mijn tinker heeft zijn hoefbeen gebroken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Spookie

Re: mijn tinker heeft zijn hoefbeen gebroken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 22:03

Hoi Lydia!

Ik weet er alles van. Mijn arabier brak in december 2003 zn hoefbeen (linksvoor). Ik heb t geluk gehad, dat ik binnen 24 uur in de kliniek stond voor foto's:

Afbeelding

Daaruit bleek dus meteen wat er aan de hand was. Hij heeft toen een paar maanden speciaal beslag gekregen, met extra lippen en daaromheen weer gips, zag er zo uit:

Afbeelding

Na zo'n half jaar boxrust zijn we weer heel rustig aant werk gegaan. En tot nu toe doet ie het best aardig. Heb een bijrijdster die m 2 keer in de week licht dressuurt en hij mag zo af en toe nog es mee een rondje door t bos scheuren.
Maar helemaal regelmatig zal ie wel nooit worden. Vooral duidelijk te zien als hij wat zwaarder gewerkt heeft.
Maarja, we hebben er allebei mee leren leven, en zolang hij geen pijn heeft en plezier heeft, vind ik t al best!

Jij iig heel veel sterkte ermee! En als je verder nog wat wilt weten lees ik t wel!

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 07:41

Bedankt voor je reactie,spookie!
Jou verhaal lijkt erg veel op dat van mij,maar gelukkig zijn ze er bij jou paardje er gelijk achter gekomen dat het een hoefbeen breuk was,zodat jou paardje gelijk de goede behandeling heeft gekregen!
Bij Boy zijn we er veelste laat er achter gekomen dat het om een breuk ging in zijn hoefbeen...dit komt daardoor dus nooit meer goed....
Fijn dat jullie een goede weg hebben gevonden om van elkaar te genieten...ik ben nu ook bezig een andere weg te zoeken met Boy...vrijheidsdressuur/clickertraining..

groetjes lydia en bpy

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-05 08:47

Ik denk dat vrijheidsdressuur een hele mooie oplossing is om met je Tinker te gaan doen.
Je kunt er zoveel variatie in aanbrengen.
Heb het zelf jaren gedaan met mijn paarden, tot op showniveau.
Het is echt leuk om te zien hoe ze steeds meer hun grenzen gaan verleggen en steeds meer aankunnen.

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-05 09:53

Dankje voor je reactie,henny!
Heb ook al op je site gekeken,ziet er erg leuk uit!!
Krijg er steeds meer zin in om te beginnen met vrijheidsdressuur...ben nu eerst bezig om alle info te lezen.
Gr Lydia en Boy

Lydia64

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 17:57

wil even kwijt hoe het nu met boy gaat...
hij staat nu sinds een week weer bij z,n vrienden in de wei...die hij 9 maanden gemist heeft.
hij is weer helemaal vrolijk,je ziet hem opknappen qua humeur!
ik vind hemzelf ook weer wat toegangkelijker,net of dat hij wil zeggen...bedankt dat ik weer bij puck en bando sta.
ik was bang dat hij teveel zou donderjagen met z,n vriendejs en dat hij dan weer meer zou kreupel zou lopen ,maar gelukkig valt dat heel erg mee...hij loopt niet minder slecht als toen hij alleen stond...een pak van m,n hart!!
zo dat was het wel over hoe het met mijn tinkertje gaat.
groetjes lydia en boy

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:04

peer schreef:
bedankt dat ik weer bij puck en bando sta.

Wanneer krijgen we foto's van hem en zijn vriendjes. heb Puck en Bondo al lang niet gezien en Boy helemaal niet(in echt).

Lydia64

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 19:20

foto,s van boy staan in mijn profiel...puck en bando komen er ook nog een keer bij te staan....ff nieuwe foto,s maken.
gr lydia en boy

octavodia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 20:19

hahaha...Puck en Bando...tja..Puck is op het moment niet zo fotogeniek.. ..enorme omvang...we zijn hard aan het trainen...en Bandolero..tja...die zit ook nog steeds in de lappenmand..ik ga hem nu laten testen op pyroplasmose..dat is een parasiet die in het bloed zit en veroorzaakt wordt door een tekebeet, die teken komen alleen voor in het zuiden, dus ook Spanje waar Bando vandaan komt...het schijnt dat 8o% van de ANdalusiers die uit Spanje komen besmet zijn hiermee, zijn klachten lijken erg op die van 2 paarden op het Andalusierforum, die hebben dit ook...ik wil het in ieder geval uitsluiten..En Boy jaja die was vanmiddag aan het gek doen met Puck...zo fijn om datweer te zien...

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:38

heeej lydia!

Ik lees net je verhaal....Ik had er al wel iets van gehoord...echt K*T dat jullie er nu pas achter zijn gekomen wat hij nu heeft! Ik wens jullie veel sterkte!
liefs Stacey & Quincy

Lydia64

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 14:45

heee stees ,leuk dat je reageerd op mijn verhaal..het is inderdaad erg balen voor boy...we moeten ons er maar bij neerleggen hoe moeilijk dat ook is.
maar hoe gaat het verder met jou en quincy?

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:15

lyd, ik heb je ff een pb gestuurd! Vind het echt K*T voor Boy....

liefs

Lydia64

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 10:44

dank je stees..heb in je profile gekeken...wat ziet quincy er geweldig goed uit!
ben nu inderdaad bezig met een beetje vrijheidsdressuur/clickertraining...boy vind dit leuk en daar gaat het toch om!
groetjes lyd en boy

Pietnhoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 15:15

Gelukkig vindt hij het leuk! kan hij ten minste nog iets doen en kun je zelf ook nog leuke dingen met hem doen:)
Hij staat nu gewoon weer dag en nacht in de wei met puck en bando?
Dankjewel voor je complimentje naar Quincy! Van het weekend komen er hoogstwaarschijnlijk weer hele mooie nieuwe foto's on line te staan! laat het je wel ff weten dan :)
liefs
Laatst bijgewerkt door Katja op 24-10-09 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Enkele reacties verwijderd die het topic omhoog haalden.