Hartritmestoornissen.. kopen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: Hartritmestoornissen.. kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 13:25

Zonder na laten kijken zou ik het niet doen. Misschien wel na een overleg met je dierenarts, best een risico. Mensen kunnen wel degelijk behoorlijke last hebben van hartritmestoornissen dus paarden dan ook neem ik aan. Als je vooraf alles weet dan had je misschien een heleboel anders gedaan. En nu weet je het vooraf, denk er dan dubbel zo goed over na.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:37

ik heb een 13-jarige merrie met een hartstoornis(atrium fibrilatie)
zij heeft dit na haar dracht gekregen verleden jaar.
Ik heb haar altijd goed doorgereden,maar ben er toen toch op aanraden van de professoren in Merelbeke mee gestopt.
Enige wat nog kan is een stapwandeling,liefst ook niet bij hoge temperaturen.
Ze kan er evengoed heel oud mee worden,er kan evengoed nooit iets gebeuren,maar het blijft toch een risico.
Zij staat dus ook op pensioen en geen haar op mn hoofd die eraan denkt haar nog te verkopen.Ze is superbraaf,dus stel dat er kinderen op rijden en ze iets krijgt!

Ik zou het dus niet doen eerlijk gezegd..Genoeg andere paarden te vinden!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-05 11:39

Ik rijd vanmiddag even langs de dierenarts om informatie in te winnen.
Dan laat ik nog wel iets weten.
Ik twijfel best wel, maar toch hoor je meer positieve reacties dan negatieve.

mieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 14:57

ik zou er nooit aan beginnen, het kan problemen op gaan leveren

het is al een paard met een maar en die zou ik nooit kopen nu je het weet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:06

Ik weet er heel weinig van hoor!
Maar toch, als jij niet al te intensief wil gaa trainen, gewoon lekker recreatief en je zit haar helemaal zitten, je vindt dat 't 'klikt' tussen jullie zou ik het zeker doen !

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 13:41

laat je iets weten?

Ik kan het alleen maar afraden eigenlijk..Zeker als het iets in de trend is van wat mijn paard heeft ( atrium fibrilatie)..ik praat niet over andere aandoeningen,omdat ik er ook weinig van afweet.
Maar het aanbod is groot,en ik zou er meteen een "goeie" proberen uit te pikken

Coliena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 14:09

kijk, als je een paard koopt, waarom ga je dan niet voor een paardje dat volledig ok is? is het geen zonde als je het koopt, je eraan hecht en op een dag gaat het fout? waarom een risico nemen als er zo veel goede paardjes zijn? volgens je verhaal vermoed ik dathet inderdaad om atrium fibrilatie gaat. laat maar eens nakijken of er geen miralisklepinsufficiëntie aan de basis ligt. verder moet je weten dat het hoofdsymptoom hiervan is dat je een paard hebt met verminderd uithoudingsvermogen, dat in het werken veel sneller uitgeput zal geraken. deze aandoening is trouwens medicamenteus te behandelen, met 80 % slaappercentage. daarna een volledig normaal paard. alleen jammer dat ze het al zo lang heeft, dat maakt de kans op slagen heel veel kleiner. ik persoonlijk (heb er verstand van trouwens) zou het niet doen, je haalt je problemen op de hals en misschien ook veel verdriet...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-05 20:09

We beginnen zelf steeds meer te twijfelen.. er zyn zat leuke paardjes te vinden idd.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:27

Ja. Ik zou verder kijken. met die van ons heb ik steeds. Als hij eens door de wei gallopeert als een gek. Zou het goed gaan, kan hij het wel aan, In de zomer als het heel warm is moet ze op stal blijven, enz. Niet echt een aanrader.

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-05 09:50

Ik ga volledig mee met Xox. Ik heb eind vorig jaar een paardje willen kopen. We hebben het drie weken geprobeerd en het beviel ons super. Ik wou het dus echt kopen en liet het op mijn kosten keuren door de DA. Hij stelde hartruis vast en zei dat het in 90% van de gevallen geen kwaad kon maar in 10% van de gevallen is het ernstig. Ik wou geen risico nemen omdat het ook de bedoeling was dat men dochter van 9 er ging op rijden. De verkoper is met het dier naar de dierenkliniek geweest voor een echo van het hart en een EEG. Daar bleek dat het dier elke minuut kon doodvallen door een aderbreuk. En inderdaad misschien gebeurt het als hij 30 is maar evengoed kan het morgen zijn. Het is dus eigenlijk een levende tijdbom!!! Ik heb het paardje niet gekocht ook al mocht ik hem uiteindelijk voor 1000 euro hebben van de verkopen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 07:57

Op aanraden van de dierenarts hebben we haar gisteren gekocht!

Arzil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:05

Gefeliciteerd!!! Veel plezier ermee en als je advies van de dierenarts hebt gekregen, zal het wel goed zitten.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-05 08:18

veel plezier met je nieuwe aanwinst en ik hoop gauw foto's te zien

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-05 10:28

Ja ik ga morgen fotos maken!
En bedankt