Hoefkatrol ??!!???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke148

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:11

Ik heb ook een paard die (volgens de dierenarts) HKO heeft.

Ik wilde hem wel verkopen aan iemand die alleen wat buitenritjes met hem zou maken en verder niks. De dierenarts zei toen dat hij dat waarschijnlijk ook niet meer zou kunnen en dat ik hem maar zo snel mogelijk op speciaal beslag moest zetten want hij had heel veel pijn.

(ik was ZZ springen met hem, nooit wat gehad en hij is inmiddels 11)

Toen ging ik denken....die ijzers, kan nooit goed zijn en het kon gewoon niet dat hij zelfs geen buitenritje meer kon maken.

Ben wat gaan surfen op internet, heb een les gehad van iemand die stage heeft gelopen bij Antoine de Bodt en heb de cursus natuurlijk hoefbekappen gedaan.

Inmiddels loopt hij echt heel goed, niet gevoelig op de weg, geen brokkelhoeven meer (dat had hij namelijk wel) en hij liep zelfs bij de keuring op de korte volte regelmatig. (was steeds wat gevoelig maar niet ernstig, dunne zool werd er gezegd)

Start hem ook weer succesvol in de Z en hij heeft nergens meer last van.

Ben zo blij dat ik erachter ben gekomen dat het aan de hoeven lag (wil er niet aan denken wat er anders zou gebeuren) en ik hoop dat er op deze manier, met het goed bekappen, meer paarden worden geholpen.

boeie

Re: Hoefkatrol ??!!???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:32

heb je zeker geluk gehad

Janneke148

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:35

Is geen kwestie van geluk, de dierenarts had hem afgeschreven.

Ben er van overtuigd dat deze manier veel meer paarden kan helpen.