Meningen over rotstraal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anydaleJarig

Re: Meningen over rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 16:27

Mijn paard had ook ALTIJD rotstraal, wat we ook deden het hielp niks! Sinds we op de nieuwe stal staan, waar de stallen altijd schoon zijn heeft hij er geen last meer van. Ik ben dus van mening dat het toch echt aan de stal ligt, want ik doe er namelijk niks meer op.

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 16:58

irmalouise schreef:
speciale kruiden van www.natuurlijkinbalans.nl. Had ook alles geprobeert en nix hielp, dit wel gewoon een schepje kruiden in een liter gekookt water doen en dan of in de drinkbak of over het voer gooien, als het een beetje afgekoeld is. Scheeld jezelf je rug, is ook wel een fijne bijkomstigheid.

Weet je ook hoe die kruiden precies heten? Dan kan ik ze op zoeken.

LADPR

Re: Meningen over rotstraal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 16:59

anydale schreef:
Mijn paard had ook ALTIJD rotstraal, wat we ook deden het hielp niks! Sinds we op de nieuwe stal staan, waar de stallen altijd schoon zijn heeft hij er geen last meer van. Ik ben dus van mening dat het toch echt aan de stal ligt, want ik doe er namelijk niks meer op.

Die van mij staat zo goed als nooit in de stal dus daar kan het echt niet aan liggen.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 17:35

CTC spray?
En wat bubbels al zei: Hoof & Sool hardener.
Dat krijg je bij ons bij de veearts ook mee als je paard rotstraal heeft.
En ik heb er echt goede reacties over gehoord.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:03

HOEF en ZOOL van de paardendrogist. Als er al e en diepe spleet in de straal zit........ maak de hoef heel goed schoon met water (maar echt heel goed, dus laat goed weken als dat kan), daarna haal je er een paar keer een schoon wattenschijfje doorheen, tot er geen viezigheid meer af komt. Dan pak je weer een wattenschijfje en die drenk je onder de hoef en zool, die prop je erin. Als het nodig is: nog een pakken en erin doen (onthoud het aantal). De volgende dag herhalen en je zal zien, na een paar dagen hoef je het nog maar 2 keer per week te doen en later 1 keer per week. NOOIT teer smeren! Dat werkt wel preventief maar is de pest als je paard al rotstraal heeft. Succes!