Veelvoorkomende kwaaltjes bij oudere paarden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Re: Veelvoorkomende kwaaltjes bij oudere paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:10

Acilon schreef:
mijn paard is er 23 en dit zijn zijn kwaaltjes

sinds 2 jaar zomerexceem en last van de lever (heeft met elkaar te maken)

stofgevoeligheid, in de winter gaat hij altijd hoesten (hoewel het dit jaar nog uitgebleven is, hout vasthouden!!)

moeilijker verharen en minder vlot gaan liggen (eenmaal hij op de grond ligt is hij nog steeds de koning van het rollen en draait hij nog steeds volledig rond)

en in zijn hoofd.... tja, in zijn hoofd beleeft hij een 2e jeugd denk ik want hij doet zo gek als een veulen

je moet eens opkikker proberen van de paardendrogist!..dat zijn ook dat extraatje wat ik Dimmeke geeft..extra vitamine maar helpt een paard ook beter door zn vacht heen..daarom zijn we het toen gaan gebruiken en je merkt echt het verschil, nu geven we het het gehele jaar door..en het is voor dim echt een uitkomst, het geeft net dat extra wat hij miste

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:13

hey ja k geef hem ook wat bj

in de winter tegen het hoesten en de rest van de tijd (voorjaar zomer en herfst ) iets voor zijn vacht en lever, daar is hij heel goed mee aleen kan ik het zomerexceem niet onderdrukken

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 13:48

Acilon schreef:
hey ja k geef hem ook wat bj

in de winter tegen het hoesten en de rest van de tijd (voorjaar zomer en herfst ) iets voor zijn vacht en lever, daar is hij heel goed mee aleen kan ik het zomerexceem niet onderdrukken

Heb je Sweet Itch ooit al eens gebruikt voor het zomerexceem?
Onze shetlander schuurde zich zomer ook dood, sinds we Sweet Itch gebruiken, is hij er bijna vanaf!
Bij ons helpt het echt..!