Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Niet iedereen heeft na vaak hoge DA kosten nog zo'n bedrag over voor een laatste eerbetoon. Daarbij, ik denk dat er ook een hoop mensen zijn die het helemaal niet erg zouden vinden als er niet veel geld aan hun begravenis besteed zou worden, tenslotte merk je er zelf weinig van. Maar daar vroeg ik verder natuurlijk niet naar, en lijkt me ook niet handig om het daar hier verder over te gaan hebben 

stalnijmegen schreef:ik was in het totaal 1500 GULFDEN kwijt... ik wilde dus perse NIET dat mn pony aan de weg moest liggen als een afgedankt dier waar ik 15jr lief en leed mee heb gedeeld!! dus ik heb speciaal vervoer laten komen die alleen voor haar kwamen. eerst om 12u afspraak met de Da gemaakt en om 2u zou het bedrijf komen om haar te halen, had dus genoeg tijd afscheid te nemen en ze hoefde niet te lang dood in de wei te liggen.. Het ging heel gemoedelijk en heb haar zelf op de brankard gerold, samen met mn moeder en zus, dus niks met de benen omhoog aan een grijper.. Die man was ook erg lief en niet lomp ofzo, dit was het laatste wat ik voor haar kon doen, en op deze manier wilde ik mn eerbetoon tonen, dat ze mn alles was en niet afgedankt in de goot te hoeven liggen.. De rest van mn beesten die dood gaan bij mij , gaan ook zo, een mens leg je ook niet bij het grofhuisvuil!! ik waardeer mn beesten enorm en totdat ze bij mij het erf afgaan, gaat het op een goede manier...
sorry, maar ik zie wel eens een pnoy dood aan de weg liggen en krijg dan spontaan kippevel... Daar ligt da beestje als afgedankt vuil, terwijl je er zoveel van hield... dan maar een paar centen meer...
stalnijmegen schreef:Het is maar goed dat je op het moment dat je deze regel schreef niet voor mij stond.Ik vind dat je voor zichtig moet zijn met dit soort uittingen.je trapt hier mensen mee op hun ziel.Daar ligt da beestje als afgedankt vuil, terwijl je er zoveel van hield... dan maar een paar centen meer...
RaQuKA schreef:Mijn pony is vorige week dinsdag ingeslapen,en volgens de Da kost het ophalen door de Rendac ongeveer 35/40 euro (ze worden wel op het erf opgehaald, ze heeft een speciale regeling dat ze niet langs de weg hoeven te liggen)
Het is heel netjes en met respect gedaan.
Kosten van het inslapen weet ik niet..