Kosten inslapen + ophalen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 14:02

Hmm, dood is dood, voor mij geen aangepaste service

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:30

In een hoefslag van dit jaar staat een heel stuk over inslapen, en ook ophalen. En natuurlijk ook wat de kosten daarvan zouden zijn. Ik heb deze hoefslag en zou dit eventueel wel voor je op willen zoeken.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 21:33

Als je dat zou willen doen, heel graag, ik heb namelijk zelf de hoefslag niet

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:18

Het ophalen zijn de kosten niet, volgens mij heb ik in 2003 iets tussen de 10-15 euro betaald, dit zal per regio verschillen. Paard moest wel aan de weg liggen. Voor zover ik weet mag de destructiewagen nooit het terrein op rijden.

En de kosten van het inslapen hangen natuurlijk van de da af en het middel/hoeveelheid die hij gebruikt. Zal ergens tussen de 100 en 200 euro liggen.

Heb je zelf een paard dat je in moet laten slapen Yellowfish?

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:19

Nee, en het is een vrij lang verhaal om uit te gaan leggen waarom ik dit wil weten, mocht je het willen weten wil ik het wel per PB uitleggen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:27

nee hoor, alleen als je het kwijt wilt. Ik hoef het niet persé te weten

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:27

ik vindt het toch wel vreemd,ik heb aan mijn stalhoudster 50 euro betaald.
zij had het op haar bedrijfsrek staan en die heb ik niet gezien.
ik ga er van uit dat ze eerlijk is,maar toch...

mijn veulentje lag aan de weg,en mijn stalhoudster vertelde dat paarden nog meer kosten,het gaat naar grootte!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:30

ik was in het totaal 1500 GULFDEN kwijt... ik wilde dus perse NIET dat mn pony aan de weg moest liggen als een afgedankt dier waar ik 15jr lief en leed mee heb gedeeld!! dus ik heb speciaal vervoer laten komen die alleen voor haar kwamen. eerst om 12u afspraak met de Da gemaakt en om 2u zou het bedrijf komen om haar te halen, had dus genoeg tijd afscheid te nemen en ze hoefde niet te lang dood in de wei te liggen.. Het ging heel gemoedelijk en heb haar zelf op de brankard gerold, samen met mn moeder en zus, dus niks met de benen omhoog aan een grijper.. Die man was ook erg lief en niet lomp ofzo, dit was het laatste wat ik voor haar kon doen, en op deze manier wilde ik mn eerbetoon tonen, dat ze mn alles was en niet afgedankt in de goot te hoeven liggen.. De rest van mn beesten die dood gaan bij mij , gaan ook zo, een mens leg je ook niet bij het grofhuisvuil!! ik waardeer mn beesten enorm en totdat ze bij mij het erf afgaan, gaat het op een goede manier...
sorry, maar ik zie wel eens een pnoy dood aan de weg liggen en krijg dan spontaan kippevel... Daar ligt da beestje als afgedankt vuil, terwijl je er zoveel van hield... dan maar een paar centen meer...

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 22:40

Hmm, ik denk dat het per persoon zal verschillen hoe daarover word gedacht Niet iedereen heeft na vaak hoge DA kosten nog zo'n bedrag over voor een laatste eerbetoon. Daarbij, ik denk dat er ook een hoop mensen zijn die het helemaal niet erg zouden vinden als er niet veel geld aan hun begravenis besteed zou worden, tenslotte merk je er zelf weinig van. Maar daar vroeg ik verder natuurlijk niet naar, en lijkt me ook niet handig om het daar hier verder over te gaan hebben

[Edit] Daarbij, je laatste regel, daar ben ik het niet mee eens. Ik denk niet dat met geld uit te drukken is hoeveel je om een dier geeft

