Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

klomp schreef:ik zou idd ook gaan voor maismeel...worden ze lekker dik van! verder zou ik ook een warme deken om doen zodat het paard daar geen energie aan hoeft te verspillen om zich warm te houden. welke dierenarts heb je?
Lottew schreef:Wat is eigenlijk de voedingswaarde van maismeel? Zit er ook nog energie in of puur opvulling, en hoeveel kun je ervan geven? (Heb ook een mager paard, net topic geopend viewtopic.php?f=3&t=498747&hilit= ). Ben benieuwd hoe het gaat met t maismeel, als je dat gaat proberen!
) daar zit een goede voedingswaarde in als ik de etiketten vergelijk. Haal van de week even zonnebloemolie misschien vind ze dat lekkerder dan lijnzaadolie en dat doe ik daar dan extra in. Twijfel nog een beetje over dat maismeel maar ga wel alvast even rondvragen waar het te krijgen is. joozz schreef:
Over dat zand: klopt het zand zakt dan naar de bodem

.
Mananeh schreef:maismeel, gebroken mais of zelfs hele mais.......dat is wat wij hier op stal voeren aan zwaar vermagerde paarden.......werkt super. Ow, en qua brok is merriebrok aan te bevelen, zit heel veel in voor opbouw van het lijf, worden ze niet heet van. Bij dieren die in het verleden hoefbevangen zijn geweest is dat niet zo handig, er zit best veel eiwit in merriebrok. Ik raad absoluut de mais aan!!