ontstoken oog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elskebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:39

ik wil je echt niet bang praten mar mijn paard had ook vaak een ontstoken oog en die is er blind aan geworden ik kan er nog alles mee doen (zie HAW ik en mijn topper in de cross) maar hou het dus goed in de gaten. ik krijg van mijn DA altjid een zalfje genaamd terra..... weet de volledige naam niet.
ik wil niet zeggen dat die van jou ook blind wordt maar ik gun het je niet snap je....

loulou

Re: ontstoken oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:46

mijn pony had deze zomer ook een ontstoken oog door de vliegen. heb dus gewoon de rest van de een vliegenmasker opgedaan, probleem opgelost

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:54

elskebel schreef:
ik wil je echt niet bang praten mar mijn paard had ook vaak een ontstoken oog en die is er blind aan geworden ik kan er nog alles mee doen (zie HAW ik en mijn topper in de cross) maar hou het dus goed in de gaten. ik krijg van mijn DA altjid een zalfje genaamd terra..... weet de volledige naam niet.
ik wil niet zeggen dat die van jou ook blind wordt maar ik gun het je niet snap je....

Terramycine

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:44

die tip van allebei dr oogleden open houden is super zowel gister als vandaag ging het binnen 5 minuten en het zit gelijk op de goede plek We houden dr hoofd nu ook helemaal scheef want dan kunnen we beter zien of het goed gaat.

4leafclover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 10:07

ik heb er ook ervaring mee met zalf in ogen doen ben het nu weer 3 x per dag aan het doen
bij linker oog
ik doe altijd met de middelvinger van linker hand bovenste ooglid omhoog met de duim van de linker hand onderste ooglid naar beneden en iets naar buiten en met de rechterhand met de type doe ik de zalf er in daarna even over de oogledenvrijven zodat de zalf verdeeldwordt en klaar!

elskebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:37

dankjewel sylvana kon er ff nie meer opkomen

TheSam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 14:24

Mijn paard heeft chronische ontstoken/traan ogen.. alles geprobeerd maar niets helpt. Nu maak ik het elke dag goed schoon en smeer ik de ooghoeken in met Bright Eye.. dat is het enige wat nog iets doet..

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:50

mijn paard heeft op dit moment ook een ontstoken oog. hij heeft dit nog nooit gehad dus ik schrok wel n beetje. hij wil echt steeds overal langs schuren met z'n hoofd.

het is nu ongeveer 1 dag bezig. ik denk dat ik eerst even de kamillethee ga proberen. nuttig trouwens om al jullie reacties te lezen.

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 13:33

* Ellen * schreef:
mijn paard heeft op dit moment ook een ontstoken oog. hij heeft dit nog nooit gehad dus ik schrok wel n beetje. hij wil echt steeds overal langs schuren met z'n hoofd.

het is nu ongeveer 1 dag bezig. ik denk dat ik eerst even de kamillethee ga proberen. nuttig trouwens om al jullie reacties te lezen.

Het kan nooit kwaad dat je met kamillethee verzorgt. Wat ook nooit kwaad kan is teramycinezalf in de oogjes doen. Daar doe je niets slecht mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:25

Ik zou even een middeltje aan de VA vragen

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:14

k heb inmiddels z'n ogen 2 dagen schoongemaakt met kamillethee (uit gekookt water) en t werkt goed! z'n ogen zijn nu zowat weer normaal en hij heeft er geen jeuk meer aan. hij vond het ook fijn toen ik zn ogen schoonmaakte.

k heb em daarnaast ook n paar druppels gegeven van wat we thuis nog hadden voor geirriteerde ogen: Euphrasia complex van Vogel. dat is zogenaamd 'weldadig en rustgevend voor de ogen' (is gemaakt van stijve ogentroost en kamille)

in ieder geval: hij is weer bijna de oude nu

Katelijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:29

Dat is super, dat alles terug op zijn plooikes komt.
Dat betekent dat je het erg goed verzorgt hebt. Proficiat voor jou!
Hopen dat het zo blijft.

Veel susces!
Groetjes,
Kat

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:22

Ik weet wat je moet doen!!! Je moet met cammille thee en gekookt water schoonmaken:)

maanmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 16:42

Heeft je DA al gekeken of er haartjes zitten aan de binnenkant van een ooglid? Die kunnen het oog ook gaan irriteren.. Mijn paardje heeft een verstopte traanbuis, maar daar raakt in elk geval mijn paardje's oog niet ontstoken van, hij krijgt alleen wel een lodderoog..
Succes!