Op je paard zitten en stappen met peesblessure??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:04

nee hoor, gewoon erop geen probleem zeker niet als je er dan gewoonweg meer over te vertellen hebt........ het stuiteren aan de hand is veeeul belastender

boemel

Re: Op je paard zitten en stappen met peesblessure??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:23

Ik mocht er op zitten van de dierenarts toen mijn paard een peesblessure had, maar ze was zo gek dat ik dat niet meer aandurfde.

Ze bleef maar op de plaats huppelen en bokken. Tja, normaal zou ik haar dan even flink naar voren rijden, maar dat ging helaas niet.

Ook ernaast was vaak best wel lastig. Ze wilde steeds maar showen en een soort piafachtige draf doen. Was dus ook niet bevordelijk.

Ik heb toen een longeersetje gekocht en zette haar vast aan de bijzetteugel terwijl ik er naast liep. Dat hielp wel goed. Ze kon haar hoofd niet zomaar omhoog gooien, dus had ik meer controle.

Ik heb verschillende homeopatische medicijnen geprobeert om haar te kalmeren, maar het hielp erg weinig.

Toen ze haar stal kapot begon te beuken, ben ik toch maar op muisjes overgegaan. Het hielp goed, want ze hield zich erg rustig.
Ondanks dat het natuurlijk troep is, had ik niet het idee dat ze zich er beroerd van voelde. Ze leek een beetje stoned En ze vond ze ook erg lekker.

Bandages zijn niet bevordelijk! De pees wordt veel te warm!

Sterkte ermee!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:36

Super bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik ben er inmiddels toch maar wel op gestapt.
Ik stap er om de dag een half uur op. Ze is dan zo gigantisch blij!
De dag erna kunnen we gewoon ernaast stappen en dat gaat goed.

Ik heb zelfs eric laarakkers gesproken. Hij zegt: eigenlijk moet je nu je paard zadelen en over het asfalt naar Parijs lopen, dan ben je van je peesblessure af!
Maar in praktijk is dit natuurlijk niet te doen. Hij zegt ook kilometers maken is op dit moment het beste. Wel opbouwend natuurlijk.

Naar mijn inzicht gaat het goed met het been. ze loop niet kreupel of onregelmatig, heeeft geen pijn is weer vrolijk,
tis nog wel een verdikkinkje erop, maar dat blijft waarschijnlijk altijd zo, omdat er mogelijk vroeger ook een peesblessure heeft gezeten
Waar ik nooit wat van heb geweten.
vrijdag as. mogen we weer terug voor de shock-wave therapie, dus ben benieuwd hoe hij het vind.

Ik krijg trouwens volgende week een box emt een buitenluik, dus hopelijk is dat wel wat voor Iertje. Kan ze lekker naar buiten kijken.
Dat leidt haar misschien ook iets af.

DraakjeII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:41

Als jij denkt dat je haar in stap kunt houden als je er op zit: Gewoon er op gaan zitten. Het extra gewicht wat ze moet dragen is minder erg dan het stuiteren wat ze doet met aan de hand stappen. Daar komt veel meer kracht bij kijken.
Heel veel succes met de revalidatie.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:25

montecito schreef:
Probeer rescue remedy van bach, worden ze heel rustig van!! Die van mij heeft ongeveer 2mnd in een stal gestaan, kreeg als vervanger voor brok, zemelen met pulp druppels en veel hooi. Die muisjes helpen al met een heeel klein beetje(bij mijne) maar ik had zelf liever iets homeopatisch

Mijn (toen) jaarling moest 3 weken op boxrust. Dat werd door haar gestuiter 3 maanden. Ik moest beginnen met 5 min stappen. Ik kreeg de 2 minuten nog niet vol. Ze heeft allerlei verdovingen gehad, brak overal doorheen. Heeft haar stal kapot geslagen, haar achterbenen kapot geslagen. Zelfs toen de DA kwam om haar kapotte achterbeen te hechten brak ze door de verdoving heen die rechtstreeks in haar bloed werd gespoten. DA heeft uiteindelijk niet gehecht, durfde het niet.
Ik kon er helaas niet op gaan zitten, vanwege haar leeftijd, en heb dus uiteindelijk na 3 maanden door moeten zetten met lopen, ondanks dat de kliniek had gezegd dat ik terug naar stal moest zodra ze begon te stuiteren. Ze heeft hier niets aan overgehouden. Maar ze had dan ook geen peesblessure gehad.
Filmpje van het stuiteren heb ik nog, als iemand me kan zeggen hoe ik die op bokt kan krijgen....

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 08:23

oeii, dat is ook wat voor zo'n jong ding.
Die heeft natuurlijk ook energie voor 10!

Wat had je veulen/jaarling toen?

Ben blij dat dat weer helemaal genezen is.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:24

Die kwam met een kapot been van de wei af. Moest meteen door naar de kliniek. Artroschopische operatie of zoiets.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 11:40

o gatsie. (een arthroscopie heet dat )
Ik heb ook nog een jaarling erbij en die haalde ik van de week ook uit stal vandaan met een winkelhaak in der neus, dus hupsakee 20 krammen, het arme kind. En wat er is gebeurd????

Nadeel van die jonge dingen!
Maargoed dat het bij jou goed is hersteld.

Hopelijk gaat dat bij Iris ook zo.
Ze is weer errug moeilijk, ook onder het zadel. Ze is errug sterk, ze wil zo graag wat doen. Maar we blijven volhouden!