paard wat dikker krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: paard wat dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:17

het paard van me vriendin haar moeder was ook lat mager !!! (alles stakuit enzo) en ze hebben hem met zemelen 1½kilo brok een halve schep muesli binnen 2maand weer helemaal mooi op gewicht gekregen !! ik zo zeggen probeer dat.. dat werkt echt super maargoed met die brok en muesli .. dat paard is 1.70m dus dan moet je even kijken hoehoog die 11jarige ruin is..

Bruintje_87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 12:17

ik ben op het moment maisvlokken ana het geven,en moet zeggen dat ik het goed vind helpen

ik heb een volbloedje wat van zich zelf al heet is en niet teveel eiwit mag,dus leek mij dit de beste oplossing,en vind het goed helpen

kimpy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 17:30

Nou ik heb momenteel een hele hoop opties ( want alles tegelijk is zeker niet goed) .
Verder hebben we het ook aan onze veearts gevraagt en die zegt dat inderdaad maismeel het beste is en net zoals pulp is hij niet zo'n voor stander van ( ikke ook niet) en verder is alles nog bespreekbaar maar die maismeel komt toch wel het meeste voor dus gaan we dat eens proberen met de muslie ( die we al geven) en verder de gewone brok en hooi.

Maar indergeval iedereen bedankt en de tijd zal uitwijzen of het inderdaad echt werkt!

Ps Weten jullie waar ik dat maismeel kan halen, heb namelijk geen idee!?
groetjes kim

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 18:03

Maismeel kan je gewoon bij de fouargehandel (voerboer) halen. Als je het niet ziet staan gewoon even vragen.
Van die maismeel maak je dan een slobbertje. Persoonlijk zou ik er ook wat biks en/ of muesli door heen mengen. Kan ze wennen aan de smaak van het maismeel.
Maisvlokken hebben trouwens dezelfde werking als maismeel.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:16

Ik heb zelf ook een paardje van de baan. Hij wordt helaas niet dikker. Ik geef hem iedere winter 2 kilo maismeel en natuurlijk zijn brok. Hier houd ik hem net mee op pijl. Alleen in de zomer krijgt ie een beetje vlees. Dit jaar zag ie er helemaal goed uit, met volop gras!!! Hopelijk volgend jaar weer een wat natte zomer!!

utina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 17:51

ik heb wel eens gehoord dat mais niet goed is voor een paard het zou niet goed voor de botten zijn.