arthrose

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Josefien

Re: arthrose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:14

en speciaal beslag?Ik ben net terug van de dierenarts in Bemmel waar we foto's hebben laten maken en mijn paard van 12 heeft een beginnende artrose rechtsvoor. Volgens de dierenarts kan hij met speciaal beslag een hele tijd mee en buitenritten was geen probleem (dat doe ik ook alleen maar) Het enige nadeel is dat hij te koop is, dat zal nu wel een probleem zijn

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:00

Mijn paard heeft een kleine verandering aan de hoefstand ondergaan waarbij er meer van de teen is afgehaald. Verder is het ijzer verder naar achter gelegt, er zit meer opzet op en het is breder. Mijn paard is er een stuk op vooruit gegaan. Met beslag kan je je paard helpen. de artrose gaat er niet van over. Het verkopen zal alleen moeilijker gaan als je het paard voor een hoop duiten de deur wilt uit doen. Als recreatiepaard moet het wel lukken. Echter ook een recreatiepaard met artrose heeft beperkingen. Je moet iemand vinden die er niet meer uren mee naar buiten wilt of mee wilt springen ed.

Josefien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 21:53

Dit paard wordt alleen maar gebruikt voor buitenritten (Criollo) Iets anders kent hij ook niet. Maar dan nog moet je iemand zien te vinden die het ziet zitten om een paard aan te schaffen waarvan de prognose onbekend is. Ik vind zelfs het tehuis belangrijker als de prijs, maar voor niks wegdoen vind ik ook weer zo wat...

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 09:48

hoi allemaal ben van de week fotos wezen maken
mijn paard is 12 jr bijde v. kogels zwaar arthrose v.knie licht
en achter knie een 1 maar ook een haak!
en zij sesambeentje voor is ook erg slecht een 3
hij loopt niet kreupel maar struikelt vaak en zijn ene achter been kan hij niet onder zijn lichaam krijgen!
ik vind het heel erg moeilijk om in te schatten wat nu nog kan!
de een zegt dit de ander dat.
de veearts vind rijden niet echt meer kunnen voor nu!
moet zeggen vind het echt erg moeilijk
gr. daan

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 12:41

je moet kijken hoe je paard zich voeld. Als ik jou was zou ik glucosamine proberen en kijken of hij hier van opknapt. Als dat zo is kan je bepalen of het nog leuk is om met hem te rijden. Het belangrijkste is dat je paard plezier heeft in het leven.
Je kan nog eens goed naar het beslag kijken met je hoefsmid. Bij mijn paard is het beslag verder terug gelegd breder gemaakt en er is een opzet in het ijzer gemaakt. Ook is de teen korter gemaakt. Ze loopt nu al een stuk beter.
IIG heel veel succes. Ga hem niet in de stal zetten. Ga er gewoon zo veel mogelijk mee wandelen en laat hem lekker in de wei.
Foto's kunnen niet bepalen wat de gevolgen zijn. Denk dat er genoeg sportpaarden zijn met artrose. Echter een paard dat op zo veel plaatsten artrose heeft zal daar last van hebben. Je bent niet voor niets naar de veearts geweest. Kijk of de klachten minder worden en beslis dan wat je gaat doen

spocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 15:00

raar maar waar

ik heb voor mijn paard Super Blue Stuff gebruikt
en dat was het enige dat echt werkte

baudyh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:01

Bij mijn paard is afgelopen maandag artrose geconstateerd.Recht voor aan de voorkant bij de kroonrand.Ik ben er nog van alles over aan het lezen,dus jullie info komt goed van pas.
Ik heb hem nu op een supplement staan van joint sever.Daar zit glucosamine in en dat choindro nog wat en msm en zwavel onderandere.Een grote zwarte pot van 2,3 kilo.Weet nog niet of het helpt maar volgens de da is het het beste wat er nu is.Hij stelde speciaal beslag voor en inpuiten van het gewricht.Maar ik ben nog over alles aan het nadenken.Het beslag wil ik wel gaan doen.Dat is gewoon ijzers en dan spuiten ze er een soort zooltje in.Dat werkt dempend.

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:27

oosterhoff,, bedankt en je heb gelijk
ik zet hem zeker niet stil! gister liep hij helemaal goed
ik gebruik nu extra glucosamine speciaal daar moet ook teunisbloem olie bij van groene os
en ik smeer al zijn gewrichten in met multie milk volgens mij helpt het goed.
ga volgende week ijzers met zooltje er onder doen.
ik heb weer moed gelukkig!
groetjes danielle

spocky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 09:02

ja een tip is ook dat je ze been kan insmeren met coolingscel dat werkt ook wel
maar ik heb altijd superbleu stuuf gebruikt