Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Suzan1 schreef:Citaat:En wat wil je een ziek paard of een dunne portemonee en een weer fit paard??
je komt zeker uit de alternatieve hoek?
waarom de reguliere geneeswijze uitsluiten? denk je met lechner of pendelaar beter te weten?
Ik heb helemaal niks tegen alternatief of holistisch, daar kun je altijd nog naar toegaan als er niets uitkomt.
CielitoLindo schreef:Suzan1 schreef:Toch zou ik in jouw geval eerst naar de Uithof gaan. Dan weet je in ieder geval zeker waar het probleem zich bevindt.
Het kan wel in de sprong of in het kniegewricht zitten, het is nu gokken. Bij zo'n lokale verdoving beginnen ze onderin en als het paard dan nog kreupelt gaan ze hoe langer hoe meer naar boven.
Zo'n onderzoek heb ik bij paardenkliniek de Veluwe laten doen. Hier is destijds uitgekomen waar het probleem zat. Kosten incl. maken van een foto: 125 euro. Met dit onderzoek zijn ze zeker 1,5 uur zoet geweest.
Maar ... en dat vind ik het belangrijkste: je weet dan precies waar het probleem zit.
Dat kan de alternatieve hoek jou niet zeggen.
Wat er dan ook uitkomt: beslis dan, maar niet andersom. Dat gaat je veel meer kosten.
Jij hebt niet goed gelezen, mijn paard is totaal niet kreupel dus uitverdoven zie ik het nut niet van..
ElCamino schreef:Dierenkliniek Kootwijkerbroek is een goede optie. Er zijn nl gewone dierenartsen, een fysiotherapeut en natuurlijk Schepers (kraker). Als je daar bent verwijzen ze je meteen door naar een collega na het reguliere onderzoek. Heb er goede ervaringen mee !!
Citaat:neem niet te veel aan van iedereen hier op bokt.nl. Neem je eigen beslissing!
Jannepauli schreef:Citaat:neem niet te veel aan van iedereen hier op bokt.nl. Neem je eigen beslissing!
.. moet ze dat verhaal van jou dan ook maar niet aannemen?
heleenxx schreef:en zit er in Bodegraven geen osteopaat, maar alleen een fysiotherapeut die zich voornamer voordoet
heleenxx schreef:Als je wilt weten wat osteopathie precies inhoudt, kan je eens kijken op www.icreo.com
Je kan daar gelijk eens een e-mail naartoe sturen om te vragen welke (gediplomeerde) osteopaat bij je in de buurt zit. Er zijn veel osteopaten, manueel therapeuten etc. die dat niet daadwerkelijk zijn. Naar mijn weten is Rodinde geen fysiotherapeut (wel dierenarts in ieder gaval) en zit er in Bodegraven geen osteopaat, maar alleen een fysiotherapeut die zich voornamer voordoet.
Osteopathie is geen beschermd beroep, iedereen mag zich zo noemen. Ga daarom op zoek naar iemand die wel gediplomeerd is.
Als je wilt heb ik wel een paar adressen van gediplomeerde, goede osteopaten. Stuur me dan even een pb-tje

heleenxx schreef:Ik bedoel er niks mee, wil niemand voor zijn hoofd stoten, daar gaat het in dit topic ook niet om. Ik weet alleen dat er in Bodegraven geen osteopaat komt, dat bedoelde ik.
Citaat:en zit er in Bodegraven geen osteopaat, maar alleen een fysiotherapeut die zich voornamer voordoet.