Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
dagmach schreef:Heb ook een flegmatiek dier,dacht ik.
Ging hem een beetje sportbrok bijvoeren.
Oké,hij was voorwaartser maar het bos ermee in gaan kon niet meer.
Was dus een bommetje geworden.
Toen maar weer eens gaan lessen,ja,waren heel wat foutjes ingeslopen.
En zie,mijn flegmatieke paard is ineens weer gehoorzaam,snapt mijn hulp (nu ik deze goed geef)en is gewoon voorwaarts.
Niks flegmatiek,niks dipje,ik was het en te eenzijdig werk.
Dus neem ook je rijtechnisch kunnen eens door.
Misschien houdt je zit tegen,of raken je benen elke keer zijn buik,tegen werkende hand?
Zou,eerst dit uitsluiten want paarden die heet worden zijn levensgevaarlijk.
Groet Dagmach
Breitling schreef:
Het voer wat hij nu krijgt zit niks nakkes nada energie in het is meer een dikmaak brok ivm de vele maismeel dat er in zit,
? als er nu iéts is qua voederbestanddeel dat bekend staat om zijn energie-inhoud, is het wel mais.ingeo schreef:Breitling schreef:
Het voer wat hij nu krijgt zit niks nakkes nada energie in het is meer een dikmaak brok ivm de vele maismeel dat er in zit,
en in maismeel zit geen energie? als er nu iéts is qua voederbestanddeel dat bekend staat om zijn energie-inhoud, is het wel mais.
dat het bij jouw paard niet het door jou gewenste effect heeft, is weer een heel ander probleem natuurlijk.
Prince schreef:ingeo schreef:
en in maismeel zit geen energie? als er nu iéts is qua voederbestanddeel dat bekend staat om zijn energie-inhoud, is het wel mais.
dat het bij jouw paard niet het door jou gewenste effect heeft, is weer een heel ander probleem natuurlijk.
Een vriendin van mij voert haar paard anders ook mais bij, juist voor het dikworden (hij wordt nl snel te mager) en zeker niet voor de energie !
.
? omdat boeren graag melkkoeien hebben die sloom en dik worden, maar er verder niks mee kunnen? Breitling schreef:je haalt er wat energie uit ja, maar denk je dat een paard dat te dik word door het maismeel (want het is een feit dat ze daar dik van worden) energie overhoud? als dat gewicht moet hij meeslepen en daar word hij niet bepaald heet van.
dikke mensen eten ook veel vetten en koolhydraten, denk je dat dikke mensen snel zijn? denk toch dat iemand die slank is een stuk meer energie heeft en daardoor sneller is als een dik iemand.
Wij hadden eerst ook een paard dat heel sloom was op stal. Sindsdien hij die brokken krijgt voelt hij zich kiplekker. Hoewel ie dus maar een kilo per dag krijgt. Je moet dit dus absoluut niet aan al hete paarden geven.. Dan ga je echt vliegen
maar als het zo blijft merk ik dus wel verschil