Staat ze dag en nacht op de wei, staat ze op stal?
Mijn tinker heeft er toen ik hem net had ook erg last van gehad. Aan de schijt van hier tot aan tokio. Het enige wat hielp om zijn darmen weer een beetje normaal te krijgen, was om hem zo min mogelijk gras te geven. Geen wortels, geen weet ik het wat. Alleen maar hooi en brok. Heeel veel hooi. Gewoon zo veel als ze kunnen eten. Onbeperkt.
Het heeft toen wel even geduurt, maar het is over gegaan. Na een maandje of 2.
Voorzichtig aan met wortels, aardappelschillen, appels, ed. Gras in de zomer ook met mate geven. Een beetje aan laten wennen. Eerst heel kort in de wei, steeds langer.
En alsnog hooi blijven voeren. Ook brok blijven voeren.
En een liksteen heeft de diaree ook verminderd bij Duncan, ik weet niet hoe, maar door de liksteen was hij niet zo snel aan de diaree.
Het afgelopen jaar is hij helemaal niet meer aan de diaree geweest.
Wortels krijgt hij nu ook weer, een keer een appeltje of voederbiet. Zolang hij er eerst een beetje van krijgt en je het dan opbouwt, gaat het goed.
Ik weet niet wat het is bij jou paard, maar bij Duncan was het ook al dat de dierenarts niets specifieks kon vinden, maar er was iets met zn darmen.
Het heeft in ieder geval geholpen.

Edit: Heb je hem wel optijd ontwormd. Geef hem anders een keer een spuit extra. Dat heeft mijn dierenarts toen ook geadviseerd. Na 2 weken is de werkzame stof al uitgewerkt. Dus het kan geen kwaad om er na 2 weken nog een x een spuit te geven. Neem dan meteen Equimax (die is tegen vrijwel alle wormen, maar hij mag maximaal 2x per jaar, tussendoor moet je andere ontwormspuit gebruiken)
Ik weet niet wat je normaal gebruikt, maar ook hier kan de oorzaak achter liggen.
Hopelijk heb je hier wat aan