Mijn vorige paard heeft in zijn jeugd waarschijnlijk een wondje opgelopen op de hengstenweide. dit wondje is toen dus nooit goed verzorgt, gevolg was einschuss. Dit was dusdanig erg dat zijn lympfevaten dusdanig beschadigd waren dat zijn been altijd dik bleef. Bij voldoende beweging zakte het wel wat af, maar zijn been bleef altijd wat dikker. Met rijden heeft hij er nooi last van gehad, hij liep nooit kreupel of anders. Bij mij heeft hij nog 2x weer een 'aanval' gehad op dat been. Dan trof ik hem in zijn stal aan met dik 40 gr!! koorts en een been waar hij niet meer op wou staan of lopen. Beide keren gelijk de DA erbij gehaald en hij kreeg dan antibioticaspuiten (die ik zelf moest geven) en poeders (vochtafdrijvers)Ik moest hem dan minimaal 1 á 2 dagen volledig op stal houden. Dan meestal na 2 dagen liep hij wel weer gewoon.
Het is mij nog steeds een raadsel gebleven waarom hij toen nog 2x weer zo'n 'aanval' had gehad. Het gebeurde wel op het moment dat ik hem hoog in training had, m/z niveau. Dus misschien was dat toch te veel voor hem.
Succes in elk geval met jouw paardje en ik hoop voor je dat het bij jouw paardje niet blijvend is.