Bach Bloesem Rescue Remedie voor paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:17

Hoe lang??? 2 spuitjes was voor ons paard voldoende om op het inrij tereein te blijven en niet in het mais of tussen de trailers terecht te komen. Mijn hond kreeg af en toe een spuitje( vuurwerkstress) en dan kon hij weer een hele tijd zonder bibberen.

Gewoon uitproberen, als je ergens zonder stress aan kunt beginnen krijg je meestal ook geen last als je bezig bent.

cp112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 19:25

Mijn tante maakt ook zelf bach dingen. ik heb op haar aanraden mijn paard het ook gegeven toen we de reis naar frankrijk moesten maken, en dus onderweg er wel eens uit moesten om met hem te lopen. het is maar een heeel klein beetje, 3 druppeltjes heb ik hem gegeven de avond voordat we weggingen. gewoon op mijn handgedaan en toen likte hij het er gewoon af. de volgende ochtend vlak voor we weggingen 5druppeltjes. 's avonds weer(tijdens de rit dus) en de volgende ochtend weer 5(nog steeds tijdens de rit) het heeft heel erg geholpen. hij werd echt heel kalm en rustig. mijn tante zegt ook dat als een dier het een paar keer gehad heeft ze zelf weten of ze het nodig hebben ofniet, haar hond kreeg het als een soort pijnstiller, en op de dagen dat hij dus erge pijn had met lopen likte hij het zo op en op zijn goede dagen dus niet. ik weet niet precies wat er in dat bachje van mijn paard zat. ik heb het nog wel staan en het staat er wel op. ze heeft het dus zelf gemaakt met ingredienten die je bij een (speciale?) winkel kunt halen.

Semra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 10:45

amondi schreef:
Hoe lang??? 2 spuitjes was voor ons paard voldoende om op het inrij tereein te blijven en niet in het mais of tussen de trailers terecht te komen. Mijn hond kreeg af en toe een spuitje( vuurwerkstress) en dan kon hij weer een hele tijd zonder bibberen.

Gewoon uitproberen, als je ergens zonder stress aan kunt beginnen krijg je meestal ook geen last als je bezig bent.

Thuis heb ik het nu één keer geprobeerd. Om zeker te weten dat het niet het tegenovergestelde effect heeft.
Ze was redelijk ontspannen.
Maar op wedstrijd heb ik het dus dat ze bij het losrijden redelijk braaf is. Wel wil ze alles eerst even bekijken. Maar als we dan naar een andere bak moeten om de proef te rijden heb ik dus geen tijd om haar te laten rondkijken en dan loopt ze rond alsof ik er niet op zit. Vaak heb ik dan niet eens een stuur en zit ik op een ongeleid projectiel.
Ik wil haar dus eigenlijk voor het losrijden wat geven en voor we de ring in moeten.
Of raden jullie mij iets anders aan?

Ik heb trouwens de spray en heb haar thuis voor het rijden twee spuitjes gegeven.

Anoniem

Re: Bach Bloesem Rescue Remedie voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 12:03

Ik had er laatst ook één gekocht; Chestnud Bud (als ik het goed zeg)
Met de beschrijving;Als ondanks uw vriendelijke en weldoordachte trainingen blijft uw paard hetzelfde, ongewenste gedrag vertonen. Precies wat mijn probleem was met longeren, ik geloof dat ik zijn 5 druppels gebruikte, 3 dagen lang en ik zag weldegelijk verbetering. Kan per toeval geweest zijn ook, maar ik vind het altijd het proberen waard
En ik zie positieve reacties over die Rescue-spray, ga ik ook eens proberen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 13:49

Als je nou bij het klaarstaan even een spuitje in haar mond laat doen?

Gewoon proberen.

Semra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:23

Ja, zo wil ik het maar proberen.
Zaterdag kan ik testen, ben benieuwd.

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:08

Heel toevallig ben ik ook met bach begonnen bij blue.
Net twee dagen dus kan nog niets zeggen.
Gebruik twee soorten die op angst moeten werken.
Ik geef het haar op een boterham.
Laat nog wel weten hoe het gaat.
Ben benieuwd of het net zoals bij jullie positief gaat werken.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:24

Het is een oud topic, maar hier wil graag weer even leven in blazen...

Hoelang van te voren geven jullie de druppels bijv. voor een wedstrijd? Pas op de dag zelf of al een aantal dagen van te voren?
Heb het probleem dat ie met losrijden ok is, maar als ik in de andere bak komt de spanning toeslaat en is ie niet echt fijn meer te rijden...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:47

Semra schreef:
amondi schreef:

Thuis heb ik het nu één keer geprobeerd. Om zeker te weten dat het niet het tegenovergestelde effect heeft.
Ze was redelijk ontspannen.
Maar op wedstrijd heb ik het dus dat ze bij het losrijden redelijk braaf is. Wel wil ze alles eerst even bekijken. Maar als we dan naar een andere bak moeten om de proef te rijden heb ik dus geen tijd om haar te laten rondkijken en dan loopt ze rond alsof ik er niet op zit. Vaak heb ik dan niet eens een stuur en zit ik op een ongeleid projectiel.
Ik wil haar dus eigenlijk voor het losrijden wat geven en voor we de ring in moeten.
Of raden jullie mij iets anders aan?

Ik heb trouwens de spray en heb haar thuis voor het rijden twee spuitjes gegeven.

en:
amondi schreef:
Als je nou bij het klaarstaan even een spuitje in haar mond laat doen?Gewoon proberen.

Stond hier vlak boven

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:12

Ik heb het inmiddels geprobeerd. Zoals ik al vertelde, voor het losrijden twee keer sprayen en voor ik de ring inging nog twee keer.
En ik moet zeggen, ik heb geen bok gehad en ze heeft niet gestaakt. In de proef een door spanning nog wat moeilijk te rijden paard maar al een stuk beter dan de vorige keer.
Helaas is m'n paard nu geblesseerd. Dus voorlopig ben ik uitgereden.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:18

Hoeveel moet je geven?
Het werkt dus gelijk??

Je kan kiezen tussen een spray en druppels?

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:34

Ik heb er hele goede ervaringen mee, paard werd er direct rustiger van, liet zelfs de tandarts ongehinderd in zijn mond rommelen.

bambi76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 12:08

Ik lees dat de 1 het een aantal dagen van te voren al geeft en de ander alleen op de dag zelf...