help! mijn paard is veel te vet!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: help! mijn paard is veel te vet!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 16:24

als je paard een merrie is zou ik dan meteen de veearts bij halen, Omdat ze drachtig kan zijn!!

mijn pony is zelfst onverwachts drachtig !!
wees dus op tijd en er kan altijd iets fout gaan en veel succes !

kinky01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 16:35

Hoe kan een paard ineens drachtig zijn???? Het lijkt me dat er dan toch echt een hengst in de buurt geweest moet zijn. Dat kan bij ons echt het geval niet zijn! ( of het moet aan zijn komen waaien hihihi)

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 18:33

Een veel gemaakt fout is de paarden op een kale wei te zetten. Het beetje gras dat er groeit is veel voedzamer (eiwitrijker enz.) dan op een uitgegroeide wei (met veel stengel). Mede in de maanden september en zoals nu een prachtige oktober is het gras nog even flink bezig met een groeispurt voor de winter.
Je hoort niet voor niks dat in deze maanden (+mooi voorjaar) er weer veel paarden hoefbevangen raken.

tijgertjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-05 20:05

Ik zet mijn pony's ook op een kale wei omdat ik er al 2 heb gehad die bijna tegen hoef bevangen aan zaten.Maar als ik het goed lees is het juist beter als ik ze in het lange gras zou zetten(wat er nog staat van afgelopen zomer omdat ik ze daar niet in durfde te zetten)