Lijnzaad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nancyimka

Re: Lijnzaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:07

Hoi,

Ik voer lijnzaad meel. Dat maak je aan tot een soort papje. En in de zomer moet ik het wel eens in de hoeven smeren omdat het een soort olie bevat is goed voor de hoeven en dan zie je imka echt zo kijken van zonde dat eten onder mn hoef

Lijnzaad meel is ook niet zo kostbaar als olie ik betaal voor 5 kilo 3,75 en doe daar echt heel lang mee...

Maar kijk wel uit je moet het echt goed nat maken en laten weken!

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:13

Mijn DA zei dat ik het wel moest koken, maar het hoeft echt geen 20 minuten (kan overigens ook niet want dan is het 1 klomp).

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:17

Lijnzaadolie heeft weinig zin, dan kan je ook wel ordinaire slaolie geven. Stuk goedkoper!

Ik wist niet dat het in kleine hoeveelheden rauw kan, bedankt voor de tip. Mijn vorige paard heeft eens twee weken lang een kilo per dag gehad (voorschrift DA) na een enorme verstopping, dat moest ik inderdaad 20 min. koken. Het wordt echt geen klont, gewoon genoeg water erbij.

Maar normaal gesproken niet vaker dan 2 x per week geven, vanwege die slijmlaag in de darm!!!

Boktpony

Re: Lijnzaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:24

in kruidenmengsels enzo zit het ook ongekookt dus met kleine hoeveelheden is het dan niet schadelijk lijkt mij

ik kook eens in de 2 weken een lekker pappie voor mijn beestjes en dan in de voerbak met zemelen en muesli en ze vinden het heerlijk!
ik kook dat papje denk iets van 10 minuutjes...dan heb je gewoon geen water meer over en stinkt het ook niet meer zo
heb ook wel eens een fles lijnzaadolie gehad maar dat vond ik ook maar geknoei...die fles word kei goor op den duur...net of die al het stof aantrekt ofzo en je hebt die werking voor de darmen niet...

Lonan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 00:13

Rosita schreef:
wel koken, niet koken......... Áls je het kookt doe het dan van 1 minuut tot minimaal 20 minuten......... Wil de échte lijnzaadkenner nú opstaan?

HAHAHAHAHA HUMOR