Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hij is zwaar kreupel, loopt alsof ie erg hoefbevangen is al heeft hij geen warme hoeven en staat hij er wel recht op. De DA weet niet zeker wat het is, mogelijk toch bevangen (waardoor in godsnaam deze keer?!?!???), maar het is niet zeker. Hij heeft een pijnstillende injectie gekregen, krijgt tot en met maandag een hoge dosis Metacam en als het niet verbeterd is moet hij naar een kliniek voor foto's. Ook al loopt hij wel beter, foto's wil ik toch laten maken want ik wil zekerheid over wat hij heeft. Hij loopt nu al maanden af en aan kreupel, DA dacht aan artrose maar daar twijfel ik nu aan.
Victory-Boy schreef:jackie schreef:hij krijgt onbeperkt kuilgras. het is bijna droog en vrij langstengelig en grof. ook mijn ex-hoefbevangen merrie krijgt hetzelfde kuil (ook onbeperkt) en doet het er prima op.
Ik heb wel eens gehoord dat er naast kuilgras ook kuilhooi bestaat, speciaal voor paarden. Geef jij ze dat misschien? Dat zou ook nog een optie zijn, kuilgras wil ik echt niet geven...dan is ie zo aan de diarree. Bovendien wil ik ab-so-luut geen risico's nemen wat betreft de hoefbevangenheid! Wist ook niet dat Ventipulmin ook bevangenheid zou kunnen veroorzaken....heeft de DA niets over gezegd.
Ik zit behoorlijk in een dip, ben zo voorzichtig met hem geweest wat betreft het gras ed en hij staat al 3,5 jaar niet meer op krachtvoer. En dan krijg je 1 raar najaar wat eigenlijk veels te warm was en dan gaat het toch weer fout.
Hij heeft helemaal geen artrose en waarschijnlijk was hij toen al bevangen aan het worden. Had ik 3 maanden eerder met een behandeling kunnen beginnen en was het niet zo ernstig geweest als nu.
Victory-Boy schreef:Oja, de eerste DA die hem 3 maanden terug diagnosteerde met artrose in z'n voorknieën (toen hij dus begon met kreupelen....) zat er helemaal naast!Hij heeft helemaal geen artrose en waarschijnlijk was hij toen al bevangen aan het worden. Had ik 3 maanden eerder met een behandeling kunnen beginnen en was het niet zo ernstig geweest als nu.
Hij staat overdag in de bak (zand) en die is best wel nat, dus dat is goed.
Ik zei al tegen hem dat je dat zo toch niet kon zien, maar hij kon dat dus wel (maar niet heus dus). Ik had toen eigenlijk gelijk al een andere DA moeten bellen, maar omdat Vick weer helemaal goed liep na een paar dagen heb ik het laten zitten. Stomme koe die ik ben!
Victory-Boy schreef:Z'on 3,5 jaar geleden was ik er ook heel snel bij. Hij liep 1 of 2 dagen kreupel, toen de DA gebeld die die ochtend meteen kwam. Toevallig belde de schoonvader van m'n hoefsmid op en toen die hoorde dat Victor hoefbevangen was heeft hij meteen geregeld dat Victor om 17.00 bij de Duitse kliniek stond en geopereerd werd!![]()
Helaas is het nu dus waarschijnlijk al op 16 september begonnen, verkeerde diagnose gekregen en dus verkeerde behandeling gestart.
Staat jouw pony nog steeds op ijzers? Victor trapt de ijzers er vaak vanaf.
De eerste DA kwam tot de diagnose artrose door naar de voorknieën te kijken, alleen te kijken!![]()
Ik zei al tegen hem dat je dat zo toch niet kon zien, maar hij kon dat dus wel (maar niet heus dus). Ik had toen eigenlijk gelijk al een andere DA moeten bellen, maar omdat Vick weer helemaal goed liep na een paar dagen heb ik het laten zitten. Stomme koe die ik ben!

Anita_D schreef:Bedoel je nou geopereerd voor hoefbevangenheid??
Ik belde hem vanochtend op, maar hij stopt ermee. Hij doet geen ijzers meer en bekappen houdt hij ook mee op. Erg jammer, ik was zeer tevreden over hem.