Badedas groen werkt dat nou werkelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 18:48

Hee, die heb ik allebei gezien dus!
Die onderste was een stuk duurder door die hazelnoten.....
Dus het is de BAD-variant.
Dank voor de verduidelijking!

gesina

Re: Badedas groen werkt dat nou werkelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 20:35

Zie je wel mijn moeder had toch gelijk!
je bent nooit te oud om te leren.

Witvenhester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 21:42

haha dit is grappig. Ik heb laatst een klant van mij geverft en ik had alleen die badedas staan onder in de kast. Ik heb daar haar haren meegewassen. maar ik vond het niet bepaald lekker ruiken. Maar ik ga het een keer uitproberen als mijn paardje weer mok krijgt. haha

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 20:56

Wij zeggen op het werk ook altijd groene badedas, groene biotex of soda vanwege de zuiverende, ontsmettende werking bij wondjes.

Me oma zweerde vroeger ook bij groene zeep als de hond vlooien had, maar in hoeverre dat waar is

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:59

Jepz, het werkt heel goed.

Bij die van mij gebruik ik het ook altijd als ze wondjes hebben...werkt echt fijn...

pol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:44

Ik heb geen ervaring met Badedas, maar wel met Biotex groen. Ik weet zeer zeker dat dat zeer goed werk om wonden (in ieder geval met mensen) te ontsmetten en ontstekkingen te remmen. Ik heb namelijk een ongelukje gehad waar ik een gedeelte van mijn vinger ben verloren. Kon er niet meer aangebouwd worden en de stomp (wat klinkt dit lekker?!) was echt min of meer staat van ontbinding, zwart en 4x zo dik en dus ontstoken. Maar de groene sop heeft goed geholpen, mijn vinger is niet aangegroeid hoor maar is wel goed genezen!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 23:04

Citaat:
mijn vinger is niet aangegroeid hoor maar is wel goed genezen

_/-o_

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 09:25

Even een tipje voor mensen die veel met Biotex werken: et op, Biotex is een eiwitoplosser, it wil je eigenlijk niet op de huid van je paard hebben , deze "lost " dan ook op zeg maar. Beter is dan soda of betadine oplossing om te behandelen.
Ider moet natuurlijk voor zich weten of je hier wat mee doet.
Heb het op een EHBO cursus voor paarden gehoord van een zeer bekende arts en kan mezelf er wel in vinden.

Aline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 12:35

ElCamino schreef:
Even een tipje voor mensen die veel met Biotex werken: et op, Biotex is een eiwitoplosser, it wil je eigenlijk niet op de huid van je paard hebben , deze "lost " dan ook op zeg maar. Beter is dan soda of betadine oplossing om te behandelen.
Ider moet natuurlijk voor zich weten of je hier wat mee doet.
Heb het op een EHBO cursus voor paarden gehoord van een zeer bekende arts en kan mezelf er wel in vinden.

Klets...
Ik heb ook van een zeer gerenommeerd en ervaren dierenarts het gebruik van biotex voor wonden en ik heb hier echt super resultaten mee!!

Het moet inderdaad de badedas Classic zijn. Dussss: Biotex en badedas. Soda werkt minder goed. Ikzelf heb geen "hands on" ervaring met badedas maar het wordt zelfs bij de apotheek geadviseerd dusseh, zal welkloppen dan heh?

Groetjes,

Aline

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 21:57

die badedas ziet er trouwens wel duur uit

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 23:45

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Kim_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:52

dat is toevallig ik heb zo'n fles gehad voor mijn verjaardag!

Wassen jullie je paard alleen met badedas of doen jullie erna nog iets ( insmeren met zalf, of iets anders?)

verwijderd09

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:05

nooit geweten dat dit een ontsmettende functie had. toen ik dit topic las dacht ik direct,
zo in je sas met badedas!

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:30

Waarom niet gewoon betadine shampoo
Zitten tenminste geen geurstoffen in.. Kan mij voorstellen dat het best kan prikken op een wond.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:05

janna schreef:
Zelfs in het ziekenhuis zetten de de oudere mensjes met een slechte huid in de Badedas! Daar had ik de tip destijds van.

