterkte, ik blijf je topic volgen!
)
Ze houdt het ook weer vol om een half uurtje te lopen. Daarna is ze dan wel helemaal uitgeteld hoor!