HELP!!! WIL VEULEN REDDEN wie heeft info.voor mij.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 13:26

Inderdaad wat is wijsheid. Ik probeer daarom ook het beste voor het veulen eruit te halen, er moet ook een mooie toekomst inzitten voor haar geen pijnlijke of misvormde.

Nadia
Oppermuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:32

AAAAHHHHH....toen ik de foto zag, brak me hart...
Ik wil je heel veel succes wensen met dit diertje

_Luziream

Re: HELP!!! WIL VEULEN REDDEN wie heeft info.voor mij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:16

Tis inderdaad een erg klein veulen. Dwerggroei komt inderdaad voor mij friezen, hopelijk heb je wat aan de link. Ben benieuwd wat ze in utrecht gaan zeggen hierover. vind het wel een zielig hoopje

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:27

Toen ik de foto zag, vroeg ik me eerlijk gezegd af of het niet beter zou zijn dit diertje in te laten slapen.... Sorry.
Hoe goed je bedoelingen ook zijn, ik denk dat je alleen maar voor teleurstellingen komt te staan.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:04

Ik vind het heel moedig van je dat je zoiets wilt gaan proberen, zou er zelf nooit aan beginnen, geef ik eerlijk toe. Het zal nooit 100% worden maar hoop dat het je lukt om hem een pijnloos bestaan te geven en dat ie heel gelukkig wordt, ondanks zijn beperkingen. Mocht het mislukken, verwijt jezelf dan niets, jij hebt je uiterste best gedaan! Succes!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:54

Ik zou er iig van uitgaan dat hij nooit bereden gaat kunnen worden. Om meteen maar af te laten maken vind ik ook zoiets, en paarden kunnen zich heel erg veel beter voordoen dan ze eigenlijk zijn. En als dit echt dwerggroei is, kun je de eigenaren niet echt wat kwalijk nemen. Ik heb vaker paarden gezien die door omstandigheden wat vaker op stal hebben gestaan, en die zagen er niet zo uit....en die zijn wel uitgegroeid tot normale en gezonde paarden.

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 16:14

Toen ik ze afgelopen zaterdag zag (want op de foto ziet het er eigenlijk beter uit dan dat het is) dacht ik aan de klokkenluider van notre dam. Het ziet er niet uit en dat zegt de fokker ook. Ik heb zelf ook weinig hoop maar ik ben wel zo dat je eerst moet kijken of er mogelijkheden zijn. Deze week moet ik beslissen en dat is natuurlijk voor het veulen niet leuk want het is werkelijk een schatje en ze heeft zo'n verschrikkelijk mooi ,lief, zacht hoofdje, met van die zachte vriendelijke ogen tsja en ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik smelt dan en ga aan de slag en probeer er iets voor te doen. Als je ze door de wei ziet spartelen, rennen en spelen dan is het echt zo'n bugs bunny . Zoals ik al eerder schreef ik ga nergens vanuit ik hoop alleen voor het beestje op een wondertje. Ik ben jullie in ieder geval heel dankbaar voor alle tips, tel.nrs., adressen en jullie meeleven tenslotte willen we er allemaal het beste voor. Als iemand een foto heeft van een soortgelijk veulen. Ik ben nu op zoek naar de nafok van die hengst (want het moet toch ergens vandaan komen) en van de moeder.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:18

Citaat:
De fries is niet voor de kleur binnen gehouden b.t.w. maar hun wonen praktisch in het bos en daar wordt je in de zomer werkelijk opgevreten door het ongedierte vandaar dat ze alleen laat in de avond even naar buiten gingen. Ook is de eigenaar ernstig ziek dus het is gewoon een vervelende samenloop van omstandigheden.

Misschien wilde de vorige eigenaar niet gezien worden met zo'n veulen, vooral als er veel wandelaars en fietser langs de wei komen. Voor je het weet kun je je weer verantwoorden bij de DB. Zeker zoals jij zegt hoe hij loopt. Als ik het topic terug lees denk ik dat de enige wijze beslissing zowel voor het veulen als voor jou euthanasie is.

Sterkte met alles.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:26

Zelf heb ik hier geen ervaringen mee.

Toch wil ik je wel heel veel sterkte en succes wensen, ik vind het super dat je dit hebt gedaan voor dit veulen

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:35

Tja, het ziet er niet mooi uit. Maar als dit dier zonder pijn als gezelschapspaard bij jou kan leven, waarom niet? Ik vind het sowieso heel nobel van je en ik hoop dat het lukt!