Trouwens, Ellenlouise, ik heb je een pb gestuurd
Laatst bijgewerkt door Yellowfish op 03-01-06 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 22:40

stalnijmegen schreef:
ik was in het totaal 1500 GULFDEN kwijt... ik wilde dus perse NIET dat mn pony aan de weg moest liggen als een afgedankt dier waar ik 15jr lief en leed mee heb gedeeld!! dus ik heb speciaal vervoer laten komen die alleen voor haar kwamen. eerst om 12u afspraak met de Da gemaakt en om 2u zou het bedrijf komen om haar te halen, had dus genoeg tijd afscheid te nemen en ze hoefde niet te lang dood in de wei te liggen.. Het ging heel gemoedelijk en heb haar zelf op de brankard gerold, samen met mn moeder en zus, dus niks met de benen omhoog aan een grijper.. Die man was ook erg lief en niet lomp ofzo, dit was het laatste wat ik voor haar kon doen, en op deze manier wilde ik mn eerbetoon tonen, dat ze mn alles was en niet afgedankt in de goot te hoeven liggen.. De rest van mn beesten die dood gaan bij mij , gaan ook zo, een mens leg je ook niet bij het grofhuisvuil!! ik waardeer mn beesten enorm en totdat ze bij mij het erf afgaan, gaat het op een goede manier...
sorry, maar ik zie wel eens een pnoy dood aan de weg liggen en krijg dan spontaan kippevel... Daar ligt da beestje als afgedankt vuil, terwijl je er zoveel van hield... dan maar een paar centen meer...

met alle respect,als jij dat op kan brengen om zoveel geld uit te geven.

maar mijn gedachten zijn anders.
ik geloof niet in een leven na de dood,dood is dood!
nu was mijn veulen dood gevonden in de wei,maar mijn oude shet die ik 28jr gekend heb is naar de slacht gegaan,ik heb hem zelf weggebracht.

en hoe ik met de dood van mijn paarden omga heeft niets te maken met hoe het paard opgeruimd wordt,ze belanden toch allemaal op dezelfde plek!

en het heeft al helemaal niets te maken met hoeveel ik van ze gehouden heb!

zo zie je maar weer,verschillende mensen ,verschillende wensen!

stalnijmegen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:20

gelukkig wel ja dat er verschillende mensen verschillende wensen zijn... ik kan het PERSOONLIJK niet over mn hart verkrijgen om zo een dier aan de weg te leggen, als het nou dood is dood is... Beestjes hebben altijd hun best gedaan het de baas naar hun zin te maken.. ik vind niet dat ze aan de weg in de schijnwerper van iedereen hoeven te liggen, das mijn leed en niet dat van andere...
Maar ik snap heel goed als je geen andere keuze hebt..
En nee zoveel geld heb ik niet om dit elk jaar te doen, gelukkig heb ik lieve ouders die snapte wat ik bedoelde en schote het me voor, heb alles gewoon terug moeten betalen

Dowski

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:31

Ik denk dat je gewoon de da kunt bellen voor informatie. Ze zullen er vast vaste tarieven voor hebben.

10y

Re: Kosten inslapen + ophalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:03

Op speciale wens komt de Rendac ook op het erf als het om een paard gaat. Dat zal iets meer kosten, maar duur is het niet. Of nu speciaal vervoer of de Rendac, het in de wagen/container plaatsen van je paard is ook als het van het erf of uit de box wordt weggehaald geen bijzonder prettig gezicht. Het zal toch met de sleepketting of met de grijper moeten gebeuren.

De Rendac wil ook op verzoek wel een extra rit maken om het paardje snel van de wegkant te krijgen. Bovendien mag je een dood dier niet zo maar laten liggen, het moet altijd goed afgedekt zijn.

