Olifantspoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:50

Jeetje meid, daar ben je lekker klaar mee.
Mijn vorige paardje heeft het ook een keer gehad.
Die had met zijn been vastgelegen.
Na 2 weken zag je er niks meer van.
Het enige wat ik heb gedaan is stappen en nog eens stappen, natuurlijk na een bezoekje van de da.
Sterkte ermee!

amen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:22

die van mij had het ook....

4 dagen antibiotica gespoten en nu nog aan de poeder,,,voor 7 dagen...been is al goed afgenomen, en paard is ook niet kreupel ofzo geweest,,,,

JazzOrlando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 11:39

Orry heeft ook een grote doos antibiotica poeder en ik ben nog steeds 4x per dag aant stappen en koelen

Rainta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 18:44

goed dat je zo consequent met hem stapt, en heel veel sterkte ermee.

Temp

Re: Olifantspoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:05

Mijn beestje heeft ook 2x bloedvergiftiging gehad Ook flink stappen en veel spuiten, plus een antibiotica kuur... Veel beterschap met je paardje.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 23:09

oeii dat ziet er niet zo goed uit, ik zal ook maar veel stappen enzo, net als wat de andere zeggen, veel succes

belinda73

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 19:47

mijn vorige paard heeft het ook gehad en had daar bij ook nog eens 40graden koorts met een paar spuiten en poeders en pillen er weer helemaal boven op gekomen. sterkte er mee

simodi

Re: Olifantspoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:02

Mijn merrie had dit ook, inderdaad (bijna) bloedvergiftiging door een piepklein wondje dat ik niet had gezien. Het korstje was nauwelijks groter dan een flinke spledenknop! Gelijk dierenarts erbij, antibioticakuur gehad. Het was wel al na 2 dagen heel veel minder. Goed stappen en afspuiten met koud water (al is dat nu met die kou waarschijnlijk niet zo handig om te doen). Sterkte ermee en houd het goed in de gaten. Advies: Als het te lang duurt voor het dunner wordt wel weer de DA laten kijken.

Pally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:59

Mijn vorige paard heeft in zijn jeugd waarschijnlijk een wondje opgelopen op de hengstenweide. dit wondje is toen dus nooit goed verzorgt, gevolg was einschuss. Dit was dusdanig erg dat zijn lympfevaten dusdanig beschadigd waren dat zijn been altijd dik bleef. Bij voldoende beweging zakte het wel wat af, maar zijn been bleef altijd wat dikker. Met rijden heeft hij er nooi last van gehad, hij liep nooit kreupel of anders. Bij mij heeft hij nog 2x weer een 'aanval' gehad op dat been. Dan trof ik hem in zijn stal aan met dik 40 gr!! koorts en een been waar hij niet meer op wou staan of lopen. Beide keren gelijk de DA erbij gehaald en hij kreeg dan antibioticaspuiten (die ik zelf moest geven) en poeders (vochtafdrijvers)Ik moest hem dan minimaal 1 á 2 dagen volledig op stal houden. Dan meestal na 2 dagen liep hij wel weer gewoon.
Het is mij nog steeds een raadsel gebleven waarom hij toen nog 2x weer zo'n 'aanval' had gehad. Het gebeurde wel op het moment dat ik hem hoog in training had, m/z niveau. Dus misschien was dat toch te veel voor hem.

Succes in elk geval met jouw paardje en ik hoop voor je dat het bij jouw paardje niet blijvend is.

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 12:22

Jeetje dat ziet er niet lekker uit. Mijn oude verzorgpaard heeft het ook gehad. Bij hem is het nooi echt meer weg getrokken, en is uiteindelijk ook door dat been ingeslapen (hij kon niet meet overeind komen)
Je doet het goed, veel stappen op harde grond en goed en regelmatig afspoelen met koud water. Hij krijgt al antibiotica dus dat is goed. Nu is het een kwestie van afwachten, meer kun je niet doen. Succes.