Dance schreef:2x per jaar influenza/tetanus omdat het hier verplicht is als paarden op wedstrijd gaan, geen rhino omdat het geen effect heeft bij de ergste vorm hiervan.
Bij wedstrijden is 1x per jaar volgens mij ook voldoende.
Zie de regl. van de KNHS, of loop ik achter....
Uit de reglementen gehaald:
3. een geldig overzicht van aan het paard toegediende vaccinaties, inclusief de verplicht gestelde vaccinaties tegen influenza, te zijn opgenomen. Vermeldingen van vaccinaties zijn alleen geldig indien ze zijn voorzien van de handtekening en het stempel van de dierenarts, die de vaccinatie toegediend heeft.
4.Een paard is startgerechtigd indien uit het vaccinatieoverzicht blijkt, dat het paard als volgt tegen influenza is gevaccineerd:
a. Een basisvaccinatie, bestaande uit twee inentingen, die minimaal 21 en maximaal 92 dagen na elkaar moeten zijn gegeven.
b. [color=#FF0000]Vervolgens een jaarlijkse inenting, die niet later dan maximaal 12 maanden na de vorige inenting en minimaal zeven dagen voor de wedstrijd moet zijn toegediend.[/color]
c.Indien van toepassing: een afschrift van een verkregen dispensatie als bedoeld in artikel 21.
d. Indien van toepassing: een geldige tijdelijke ontheffingsverklaring identificatie en registratie.
Als dit niet meer zo is hoor ik graag !