Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) manier voor het paard. Nouja wat je fijn kan noemen natuurlijk.
sandra_nancy schreef:Van die leeftijdsgrens van 3 jaar weet ik niet, maar voor de duidelijkheid: onze shet Zorro was bijna 2 toen hij op de wei "geholpen" werd.
Belker schreef:Ik denk dat hij in de stal wordt gedaan. Zeker nu met dit weer is de wei niet mogelijk. Die van mij is 2.5.
In de kliniek heb ik opgevraagd en dat kwam rond de 500 euro uit. Dat was wel met verblijf en dergelijke.
PocoMisss schreef:Hallo, staand castreren liefst in het vroege voorjaar (i.v.m. vliegen) anders in de nazomer. Paard moet dag en nacht op de wei kunnen i.v.m. hygiene. Ik heb 1 hengst liggend laten doen en 3 staand.. Werkelijk alle dierenartsen zouden staand moeten castreren, geweldig. Ze geven hem een spuitje om hem slaperig te maken (paard blijft gewoon staan) daarna krijgt hij een spuitje in de balzak.. Vervolgens een snee in de balzak, ballen vallen er vanzelf uit (dus geen gewroet in het lichaam = infectiegevaar), er worden klemmen tussen de ballen en het lichaam gezet en na een korte tijd worden de klemmen verwijdert.. Paard op de wei, is wel suf maar geen narcose gehad dus geen gevaar met nare valpartijen..
Kosten? ik dacht €75,-
PocoMisss schreef:Hallo Jeddah,
Wij castreren onze aanfok ook met een jaar. En Moniek, wat die benen betreft, de DA hoeft alleen maar een snee te maken, hij hoeft nergens bij want de ballen rollen er vanzelf uit.. Ik heb twee keer bij liggend meegemaakt (1 paard van mezelf en 1 van mijn vriendin) dat de DA er met zijn hele hand in moest om de ballen eruit te graaien.. Lekker hygienisch.. Bij staand komt de DA niet in het lichaam.. Nogmaals super en geen wankelende, onzekere steeds omkukelende paarden.. Hersteltijd? ongeveer 3 dagen..