Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tiessie schreef:Ik vind het vrij verkrijgen van allerlei supplementen sowieso heel gevaarlijk. Als ik om me heen kijk wat er soms allemaal in die paarden gepropt wordt...zucht!
Soms wel 5 verschillende supplementen tegelijk!

karuna schreef:Mijn tinker krijgt juist op aanraden van de DA 1 klein maatschepje knoflookzeewier per dag voor de mineralen. Hij weegt ongeveer 600 kilo. Maximaal zou ik hem 2 schepjes mogen geven.
De hoevelheden waar ze het over hebben. Schadelijk vanaf 0,2 gram per kilo lichaamsgewicht. dat is voor een pony van 400 kilo 80 gram per dag. En voor een paard van 600 kilo 120 gram per dag.
Ik heb net 2 hele knofloken gewogen en ze wegen 30 gram per stuk. Voor een pony van 400 kilo zou je dan meer als 2 hele knofloken per dag moeten geven voordat het giftig is. Dat is wel heel erg veel.

maar wil zeker weten dat we het over het zelfde hebben..
). Makkelijker is te kijken naar het tandvlees.
Ijzer tekort en bloedarmoede wat is het verschil?En welke bloedlichaampjes worden dan eigenlijk minder?
WiMa schreef:Heb even gekeken maar kan het niet vinden..Ik heb twee dierenartsen, de 1 gebruik ik voor kleine dinegen en de ander voor grote dingen..Ik ga anders maar even de andere dierenarts bellen..Die zal het ook wel weten..In ieder geval hartstikke bedankt voor de tip van de slijmvliezen!!Ijzer tekort en bloedarmoede wat is het verschil?En welke bloedlichaampjes worden dan eigenlijk minder?