Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mist schreef:Heb je die vraag wel eens aan dhr Veldman gesteld ?? ben benieuwd naar het antwoord. Hij heeft namelijk geen 30 jaar praktijk ervaring net als deze hoefsmeden !
. Ik heb nooit van hem gehoord, hoe kan ik hem bereiken? Elke mening is welkom!mrie schreef:Ik vind het ongeloofelijk dat er een diagnose gesteld kan worden met mogelijk verregaande concsequenties zonder het paard zelf gezien te hebben. Het zal wel met geoie bedoelingen zijn maar dit kun je dus niet maken. Wat als jullie van hoofcare het nou eens mis hebben, draag je dan ook de (digitale) verantwoordelijkheid....
mrie schreef:Ik vind het ongeloofelijk dat er een diagnose gesteld kan worden met mogelijk verregaande concsequenties zonder het paard zelf gezien te hebben. Het zal wel met geoie bedoelingen zijn maar dit kun je dus niet maken. Wat als jullie van hoofcare het nou eens mis hebben, draag je dan ook de (digitale) verantwoordelijkheid....
MiekeB schreef:Dank je
Mist schreef:Heb je die vraag wel eens aan dhr Veldman gesteld ?? ben benieuwd naar het antwoord. Hij heeft namelijk geen 30 jaar praktijk ervaring net als deze hoefsmeden !
Ik heb nooit van hem gehoord, hoe kan ik hem bereiken?
Hippotha schreef:Ze kunnen met "de mond" en "in schrift" met hun natuurlijk gedoe zogenaamd alles oplossen, maar de werkelijkheid, de praktijk is helaas vaak anders. (zie mijn link, die ook nogmaals het vakmanschap van eerder genoemde hoefsmid laat zien!!)
Je moet onderscheid kunnen maken
en zeker wanneer je zelf het heft in handen denkt te kunnen nemen. Hippotha schreef:Ik zou zeker niet deze kant opgaan.
Ze kunnen met "de mond" en "in schrift" met hun natuurlijk gedoe zogenaamd alles oplossen, maar de werkelijkheid, de praktijk is helaas vaak anders. (zie mijn link, die ook nogmaals het vakmanschap van eerder genoemde hoefsmid laat zien!!)
pegg schreef:deze mevrouw is niet overtuigd maar dat zal wel komen.
Over de verantwoordelijkheid van deze mensen behoef je niet druk te maken want dat zit heus wel goed!! ze weten wat ze willen, ze weten wat ze doen en kunnen dit nog goed ook!
.......
Nog een tip..... koop hun boek Hoefproblemen eens daarin staan veel hoefproblemen in waaruit je veel informatie kunt vinden.
sucses!
Hij bleek van Nassau te kennen, en vind ook dat ze erg goed zijn (zijn woorden: ze kunnen alles
)MiekeB schreef:Ik ben toch al zo ver overtuigd dat ik mijn hoefsmid heb gevraagd om contact op te nemen met van NassauHij bleek van Nassau te kennen, en vind ook dat ze erg goed zijn (zijn woorden: ze kunnen alles
)
Het boek heb ik ook besteld.
Hippotha schreef:Nou ik heb net je site even bekeken hier waarschuw ik sommige mensen nou ook voor.Ik ben zelf een traditionele gediplomeerde hoefsmid en als je mensen hiervoor waarschuwd denken ze al gauw dat je dat doet omdat je bang bent klanten kwijt te raken.Echt niet ,ik ben een smid die paarden liever ook zonder ijzers ziet.Maar soms kun je niet anders.Maar ijzers eronder of niet er zijn veel meer verschillen tussen een nb'er en een tb'er,onder andere de stand van de benen.
Ik zou zeker niet deze kant opgaan.
Ze kunnen met "de mond" en "in schrift" met hun natuurlijk gedoe zogenaamd alles oplossen, maar de werkelijkheid, de praktijk is helaas vaak anders. (zie mijn link, die ook nogmaals het vakmanschap van eerder genoemde hoefsmid laat zien!!)
briandylan schreef:Ik heb de link van je site opgeslagen ,als dus iemand er naar vraagt wat de nadelen zijn kan ik het laten zien.
opala schreef:Dan verwijs ik ze naar jou want ik zie die niet zo gauw.briandylan schreef:Ik heb de link van je site opgeslagen ,als dus iemand er naar vraagt wat de nadelen zijn kan ik het laten zien.
En wat als ze naar de voordelen vragen
Als ik namelijk alleen maar voordelen zag dan was ik niet een traditionele smid geworden,maar een natuurlijke bekapper,ik geloof in wat ik doe. briandylan schreef:Dan verwijs ik ze naar jou
opala schreef:
Ik denk niet zo zeer dat een traditionele hoefsmid (=TH) (m/v) z'n/haar werk niet goed doet, maar hij/zij komt veel te weinig.
briandylan schreef:En sommige problemen kan je ondanks regelmatig bekappen ook niet voorkomen hoor.
opala schreef:Hippotha schreef:Ze kunnen met "de mond" en "in schrift" met hun natuurlijk gedoe zogenaamd alles oplossen, maar de werkelijkheid, de praktijk is helaas vaak anders. (zie mijn link, die ook nogmaals het vakmanschap van eerder genoemde hoefsmid laat zien!!)
Correctie: jij dacht dat je alles kon oplossen of werden je handen op afstand bestuurdJe moet onderscheid kunnen maken
en zeker wanneer je zelf het heft in handen denkt te kunnen nemen.
) Sugarmiss schreef:Zoveel onzinnigs staat er anders in de eerste alinea niet. Het is alleen niet wat mensen met ijzers willen horen.
Dat er vervolgens paarden zijn die er al jaren geen problemen mee hebben weerleg ik niet.
Sugarmiss schreef:Overigens schiet de TS niets op met deze discussie