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:36

Als het echt een Fries is met dwerggroei dan is het beestje ook geen lang leven gegund. Ik heb een hele tijd terug hier op Bokt een topic gelezen over de oudst bekende dwerg Fries. Die was 6 jaar oud.

Ik ben zelf verder niet bekend met dwerg Friezen dus kan je helaas neit helpen

vonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 17:05

Nou de man die over het onderzoek (dwerggroei bij friezen) gaat op de faculiteit heeft me vandaag al terug gebeld. Ik heb een foto gemail en hij belde binnen 10 minuten terug. Het is een klasieker zei hij. Het komt erop neer dat er geen toekomst is voor jessica en dat ze komende week in Utrecht een spuitje krijgt en beschikbaar wordt gesteld voor onderzoek naar dwerggroei. Ik zie er als een berg tegenop maar dan is haar korte leven toch nog goed geweest in de zin van onderzoek dan. Verder baal ik ontzettend en tsja ik hou jullie op de hoogte.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:10

Hej,
Balen dat ze moet wordne ingeslapen. Veel sterkte de komende dagen. Maar weet je, misschien moet je ook gewoon blij zijn dat je haar hebt gekend. Dat ze niet naar de slacht is gegaan, maar op een virendelijke manier is afgemaakt. En t zal toch altijd de pony zijn die je hebt gered. Ze zal toch altijd bij je blijven
Groetjes, Barbara

jestop

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:16

veel sterkte! fijn dat ze nog bij jou is geweest en dat je zo goed voor haar hebt gezorgd!

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:20

heel veel succes en misschien is het maar beter zo

ik vind het heel dapper van je dat je toch nog alles geprobeerd hebt

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:29

sterkte ermee!!
en denk er maar aan dat het veulen het zelf niet meer weet hoor, als ze 1 keer in is geslapen.
echt goed van je dat ze door jou niet naar de slager is gegaan

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:36

Sterkte met het verlies, erg sneu dat het toch geen toekomst heeft...
Ik hoop dat ze een bijdrage kan leveren aan het onderzoek naar deze aandoening.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:01

Ontzettend netjes en aardig dat die man jou zo snel wat meer duidelijkheid heeft verschaft.

Heel veel sterkte ermee.

snoopy19

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 18:12

kijk ik had de foto nog niet gezien toen ik mn vorige bericht typte. Maar metd e beentjes zal het wel goedkomen, maar met zn rug twijvel ik echt hoor, die is wel heel krom, ja wie weet als je hem 3 jaar op de weide gooit met jonge paarden hoe er dan uitziet?... en wat zei de kliniek in utrecht ervan?? ik ben wel bekend met de dwerggroei bij friezen, op marktplaats stond destijds ook een frieze merrie die maar 1.45 was :S

carola1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:46

dat is moeilijk zeg.
je hebt het in elk geval geprobeerd.
sterkte

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 22:55

Hey, dat is toch wel een heel bekend beeld.
Een aantal weken geleden ben ik precies zo'n veulen gekruisd, alleen was dat een hengstje, Willem genaamd.

Men vertelde erbij dat het diertje genetische afwijkingen vertoont, overeenkomstig met het syndroom van Down, een mongooltje dus.

Blijkbaar komt deze afwijking meer voor dan we denken.

Ontzettend goed van je dat je het toch geprobeerd hebt!!
Veel sterkte met je verlies.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:10

Ach wat jammer Vonnie. Je hebt in elk geval gedaan wat je kon en Jessica nog een kans gegeven.

Ik kan me absoluut voorstellen dat zo'n dier raar loopt, maar is het zo dat ze door haar dwerggroei ook niet oud wordt?
Menselijke dwergen worden toch ook gewoon oud?

Dorus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:52

Ik weet er ook niet het fijne van, maar naar wat ik ben tegen gekomen worden dwerg friezen niet zo oud. Zal eens gaan googelen.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 06:23

Heel veel sterkte Vonnie. En bedenk maar dat door jouw inspanningen het onderzoek naar deze afwijking weer een beetje verder komt.

Daiwa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 06:46

ik vind het dapper van je dat je tog alles uit de kast heb getrokken om je paardje een goed leven te kunnen geven helaas loopt het anders af dan je zelf had gehoopt en vele bokkers had gehoopt ik wens je heel veel sterkte met dit verlies en onthou 1 ding je bent goed geweest voor haar en ze zal jou altijd daar dankbaar voor zijn
succes