Redelijk zware hoefkatrol !!! Help mij !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adrienne

Re: Redelijk zware hoefkatrol !!! Help mij !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 09:09

VValar schreef:
Deze termen zijn algemeen gebruikte termen. Als je er echt zo goed van op de hoogte was geweest als wat je had gezegd, dan zou je die geweten moeten hebben. Ik zei dat ik de juiste medische benaming er niet van wist (welke er ongetwijfeld van is).

Het blijft blijkbaar erg moeilijk voor je. Ik heb het er nu al twee keer neer gezet maar goed misschien dringt het na drie keer door.
De medische benamingen zijn hoefkatrol ontsteking en klinische hoefkatrol ontsteking of ook wel hoefkatrol syndroom genoemt.
Wat jij doet is dus echte benamingen toepassen voor dingen die daar niets mee te maken hebben.

VValar schreef:
Kijk maar eens rond op de site van de bodt. Daar wordt ook duidelijk de term klinisch HKO gebruikt voor iets wat rijtechnisch naar de knoppen wordt geholpen, niet iets wat medisch is aangeduidt.

AdB schreef:
Dit kan gaan van botvervormingen van het straalbeentje tot ontsteking van de slijmbeurs ter hoogte van het ‘hoefkatrol-gewricht’. In vele gevallen kan de dierenarts echter niets abnormaals vinden en spreekt men van ‘klinisch hoefkatrol’.

Het enige wat er in deze tekst staat wat niet helemaal klopt is dat onder dat "niks abnormaals vinden" ook die slijmbeurs ontsteking valt. Maar dat is gewoon omdat het wat ongelukkig is geformuleerd.
Want die ontsteking kunnen ze nl met gewone technieken als een echo niet zichtbaar maken. Als een paard geen bot gerelateerde afwijking laat zien maar wel pijn heeft in het HK gebied gaat met er van uit dat het in de weke delen zit.

VValar schreef:
Nouja goed, ik ga hier niet langer mijn woorden aan vuil maken. De meeste mensen zullen gelukkig wél begrijpen wat ik bedoel.

Het is dus voor mij geen kwestie van of ik begrijp wat je bedoelt maar of wat je schrijft ook daadwerkelijk klopt. HKO steekt al een ingewikkeld genoeg in elkaar. Daar moet je niet nog meer verwarring aan toe gaan voegen! Door te gaan schrijven dat teugel kreupele paarden klinisch hoefkatrol ontsteking hebben!

Maar genoeg over benamingen, nu weer on topic,

De meeste dingen die je kunt proberen zijn hier al genoemt. Wat ook nog een optie kan zijn is "de grote broer" van Tildren, Gallium nitraat.
Wat je vooral niet moet doen is wanhopen. Er zijn echt genoeg dingen die je nog kunt proberen.