Slecht bekapt? met foto's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Slecht bekapt? met foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:21

Soory even vraagje, maar wat zijn precies de verzenen ??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 14:22

Het stukje bij/onder de bal van de hoef...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 22:00

1.5 cm is niet diep hoor. gam staat laag op de hielen en haalt dat ook met gemak.
dat hij af en toe onregelmatig loopt zou ik kunnen begrijpen met zulke steile hoeven! dat hoeven niet altijd direct steentjes te zijn. om eerlijk te zijn, bijna nooit. en uitkrabben hoef je ook niet altijd te doen, het valt er ook niet uit als hoeven wel ondiepe stralen hebben.
dus dat valt allemaal best mee

ik weet niet of het zo verstandig is om de hoefzool bij te snijden, dit heeft alleen nut als er overgroeide steunsel ingroeit, dus wat eigenlijk geen zool is.

de stand van zijn hoef is door die steile achterkant veranderd, maar niet in zijn voordeel. hier op www.hoefnatuurlijk.nl kun je ook een hoop lezen over hoeven. en het is erg duidelijk beschreven.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 17:31

Nou de smid is vandaag geweest, ik heb wel een andere gebeld, vond ik toch beter. En hij vond inderdaad de hielen iets te hoog, maar vooral de toon (voorkant van de hoef) te laag, heeft een stuk van de hiel afgehaald, een stukje straal eraf. De groeven zijn nu weer een stuk minder diep. En de toon moet nu weer gaan aangroeien.
Dus hij stond inderdaad verkeerd op zijn hoeven, maar nu gaat t allemaal weer goedkomen dankzij de nieuwe smid

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:07

Elke hoefsmid heeft zijn eigen ideeen over de juiste stand en het juiste beslag. Deze hoefsmid vertrouw je blijkbaar meer dan die ander. Prima keuze maar pas op dat je niet te vaak wisseld want dat is heel slecht voor je paard zijn benen en conditie.

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 21:32

Nee ik ga zeker niet meer wisselen, we hebben nu lang genoeg gezocht naar een goeie, en die heb ik nu gevonden

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 19:29

Ik heb met mijn pony ook veel problemen gehad met de hoeven.

Afbeelding
Hier zie je dat de voetas niet in een mooie rechte lijn loopt.

Afbeelding
Nog een foto. Het bloed is van het uitverdoven.

Ik ben in Roosendaal op een kliniek geweest en daar is ook een hele goede smid. Rob van Nassau (boek: hoefproblemen)
Tommie was al tijden steeds kreupel of kort.

Met behulp van rontgenfoto;s zijn de hoeven onder handen genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Nu heeft Tommie het Breakover beslag.

Wat ik hiermee duidelijk wil maken is dat hoefbeslag erg belangrijk is. Het kan zoveel problemen veroorzaken. Wij rijden nu elke 8 weken helemaal naar Roosendaal (dik 2 uur) om ervoor te zorgen dat Tommie weer helemaal beter wordt.
Had niet mogen gebeuren, terwijl ik 3 verschillende smeden heb gehad

1 Voordeel. Tommie komt wel in zijn nieuwe boek

Afbeelding

Maar veel succes ermee!