Na Laten kijken?? Onzin of niet??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Na Laten kijken?? Onzin of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 13:55

Ik kan me voorstellen dat je een aanval ziet in de opmerking van monsera maar die is er volgens mij niet.
Paarden kosten idd een hoop geld en als je van te voren weet dat je het geld voor een dergelijk onderzoek niet hebt kun je misschien beter een verzekering afsluiten in het vervolg.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 16:31

Ja, ik heb hem verzekert. Maar vaak zitten zulke dingen dus niet in de verzekering. En ik weet dat het niet aanvallend bedoelt is. Maar het kost gewoon veek geld. En ik wil graag van te voren iets weten.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:30

Udo2001 schreef:
Waarom niet eerst een fysio laten kijken?? Mocht er verdere problemen zijn kun je altijd nog naar de veearts. De klinieken zitten nog niet zo bij mij in de buurt, een fysio komt aan stal.

ik heb al heel wat bezoeken aan anderen dan de veearts gebracht. Ik had liever eerst naar de veearts gegaan achteraf gezien. Als ik had geweten dat mijn paard artrose had dan had ik wellicht anders gehandeld. je blijft paar wachten tot er resultaat komt. Nu heeft ze een andere hoefstand en gaat het al een stuk beter. De behandelingen van de fysio werkten wel maar te kort omdat de oorzaak niet verholpen werd...

Daarom is het dus soms slim om eerst naar de arts te gaan. Maargoed ik dacht ook ik los het wel op met wat behandelingen maar helaas.
Van mijn fouten leer ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 17:45

Udo2001 schreef:
Ja, ik heb hem verzekert. Maar vaak zitten zulke dingen dus niet in de verzekering. En ik weet dat het niet aanvallend bedoelt is. Maar het kost gewoon veek geld. En ik wil graag van te voren iets weten.

Ik weet niet hoe je verzekerd bent maar vaak worden dit soort dingen gewoon vergoed.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:12

Ben ODA verzekert met een beperkte ziektekosten verzekering. Ga het eens grondig uitzoeken wat ik dan wel en niet kan met deze verzekering.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 18:13

In ieder geval geen fysio, homeopathie of natuurgeneeswijzers worden vergoed.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:57

Daarom zou ik dan eerst naar een dierenarts gaan. Straks betaal je een hoop geld aan een fysio en is het helemaal geen probleem wat door een fysio opgelost kan worden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:07

Katja schreef:
Daarom zou ik dan eerst naar een dierenarts gaan. Straks betaal je een hoop geld aan een fysio en is het helemaal geen probleem wat door een fysio opgelost kan worden.

Mee eens!!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 22:22

Heb een afspraak met de dierenkliniek gemaakt. Ga er de 24ste heen, en dan zal ik wel eventjes wat laten horen, okee????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 08:27

Zeker geen onzin

Jij kent je paard beter dan ik en als ie plotseling ander, 'raar' gedrag vertoont kan er zeker iets aan de hand zijn! Neem contact op met een Veearts, wees duidelijk hoe ie zich gedraagt, check zelf eens of ie andere loopt, hoe z'n eetlust is enz.

Succes!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 09:09

Heb al een lijstje door genomen van de fysio. Het rare is dat hij eigenlijk heel goed aandoet. Hij loopt recht in het spoor, op het harde draven is goed en ook op zijn rug geeft hij geen reactie. Maar wat mij zorgen baart is zijn benen. Deze laat ik nakijken volgende week. Hoop dat ik me voor niets heb zorgen gemaakt, want wil weer aan de slag.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-05 21:33

Ben vandaag naar de Lingehoeve in Lienden geweest met Udo. Bijde beentjes zijn op de echo gegaan. Het zag er allemaal keurig uit, geen noemenswaardige dingen te zien. Ook zijn schieffels liggen in een ongevaarlijk gebied, de kans dat hij daar last van krijgt is erg weinig. Dan had hij er al last van moeten ondervinden.
Zijn beenwerk is dus gelukkig goed, geen peesaandoeningen of dingen die er niet horen te zijn. De conclusie is gallen, dit gaat niet meer weg. Maar omdat hij er nooit kreupel op is en het niet groter wordt, wordt er niets aan gedaan. Mocht het gaan veranderen (kans erg klein) dan kunnen ze het eventueel inspuiten. Na, ja dan maar een lelijk beentje om naar te kijken. Ben blij dat ik geweest ben en dus weer gewoon fanatiek mag rijden, en dat ik daar geen schade mee aanricht. Zijn rug is trouwens ook prima in orde, staartzwiep probleem is er niet mee opgelost. Dat zal dan gewoon een tic zijn en blijven. Ik ben blij dat ik geweest ben, alleen mijn portomonee niet .

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 16:03

He fijn voor je dat het mee valt.Kun je weer lekker gaan rijden en er ook van genieten nu je weet dat er niets aan de hand is.

Udo2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-05 16:10

Ja idd. Ik weet nu zeker dat ik niets kan beschadigen of iets erger maken. Er is gewoon niets te zien. En er zijn veel meer paarden die last van gallen hebben.