Slappe staart??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:53

Ataxie kan in verschillende vormen voorkomen. Het is een aandoening van het zenuwstelsel. Kan een gevolg zijn van een Rhino infectie die veel paarden krijgen. Sommigen houden er een vorm van ataxie aan over die in meer of mindere mate kan zijn. Soms uit zich dat gewoon in dat achterhand niet sterk genoeg is (of meer kan worden) voor het zwaardere (dressuur)werk. Het uit zich niet altijd in kreupelheid.
Als je twijfelt vraag de DA om het te testen.

wendaliza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:21

Haai...
Iets anders als ataxie of ook wel 3e gratie van ataxie kan ook de oorzaak zijn. Namelijk het Cauda Equina syndroom, dit is ook een aandoening van het zenuwstelsel. Dit syndroom kan erfelijk zijn. Bij dit sydroom, word er door een bepaalde(onbekende) reden een belangrijk bloedvat(en) van het zenuwstelsel van bijvoorbeeld de ruggenwervels afgekneld, door een slechte doorbloeding kunnen die zenuwen niet meer goed funtioneren waardoor de zenuwen van bijvoorbeeld de staartwortel als eerst uit kan vallen, maar heeft je paard na enige periode moeite met mesten, of zijn de mestballen niet zoals ze horen te zijn dan zou ik zeker de DA waarschuwen, dit syndroom kan stabiel blijven maar daarvoor moet er wel het één en ander worden onderzocht door een DA....

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 12:41

Okee, dank je wel, weer iets wat ik niet ken. Maar ik ga dat zeker onthoude.!!!

Jonina

Re: Slappe staart??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:18

Mijn paard heeft afgelopen zaterdag een aanval gehad (op de grond liggen schokken en strekken van de benen) en heeft nu ook een slappe staart, maar heeft daarbij ook koorts en een zwakke achterhand. Neurologisch klopt er dus iets niet. Ze zijn nu bezig met bloedtesten. De DA denkt aan een hersentumor! Nu ik dit natuurlijk niet meteen wil aannemen heb ik veel op internet gezocht etc. en dacht eerst aan het EHV virus (rhino) want daar komt dus die slappe staart en een zwakke achterhand ook voor ook bij het herpesvirus en ataxie......

Hopelijk ben je er snel achter wat het is....... Het kan natuurlijk allemaal meevallen!!

Phynix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 16:11

Oh okee, dank je wel. Nou, wat ontzettend erg voor jou zeg. Gelukkig is het bij mij niet zo erg. Van de week weer les gehad en hij begint nu in de les zijn staart iets wat te dragen. Niet veel en ook nog schreef, maar wellicht wel vooruitgang.

Jonina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:31

gelukkig maar.............