Waarschuwing voor overdosering Appelazijn.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: Waarschuwing voor overdosering Appelazijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:00

oosterhoff schreef:
Ik ben het er overigens niet mee eens dat alles wat er op de paardendrogist.nl te koop is niets toevoegd aan je paard.

Dat heb ik dan ook niet gezegd! Ik zei:

Citaat:
In de gids en op de site van de Paardendrogist staan voornamelijk zaken die je in principe helemaal niet nodig hebt!

Maar ik neem aan dat je snapt wat ik bedoelde te zeggen, namelijk dat veel mensen zich laten verleiden door de mooi geschreven stukjes tekst in de gids en denken dat als ze dat maar gebruiken, hun paard er alleen maar op vooruit kan gaan, dus waarom niet... Maar dat is precies hetzelfde met voedingsupplementen en vitamines voor menselijke consumptie, het is echt een trend om jezelf zoveel mogelijk vol te stoppen met een tabletje hier en een poedertje daar om je voeding `aan te vullen`. Terwijl je, als je gezond en evenwichtig eet, geen extra supplementen nodig hebt TENZIJ je echt iets mankeert, of ter ondersteuning van herstel na ziekte. En dat geldt net zo goed voor paarden!!

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 11:36

oosterhoff schreef:
Toch zijn er onderzoeken gedaan (wetenschappelijk dacht ik) waarbij is gebleken dat het invloed heeft op mensen met reuma, overgewicht en gewrichtsproblemen.
Het wordt allemaal steeds vager.

Mijn vriendin is natuurgeneeskundig therapeute en raad hoe dan ook af om appelazijn bij paarden te gebruiken.
Het kan wel degelijk verzuren. Vooral spieren meen ik en vooral als je paard er al gevoelig voor is.
Mensen met reuma wordt om diezelfde reden afgeraden om citrusfruit te eten. Daarvan is bekend dat het de spieren verzuurd. De klachten worden erger ipv. minder.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 12:03

Heb je misschien een mailadres of telefoonnummer van haar?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:26

jiehaaa schreef:
In de gids en op de site van de Paardendrogist staan
voornamelijk
zaken die je in principe helemaal niet nodig hebt!

Maar ik neem aan dat je snapt wat ik bedoelde te zeggen, namelijk dat veel mensen zich laten verleiden door de mooi geschreven stukjes tekst in de gids en denken dat als ze dat maar gebruiken, hun paard er alleen maar op vooruit kan gaan, dus waarom niet... Maar dat is precies hetzelfde met voedingsupplementen en vitamines voor menselijke consumptie, het is echt een trend om jezelf zoveel mogelijk vol te stoppen met een tabletje hier en een poedertje daar om je voeding `aan te vullen`. Terwijl je, als je gezond en evenwichtig eet, geen extra supplementen nodig hebt TENZIJ je echt iets mankeert, of ter ondersteuning van herstel na ziekte. En dat geldt net zo goed voor paarden!!
[/quote]

Helemaal mee eens.

Mooie verhalen en als een ander het geeft aan zijn/haar paard en het paard loopt goed, dan moet de ander het ook gebruiken.
Lang leve de bankrekening van de paardendrogist. Die vaart er wel bij!

Als je gezond eet, heb je eigenlijk niks extra's nodig. Het zelfde als bij een paard. Goed hooi en gewone basisbrok is voldoende wat wij met onze paarden doen. De meeste lopen geen GP.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 13:46

Mijn paard heeft artrose en was in de kliniek in Gent als 'klaar voor de slacht' beschouwt. Dat was +- 6-7maanden geleden. Hij liep heel zielig op 3 benen en kon enkel nog stilstaan en liggen.
Nu geef ik al een tijdje Glucosamine Complex en sinds kort ook appelazijn. Hij is volledig opengebloeid, nog gegroeid(hij is 5jaar!) en heeft nog nooit zo goed en regelmatig gelopen. Momenteel loopt ie L, en manken zit er al maanden niet meer in.

Ik heb me overal ingelicht over de verschillende middeltjes en ben dus ook bij paardendrogist terechtgekomen.
Ben ook heel tevreden, mijn paard lijdt tenslotte nu totaal geen pijn.
+ IK ben echt geen alleenstaand geval hoor.

De reguliere geneeskunde is momenteel nog in het proces van aanvaarding van homeopathie, breek het dus nie zomaar af.

En wat appelazijn betreft, het zou echt niet verkocht worden moest het in normale gevallen schade kunnen berokkenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:25

Het verbaast me verder niet, dat zou je al gauw zeggen bij Azijn. Bij niks is overdosering goed, ook niet bij vitamine (behalve C dan, dat wordt al gauw uitgeplast.)
Hetzelfde geldt ook voor Knoflook, dat tast de rode bloedlichaampjes aan

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-05 17:30

De reactie van bit

Beste Kirsten

We vinden jouw vragen zo goed, dat we er een artikel aan gaan wijden! Het verschijnt in Bit nr. 129 en we zullen al jouw vragen er in aan de orde laten komen. Mijn vraag aan jou is: wat merk je aan je paard, hoe krijg je de indruk dat je teveel hebt gebruikt?
Wat voor onderzoekje heb je gedaan?
Hoeveel gaf je, hoe vaak?

Alvast bedankt voor je reactie,

Tessa

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:49

henny_w schreef:
Mensen met reuma wordt om diezelfde reden afgeraden om citrusfruit te eten. Daarvan is bekend dat het de spieren verzuurd. De klachten worden erger ipv. minder.

Ik werk bij het Reumafonds, ben daar hoofd Wetenschappelijk Onderzoek, en wat je nu beweert is de grootst mogelijke onzin.

Het eten van citrusfruit wordt mensen met reuma niet afgeraden (hooguit door kwakzalvers). Er is toevallig recent vrij veel onderzoek naar vitamine C bij R.A. en artrose geweest, daar is niets eenduidigs uitgekomen. En spieren / spierverzuring heeft sowieso niks met reuma te maken.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 07:46

Ibbel schreef:
Ik werk bij het Reumafonds, ben daar hoofd Wetenschappelijk Onderzoek, en wat je nu beweert is de grootst mogelijke onzin.

Het eten van citrusfruit wordt mensen met reuma niet afgeraden (hooguit door kwakzalvers). Er is toevallig recent vrij veel onderzoek naar vitamine C bij R.A. en artrose geweest, daar is niets eenduidigs uitgekomen. En spieren / spierverzuring heeft sowieso niks met reuma te maken.

Jammer dat je zo fel reageert.
Ik ken genoeg mensen met reuma, incl. mezelf, die als ze bep. voedingsmiddelen laten staan vele malen beter functioneren.

Trouwens spieren niks met reuma te maken hebben ?????

Ik geloof niet dat een verdere discussie veel zin heeft.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 13:53

Heb vanmorgen contact gehad met de bit. Ze gaan het allemaal uitgebreid wetenschappelijk onderzoeken. Ben er wel heel erg blij mee. Ze nemen mijn verhaal als aanleiding mee.
Hopelijk kan het niet zoveel kwaad als ik nu van sommige gehoord heb. Ik wacht met spanning af. Ik hoor iig volgende week al wat.