wat geven voor atrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Re: wat geven voor atrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:26

Eén gouden tip: rust roest!! Vooral veel bewegen! Mijne gaat elke dag van 's ochtends tot 's avonds in de wei, 's nachts gaat ze wel op stal wegens bang in het donker Ik ga een keer of 4 per week wandelen met haar. Hoe dat verloopt hangt van haar situatie af, de ene keer gaat het beter en draven we en galopperen we, maar als dat niet gaat maken we hele lange stapritten.
Qua medicijnen, mijn ervaringen:
- Primeval: waardeloos en belachelijk duur
- Glucosamine en chondroïtine: hielp een béétje maar niet echt veel
- Cortaflex: hielp totaal niet en lustte ze niet
- Easy... euhm... ding van de Paardendrogist? : iig: werkte niet echt

Momenteel voer ik Artico, eigen samenstelling van de DA en daar doet ze het prima op! Maar dat is volgens mij een kwestie van uitzoeken, wat bij de ene werkt zal bij de andere niet werken en vice versa. Al moet ik zeggen dat alle paarden die ik ken het al heel goed doen op dit middel, des te beter toch?

Veel succes!

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:13

Lester maakt ook te weinig synovia aan en staat nu sinds 3 weken op flexijoint van Equimins, komt uit Engeland.
Fles is een liter en start met 7 dagen 40 ml p/d, daarna onderhoudsdosis 20 ml p/d.(makkelijk te doseren, zit een soort van maatsysteem op) Er zit in glucosamine, duivelsklauw, msm, chondrointine etc. Ook staat hij op siliconenbeslag. En ik zie na ruim 3 weken toch al wel resultaat.
Fles kost ong. 60 euro en ik haal het bij de DA.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 16:14

Persoonlijk hou ik dan weer niet van producten met duivelsklauw.

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 18:20

runningkawa schreef:

Ik ook niet- Duivelsklauw is een pijnstiller ook verkrijgbaar onder de naam "no-bute" en dat soort kreten.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:07

Bij Miro is van de zomer een beschadigd hoefbeen en hele lichte beginnende Artrose geconstateerd:? Ik geef hem sinds Juli Corta-flx in poeder vorm en al na een paar weken liep hij niet meer kreupel en nu loopt hij alweer als vanouds (ik ben eind Augustus weer begonnen met rijden). Ik betaal voor de Corta-flx €80,- voor 2 kilo (geloof ik, kan ook meer zijn, zijn zakjes) en doe daar ongeveer 2,5 à 3 maanden mee..

Ik ben er dus heel erg tevreden over en zal er ook Miro's verder leven mee doorgaan...

Verder loopt Miro op hoefschoenen van Smit al 2,5 jaar en ook hier ben ik erg blij mee, scheelt een hoop ijzers/geld

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:10

heeft iemand ervaring met PrimeVal?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:15

Ja, bij mijn paard was het weggegooid geld!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:18

Idem bij Kawa

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:29

runningkawa schreef:

misschien een beetje een domme vraag hoor maar wat is de preciese werking van duivelsklauw bij artrose?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:57

Duivelsklauw is een pijnstiller.
En ik ben dan bang dat het paard door de pijn heen loopt en zichzelf zo meer schade toebrengt.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:05

na veel ge probeert te hebben vind ik adequan het best is te krijgen bij de dieren arts het zijn spuitjes mijn paard had het zo erg dat ie niet meer kon opstaan en nu rent en springt ie weer rond

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:34

runningkawa schreef:
Duivelsklauw is een pijnstiller.
En ik ben dan bang dat het paard door de pijn heen loopt en zichzelf zo meer schade toebrengt.

bedankt voor het antwoord,ik was gewoon even nieuwsgierig naar de werking ervan.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 16:04

runningkawa schreef:
Idem bij Kawa

En bij Memuska. Waardeloos.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:20

Ik had ondertussen bijna het hele assortiment van de paardendrogist uitgeprobeerd en niets hielp...
Uiteindelijk als allerlaatste redmiddel (want mijn paardje heeft hele erge artrose aan haar beide voorknieeen) Primeval Gelatinaat geprobeerd en bij mij was dat dus wel het enige wat heeft geholpen maar je moet het wel 3 maanden geven voordat je resultaat merkt. Mijn paard leeft dus eigenlijk nog alleen dankzij dat spul, al 2 jaar!
Alleen als ze ging draven en galopperen liep ze kreupel... totdat ik haar voor heb laten beslaan met Easy walker 'ijzers'. Nu draaft en galoppeerd ze niet meer kreupel! de schokken worden extra gedempt eigenlijk.
Ze staat 24 uur per dag buiten (met inloopstal natuurlijk) en dat is echt veel beter. Ze staat nu sinds kort ook (bij mn nieuwe huisje) op een kurkdroge wei ipv in de blubber.. en haar knieeen zijn qua opvang flink afgenomen dus ook dat blijkt invloed te hebben.
Ik raad je aan, probeer de bekende producten allemaal na elkaar gedurende 3 maanden, dan weet je wat wel en niet werkt want dat is inderdaad voor elk paard anders. Het dempen van schokken, constant lichte beweging en vermijden van vocht lijkt me in alle gevallen goed. Mijn paard is op pensioen en is wel al 25 jaar.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:27

kelly21 schreef:
na veel ge probeert te hebben vind ik adequan het best is te krijgen bij de dieren arts het zijn spuitjes mijn paard had het zo erg dat ie niet meer kon opstaan en nu rent en springt ie weer rond

Ik heb ooit iets gehoord met spuiten die uiteindelijk meer kwaad als goed doen... ik weet niet of dat dít is maar weet je of het zeker geen kwaad kan? anders wil ik het ook wel eens proberen....

