Kreupel...Wanneer foto's laten maken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:42

Ok als ik niet naar bodegraven zou moeten zou dat dus heel wat schelen, hoef ik ook geen trailer te huren enzo. En ik ga ff op de site kijken

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:43

RockyLover schreef:
Ik ga ook naar bodegraven.

Toen Rhea met haar been zat zijn er ook röntgen van haar been gemaakt, dat is in Bodegraven niet zo duur. Ze hebben daar apparatuur wat de foto's gelijk doorstuurt naar de computer, dus hoeft niet meer geprint ed te worden
Ik zal eens kijken op de rekening hoe duur het was, maar kan mij herinneren dat dit een van de 'goedkoopste' dingen was die ze daar gehad heeft

Ohja, heb jij ook Van Rijn? Die heeft geen eigen apparatuur meer, die is aangesloten bij Bodegraven dus dan zou je daar naar toe moeten.

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:49

Ja ik heb van Rijn. Wordt dan wel trailer huren dus... Als je wil kijken hoe duur het was, graag

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 19:54

Ooh dan heb ik het dan denk mis met de prijs
Maar bodegraven vind ik wel goed... 19 januari voor de laatste keer Hoop ik
Maar meid.. Hoop voor je dat het allemaal goed komt!

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 19:57

Dank je Het is natuurlijk alwel een oudje die veel te voorduren heeft gehad in zijn leven.

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:00

Ja chester is nog niet zo heel oud hij is 8 jaar...
Maar ja, hij heeft al veel meegemaakt.. Nou veel...
Maar eerst kreupel aan ze voorbenen meer dan half jaar, nu ze achterbeen.. waar ik al 4 maanden mee zit..
En hij is stofallergies, weet ik ook pas een jaartje...
Verkoude geweest..... dus ja.. vind het best veel.. heb hem 5 jaar en de laatste 1,5 jaar is het heel de tijd raak..
Maar houd dit topic wel ff in de gate zeg maar

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 20:10

Ik bedoelde meer dat hij vroeger SGW pony was en daarna 9 jaar manegepony en nu bijna 2,5 jaar van mij, dus hij heeft best een zwaar leven gehad.

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:20

Ooh zo Sorry begreep verkeerd..
Maar dan snap ik je

gamble

Re: Kreupel...Wanneer foto's laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 20:39

wij zitten met corrie met hetzelfe probleem. Drie weken geleden stond hij stijf in de molen. Meteen da gebeld, die dacht aan ernstige spierpijn spuiten, siroop en na een week langzaam opbouwen. Aan de longeerlijk weinig te zien totdat het zadel erop ging, hij liep rechtsom niet echt helemaal rad maar ook niet kreupel. Weer stappen terug naar af en vorige week is sara er weer even op geweest en riep direct toen ze rechtsom ging dat het (soort slag in het wiel) er nog steeds in zat. Weer stappen en gisteren even zonder zadel onze jomgste erop. Het ging de laatste dagen mentaal al weer wat beter met hem, hij begon zijn gebruikelijke grapjes weer terug te krijgen en liep weer vlot. Gisteren bokte hij onze dochter er bijna af en draven en gallop leken goed te gaan maar hij was erg uitgelaten. Op zich een goed teken maar dan gaat hij ook door de kreupelheid heen.
Morgen laten we nog een keer bloed afnemen om de verzuring te bekijken( is de eerste keer niet gedaan) en hij doet buigproeven bij de voorbenen. Wanneer daar iets uitkomt gaan we naar bodegraven foto's nemen. Ik ben van mening dat als er niets aanwijsbaar mis is, geen dik been, geen warm been of bloed je best even aan kunt kijken maar....wel stappen niet rijden.
Succes ermee en ik hoop ook voor ons dat het meevalt.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 22:39

Hey Roos, wat balen van Rocky zeg! Maar rontgenfoto's vallen inderdaad wel mee. Een peesscan is iets anders en inderdaad een stukje duurder. Dan wordt er een soort echo gemaakt aangezien je pezen niet kunt zien op een rontgenfoto. Voor Candor betaalde ik ong. 90 euro voor 4 rontgenfoto's. Dat was in Noordwijkerhout.
Ik zou zeker even foto's laten maken. Misschien is het idd wel artrose! Veel succes en ik hoop dat Rock weer snel de oude is!

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 22:45

Ok, dank je Ik bel deze dagen van Rijn dan nog even.

joor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:08

ik heb mijn paard laten keuren in bodengraven, maar dat is natuurlijk helemaal rondom op de foto en klinisch keuren.
maar dat koste mij zo rond de 500 euro.
ik geloof dat dat 16 foto's zijn ofzo.
ik zou ook voor de zekerheid wel een foto laten maken hoor, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
en misschien valt het allemaal wel mee.
\succes er mee, en laat het even horen al je meer weet.
groetjes jorieke

gillian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:01

Blue_Star schreef:

Als je in zo'n pokkeland als België(excuseer voor de mensen die zot zijn van België)woont,is het wel duur hoor,ik was 130euries kwijt aan een peesscan
Maar idd,Nederland is goedkoper

nee hoor, was laatst €124 euries kwijt aan een peesscan

Moet eerlijk bekennen dat ik het in België juist goedkoper vind.
Ben vorig jaar naar de Bosdreef geweest in Moerbeke en een heel uitgebreid onderzoek met brochoscopie, meerdere röntgenfoto's en nog wat kleine dingen kostte me maar €190 euries, vind dat nogal meevallen hoor

Ontopic: ik zou idd foto's laten maken, klinkt nl als spat oid...
Sterkte ermee!!

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 22:59

Nou ik moet inderdaad naar bodegraven van mijn dierenarts en daar kijken ze of er een echo of een foto gemaakt moet worden. Tot die tijd moet ik stappen op zachte bodem, dat is altijd goed zei hij.

Chessiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 07:50

Ok! Wanneer moet je naar bodegrave?
En wens je alvast sterkte verder !

RockyLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-05 12:17

Ik wacht even tot kyralovertje weet of ze gaat of niet (wel zo handig om samen te gaan) en dan maken we een afspraak

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 11:55

RockyLover schreef:
Maar als het echt iets ergs was geweest had hij toch niet een paar dagen weer goed gelopen...

Was het maar zo simpel. Mijn paard heeft gewisseld van op 3 benen lopen naar 100% rad en vice versa en dat zelfs op dezelfde dag.

Ik zou dus foto's laten maken. Hoewel dat niet altijd betekent dat je erachter komt wat het is kun je wel een aantal dingen uitsluiten.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:06

Goed van je dat je toch foto's laat maken. Denk dat dat wel belangrijk is, al is het maar voor een algehele check up omdat het al zo'n oudje is. Vooral als je er nog op rijd zou ik het doen want dan weet je meteen hoe je hem en in welke mate je hem nog mag belasten.