Toen ik mn hechtingen er pas uit had moest ik van de HA in de badedas
Vind het trouwens erg lekker ruiken, op stal wordt het veel gebruikt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:26

Ik heb ooit één keer in mijn leven badedas gebruikt en zat van onder tot boven onder de uitslag,wat er ook in zit het moet rotzooi wezen.Daar in tegen heb ik met andere badprodukten geen problemen.Ik gebruik dus voor mijn paard ook veel liever betadine shampoo.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 17:06

MRmichiel schreef:
nooit geweten dat dit een ontsmettende functie had. toen ik dit topic las dacht ik direct,
zo in je sas met badedas!

Ik ook ja

Ik vind 'm wel grappig. Ik hou 'm in mijn achterhoofd (was mokplekken nu ook met betadineshampoo)

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 19:56

heeee nog meer antwoorden op 'mijn' topic,ik kreeg er geen berichtjes meer van
dus toch de badedas groen maar eens aan schaffen,en waarom badedas ipv betadineshampoo? wat dacht je van de prijs.........

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:56

Ik heb het ook gebruikt bij een fries die haar manen schuurde, na een paar keer wassen hiermee was het over

jiehaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 19:59

Ik vind het heerlijk ruiken, gebruik het altijd in bad (straks weer!). Maar dat het zo goed helpt tegen van alles en nog wat, dat wist ik niet!

anjore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:32

Citaat:

Klets...
Ik heb ook van een zeer gerenommeerd en ervaren dierenarts het gebruik van biotex voor wonden en ik heb hier echt super resultaten mee!!

Dat is niet helemaal klets. Biotex werkt prima om wonden schoon te maken, en het lost inderdaad eiwit op. Het zuivert de wonden omdat het ook de 'vuiligheid'oplost. Maar als je het VEEL gebruikt, kan het wel een negatief effect op de huid hebben. Even naspoelen met schoon water scheelt al een hele hoop.

En de badedas? Inderdaad het gaat om de
classic

en het zijn geen hazelnoten, maar kastanjextracten die er in zitten en die de zuiverende en genezende werking geven.
Altijd handig om in huis te hebben... ook voor jezelf.

Citaat:
Ik heb ooit één keer in mijn leven badedas gebruikt en zat van onder tot boven onder de uitslag,wat er ook in zit het moet rotzooi wezen.

Je kan natuurlijk altijd ergens overgevoelig op reageren. Dan is het voor jou niet geschikt. Wil niet zeggen dat het rotzooi is.
(Net als b.v. aardbeien... harstikke gezond, behalve als je er allergisch voor bent )

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 19:19

Mijn paard heeft rotstraal al jaaren, het enige wat een beetje helpt is de Badedas. Het schijnt dat ze Badedas ook in Beverwijjk gebruiken bij brandwondenpatienten omdat het huidgroeibevorderend is en ontsmettend.

Maar dat jullie het lekker vinden ruiken ?????

groetjes,

Maris

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 20:06

gabyfedde schreef:
Fedde had al jaren ernstige mok en op advies van een dierenarts zijn we dit gaan gebruiken. En de mok was over.....

Kiara schreef:
Is men niet in de war met Biotex groen?
Vraag ik me dus elke keer af als ik dit lees.....
Maar ik lees nu wel regelmatig Badedas, dat het me wel heel apart lijkt dat dat steeds dezelfde fout zou zijn.....

Nee, het is echt Badedas groen.

Nog nooit van gehoord dat je het daarvoor kon gebruiken, wel grappig eigenlijk.
Volgens mij hebben ze het hier niet eens meer in de winkel.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:02

desillies schreef:
heeee nog meer antwoorden op 'mijn' topic,ik kreeg er geen berichtjes meer van
dus toch de badedas groen maar eens aan schaffen,en waarom badedas ipv betadineshampoo? wat dacht je van de prijs.........

Nou voor die ene euro zal ik denk toch voor Betadineshampoo kiezen. Plus als je paard een grote wond heeft durf ik het niet met Badedas te wassen, ik neem aan dat iedereen wel betadine gebruikt. Dat spul heb je meestal bij wonden toch nodig.. dus uiteindelijke goedkoper
Ook weet ik in elk geval zeker dat het geen irritaties opwekt oid. Vind het maar een raar spul, dat badedas als ontsmettingsmiddel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 01:02

Bovendien badedas bijt ontzettend.Betadine shampoo is uiteindelijk gemaakt waar voor het gebruikt moet worden, en van prijs scheelt het bijna niks.Dus ik denk als je echt op die 2 euro's moet kijken