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:09

Heeft iemand misschien een site met informatie over speciaal beslag bij atrose?

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 10:32

Mijn paard doet het al 5 jaar goed op het break-over beslag van www.hoofcare.nl Controle foto's wijzen uit dat de arthrose stabiel blijft !

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 10:53

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 12:18

Ik geef mijn paard Arthri-Aid, bevalt mij heel goed en is ook geschikt voor drachtige merries(met duivelsklauw kan dat dus een abortus geven).
Mijn merrie heeft hoefkatrol fase 4 en ging daar bijna geheel goed van lopen. Ze heeft ook lichte artrose. Ik betaal 67,50 en daar doe je 100 dagen mee. Er is ook een vloeibare versie en die is aanmerkelijk duurder.
Mijn paard is een echte zeur met het eten van poeders maar dit eet ze prima!
Kijk maar eens op www.nutri-science.nl

En inderdaad veel bewegen ishet allerbeste, mijn merrie loopt ook gewoon de hele dag in de wei.
En voor alle paarden geld: NO FEET - NO HORSE!

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:10

atreyuevita schreef:
Ik had ondertussen bijna het hele assortiment van de paardendrogist uitgeprobeerd en niets hielp...
Uiteindelijk als allerlaatste redmiddel (want mijn paardje heeft hele erge artrose aan haar beide voorknieeen) Primeval Gelatinaat geprobeerd en bij mij was dat dus wel het enige wat heeft geholpen maar je moet het wel 3 maanden geven voordat je resultaat merkt. Mijn paard leeft dus eigenlijk nog alleen dankzij dat spul, al 2 jaar!
Alleen als ze ging draven en galopperen liep ze kreupel... totdat ik haar voor heb laten beslaan met Easy walker 'ijzers'. Nu draaft en galoppeerd ze niet meer kreupel! de schokken worden extra gedempt eigenlijk.
Ze staat 24 uur per dag buiten (met inloopstal natuurlijk) en dat is echt veel beter. Ze staat nu sinds kort ook (bij mn nieuwe huisje) op een kurkdroge wei ipv in de blubber.. en haar knieeen zijn qua opvang flink afgenomen dus ook dat blijkt invloed te hebben.
Ik raad je aan, probeer de bekende producten allemaal na elkaar gedurende 3 maanden, dan weet je wat wel en niet werkt want dat is inderdaad voor elk paard anders. Het dempen van schokken, constant lichte beweging en vermijden van vocht lijkt me in alle gevallen goed. Mijn paard is op pensioen en is wel al 25 jaar.

Mag ik vragen welke smid hier in Nl deze easywalker hoefijzers er bij jou onder heeft gezet? Het lijkt me namelijk de ideale oplossing voor mijn paardje

(sorry voor alle vragen, ik ben nog niet zo thuis in dit wereldje )

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:14

mijn paard heeft dus ook artrose in de voorbenen,en mijn hoefsmid gaat kijken of hij het easy walkers hoefbeslag kan krijgen omdat hij denkt dat het voor mijn paard ook de ideale oplossing is.dus hoop dat dit hem gaat lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:41

Ik doe dit even namens het paard van de buren, die artrose heeft.

PrimeVal Gelatinaat
Soepele gewrichten en sterke botten
PrimeVal Gelatinaat is een natuurlijk voedingssupplement dat belangrijke bouwstoffen bevat voor kraakbeen, botten en hoeven. Het bevordert de smering van gewrichten en verstevigt het kraakbeen, waardoor het paard zich soepel kan blijven bewegen.

Zowel in de paardensport als in de recreatieve ruitersport en paardenfokkerij wordt PrimeVal Gelatinaat veelvuldig ingezet.

PrimeVal Gelatinaat is geschikt als complementaire behandeling en ter preventie van klachten.

PrimeVal Gelatinaat: Preventie én behandeling van problemen aan het bewegingsapparaat
ondersteuning bij slijtage
sterke hoeven en een mooie vacht
overbelaste en oudere paarden
sportpaarden, dekhengsten
drachtige merries
opgroeiende veulens

Zie ook www.primeval.nl , tis wel prijzig; 70 euro ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 16:47

Ah, de prijzen van Primeval Gelatinaat ; 2 kg. voor 69 euro, 5.kg 135,45

Mist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 17:52

Ik heb net mijn bestelling Cortaflex opgehaald (had het naar kennisen in ned. laten verschepen omdat taxipost in Belgie dus NIET werkt)

Ik lach me dood !! de rekening was 215euro incl verzendkosten (incl 20 zelfklevende bandages) aan de Gifted horse, blijkbaar heeft de douane me dit keer wel gesnapt dat was 46 euro.

Maar op de www.cortaflex.nl staat dezelfde 4.5kg Cortaflex + HA powder voor 600euro

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 12:32

Mijn paard krijgt ook cortaflex. Hij heeft geen artrose, maar hij heeft in beide knieen door OC (wat overigens d.m.v. een operatie niet meer zo is) geen kraakbeen meer. Nu moet dat gecompenseerd worden met gewrichtsinjecties en met het aanmaken van gewrichtsvloeistof. Dat laatste doet de cortaflex. Misschien wel zo goed, dat dat de reden is dat ik de afgelopen 2 jaar geen gewrichtsinjectie meer heb hoeven laten doen.

Overigens laat ik het rechtstreeks bestellen uit amerika. Want die importeur hier in Nederland maakt het onbetaalbaar.