Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Brisk schreef:Heeft er hier iemand ervaring met het voeren van Equiral Qi?
Blijkt dat er in mijn geburen geen Havens te verkrijgen is, en ik hoopte dat dit een goed alternatief is. Wat mij aan deze equiral wel opvalt is dat er precies nogal veel suikers inzitten. Het kleeft een beetje en ruikt enorm zoet. Ik ben stilletjes aan het overschakelen, maar ik kan dus nog niet veel zeggen. Dat maagcompositum ga ik dus ook proberen. Mijn paardje is ook erg nerveus. Ze zuigt trouwens lucht zonder dat ze iets moet vastpakken. En als ze op stal komt staat ze gelijk te weven. Overdag loopt ze buiten, en krijgt ze veel hooi (voor ze naar buiten gaat krijgt ze eten). 's Avonds krijgt ze eten, en nog eens veel hooi. Nu dus equiral en nog een beetje pavo conditioner omdat ik nog aan het overschakelen ben. Ook kook ik lijnzaad, en dat krijgt ze ook bij. Sinds ik dit doe heeft ze geen koliekaanvallen meer gehad, maar ze zuigt nog wel lucht.
Keevagirl schreef:Ga dit topic 'ns even volgen, mijn 2-jarige tinkermerrie is sinds een paar dagen begonnen met luchtzuigen. Ze staat 24/7 buiten (in een zandpaddock) met 2 collega's; haar moeder en een andere jaarling. Ik stond er echt van te kijken dat ze gaat luchtzuigen, ik dacht dat dat alleen voorkwam bij paarden die heel veel op stal staan. Bovendien is het zo'n ontzettend relaxed paardje, absoluut geen heethoofd (een echte koudbloed hé).
Ik ben helemaal nieuw op "luchtzuig-gebied", ga dit topic nog 'ns rustig doorspitten, maar eventuele tips zijn van harte welkom ! Ik heb al vluchtig gelezen dat een luchtzuigband dus geen fijne oplossing is ?!