Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amondi schreef:Hoe lang??? 2 spuitjes was voor ons paard voldoende om op het inrij tereein te blijven en niet in het mais of tussen de trailers terecht te komen. Mijn hond kreeg af en toe een spuitje( vuurwerkstress) en dan kon hij weer een hele tijd zonder bibberen.
Gewoon uitproberen, als je ergens zonder stress aan kunt beginnen krijg je meestal ook geen last als je bezig bent.

Semra schreef:amondi schreef:Hoe lang??? 2 spuitjes was voor ons paard voldoende om op het inrij tereein te blijven en niet in het mais of tussen de trailers terecht te komen. Mijn hond kreeg af en toe een spuitje( vuurwerkstress) en dan kon hij weer een hele tijd zonder bibberen.
Gewoon uitproberen, als je ergens zonder stress aan kunt beginnen krijg je meestal ook geen last als je bezig bent.
Thuis heb ik het nu één keer geprobeerd. Om zeker te weten dat het niet het tegenovergestelde effect heeft.
Ze was redelijk ontspannen.
Maar op wedstrijd heb ik het dus dat ze bij het losrijden redelijk braaf is. Wel wil ze alles eerst even bekijken. Maar als we dan naar een andere bak moeten om de proef te rijden heb ik dus geen tijd om haar te laten rondkijken en dan loopt ze rond alsof ik er niet op zit. Vaak heb ik dan niet eens een stuur en zit ik op een ongeleid projectiel.![]()
Ik wil haar dus eigenlijk voor het losrijden wat geven en voor we de ring in moeten.
Of raden jullie mij iets anders aan?
Ik heb trouwens de spray en heb haar thuis voor het rijden twee spuitjes gegeven.
amondi schreef:Als je nou bij het klaarstaan even een spuitje in haar mond laat doen?Gewoon proberen.