Daar de Rendac met het intoetsen van nummers werkt moet je wachten op het nummer dat je moet intoetsen om iemand persoonlijk aan de lijn te krijgen, dan kun je dat direct goed bespreken.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 09:46

ik heb mijn pony in septemeber in moeten laten slapen.
de kosten van de DA incl. nog wat pijnstillers was 125 euro... de kosten van rendac waren rond de 25 euro, zij zijn wel het erf opgereden omdat ik niet wilde dat mijn pony voor 'oud vuil' aan de weg lag ,daar kwam 2 euro geloof ik bij

briandylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 10:29

stalnijmegen schreef:
Daar ligt da beestje als afgedankt vuil, terwijl je er zoveel van hield... dan maar een paar centen meer...
Het is maar goed dat je op het moment dat je deze regel schreef niet voor mij stond.Ik vind dat je voor zichtig moet zijn met dit soort uittingen.je trapt hier mensen mee op hun ziel.

Omdat ik mijn paarden niet op dezelfde wijze heb oplaten halen als jij,wil het niet zeggen dat ik er minder van heb gehouden.En afgedankt waren ze zeker niet.Ook het ophalen bij mij is heel netjes gedaan.Mijn vader was erop dat moment bij en hij werd netjes op gepakt in de grijper.Niet zoals jij beweerd aan zijn benen bengelent.Wat er met je paard gebeurd als ik er niet meer bij ben weet je ook niet.Maar dat weet jij zelf ook niet dus.Ik had helaas niet de mogelijkheid om mijn beide paarden te laten ophalen door dat bedrijf omdat 1 van de paarden weg moest voor sectie.Ik had ze graag samen bij elkaar gehad,voor mijn eigen gevoel dan.Ik vind het erger dat ze in mijn andere paard hebben moeten snijden in de hoop dat ze achter de doodsoorzaak kwamen.

Kom dus niet aan met het verhaal dat ik mijn paarden heb afgedankt toen ze dood waren ,want wij zijn nu een jaar verder en hebben er nog heel veel verdriet van.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 10:45

Ik stelde een vraag, zullen we wel even proberen hier geen grote discussie van te maken?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 11:49

Ik ben het wel met briandylan eens.
Maar idd.. gaat wel offtopic zo.

Denk in elk geval dat je niet van al te hoge kosten uit moet gaan!

Karin_deB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:31

RaQuKA schreef:
Mijn pony is vorige week dinsdag ingeslapen,en volgens de Da kost het ophalen door de Rendac ongeveer 35/40 euro (ze worden wel op het erf opgehaald, ze heeft een speciale regeling dat ze niet langs de weg hoeven te liggen)
Het is heel netjes en met respect gedaan.
Kosten van het inslapen weet ik niet..

Ik heb voor het inslapen € 125,- betaald en voor het ophalen door Rendac € 30,50 (hij werd wel op het erf opgehaald)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:34

Zie op die site van Rendac ook een prijs van 419 eurii staan voor het "speciaal" ophalen van paarden..

misslauie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 15:19

wat is dat speciaal ophale dan?

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:33

Dat staat al in een quote enkele berichten hierboven, misschien eerst even het hele topic doorlezen voor je reageerd?

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:51

Ik zal vanavond even zoeken en dan zet ik het hier neer ! En de kosten van de DA zullen afwijken per DA maar daar kan je wel een telefoontje aan wagen.

Yellowfish

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 18:55

Maar er zal wel een algemeen gemiddelde zijn neem ik aan? of kan iedere DA gewoon zijn eigen prijzen bepalen ?

AltijdLente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:08

ik denk wel dat het per dierenarts verschilt, de één is wel eens duurder dan de ander. Ik heb in sept 2004 ongeveer 150 euro betaald voor het inslapen zelf, het was wel een groot paard, dus ik denk dat dat ook wel scheelt in prijs (hoeveelheid vloeistof). het ophalen was tussen de 20 en 30 euro, precies weet ik het niet meer.

douschka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:59

Ik ben een keer met school (AOC) naar een dierencrematorium/ begraafplaats geweest, daar lagen 2-3 pony's begraven... komt dat vaker voor?
In de folder met mogelijkheiden en prijzen stond niet vermeld dat ze paarden begraven, dus misschien wat het een uitzondering??