Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maiske schreef:Ik heb werkelijk geen idee waarom een dierenarts die er toch echt wel het belang van zou moeten zien geen echo adviseerd.
Nou moet ik zeggen dat ik ook wel veel verschil in de een of de ander dierenarts zie. De een is niet zo flauw als de andere en zal niet zo snel op een behandeling overgaan terwijl (gelukkig!!) ook veel dierenartsen het zekere voor het onzekere willen nemen.
Ik tegen mij werd ook gezegd dat het niet nodig was omdat er niet echt klinische aanwijzingen waren dat hij iets mankeerde misschien is dat het voor die artsen? Ik weet het ook niet maar ik heb erop aangedrongen en toen mijn scan gekregen.
En dan daarbij ik zou als eigenaar van mijn paard het niet kunnen om erop te gaan rijden als zou twijfelen of hij wel of niet in orde was gewoon omdat ik dan bang ben wat hij al zou mankeren erger te maken. Maar dit zie ik vaker en ik snap uberhaupt niet dat mensen dit soort dingen gaan zitten afwachten.
Wegen de kosten van zo'n scan nou op tegen een (dan nog) langere herstelperiode? En in sommige gevallen komt zoiets helemaal nooit meer goed. Vraag me dan toch echt af waar mensen mee bezig zijn. We weten allemaal wat het kost om een paard te kunnen houden en ga dan niet op die 100 euro besparen.....
Maar ik niet
Maiske schreef:Zo dik dat peesbeschermes niet meer passen???
Waar zijn die mensen in godsnaam mee bezig???
Helaas,de zwelling is te dik
Zeiden ze me niet 
Sneeuwelfje schreef:Of een echoscopie nodig is of niet, zou ik niet weten, maar ik zou eventueel mijn licht eens opsteken bij kliniek Demorette, in Asse.

ZwarteSchaap schreef:Met zo'n been ga jer er niet mee rijden
Althans nu niet,ik weet niet wat de eigenaar van plan is na herstelling
Maiske schreef:Afwachten?? Sorrie maar dit hele verhaal wordt voor mij hoe langer hoe vreemder
Laatst belden we de kliniek om info,waar vroeg hij achter?De prijzen voor een scan van een artrose!En een peesscan?Njet hoor!