Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sfiejj schreef:Nou uhm.. Mist en Jinanda, ik heb al vaak genoeg gehoord dat een veulen weerstand op moet kunnen bouwen. En zoals TS het zelf zegt, zovan hij ziet er vrolijk uit enz. is het vast neit iets ernstigs.. Je kan er wel een DA bij halen die het veulen een antibiotica voorschrijft, maar het is niet echt goed. (zei de da op de manege)

jessje schreef:Mijn nieuwe veulen is 4 maand en staat al +- 2 weken met snottebellen, de ene dag bijna niks, de andere hele klodders.
De veearts kwam deze week toevallig en ik heb hem eens laten kijken en volgens hem kan dit absoluut geen kwaad, zolang ze geen koorts maken.
Een veulen 24/7 binnenzetten in een warme stal met een deken is immo één van de slechtste dingen die je kunt doen (let wel, bij een verkoudheid met een beetje kuchen en wat snot, ik spreek niet over een zware longontsteking oid)
Hey is juist wel zo dat een veulen weerstand moet opbouwen, dat is vergelijkbaar met bij mensen, kinderen die bvb in een te steriele omgeving opgroeien hebben veel vaker allergieën enzo. Een veulen van 6 maand kan al wel tegen een stootje hoor, als ze gezond zijn geweest tot dan.
kimbalover schreef:Ik laat iig de vee arts er naar kijken zoals ik als zei.
Shamalarabs; Mueslie krijgt die al als voer samen met een beetje lijnzaadolie( jah hij was veelste dik dus kreeg dit aangeraden) en fenegriek zat ik al aan te denken dat te voeren, ma kan ik dat wel aan een veulen voeren dan?