Wie belangstelling voor infoavond artrose? Beenblessures?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suus25

Re: Wie belangstelling voor infoavond artrose? Beenblessures

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:47

ik heb ook interesse...ik heb een paard met artrose en een verse peesblessure...ook lekker dus..

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 15:51

Ik ben ook zeer geïnteresseerd. Wij kennen verschillende paarden/pony's met o.a. beenproblemen.

Ik zou hier graag meer over willen weten (oorzaak, behandelmethode, hoe kun je het "proberen" te voorkomen, en hoe ga je verder). Ook vind ik het dan interessant als er iets wordt verteld over juist wel of niet op ijzers en wat er vaak verkeerd gedaan wordt.

Het ligt er wel aan wanneer en vooral waar het gehouden wordt. Ik lees dat sommige mensen een uurtje willen rijden en het dan ook nog centraal gelegen willen hebben. Ik woon zelf in Groningen. In een uur ben ik nog niet eens in Zwolle, haha. Dus als het in de avonduren is en een paar uur rijden, dan haak ik af. Dat is voor mij niet te doen.

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-05 21:49

Hoi ik heb ook belangstelling,mijn paard heeft een hoge overhoef en achter heeft zij spat .............groetjes lois

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 11:30

chantal_cs schreef:
Lijkt mij een erg goed plan Kirsten.

Wat mij betreft wil ik het meeste weten over Peesblessures en trainingsvoorschriften (+opbouw)
Maar ook andere dingen zijn erg interessant om is wat over te horen.

Een bijdrage in de kosten wil ik daar zeker voor geven, alhoewel ik geen idee heb aan wat voorn bedrag ik dan moeten denken.

Ja ik ook over peesblessures.
Waar wordt het gehouden??

claire_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 18:10

Hoi hier een hele andere vraag... Hoe zijn jullie er allemaal achter gekomen dat jullie paarden artose of iets dergelijks heeft?? Wat is de oorzaak geweest dat ze dat hebben geconstateerd??

Groetjes claire

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-05 20:04

Mijn hoefsmid had al snel door dat er iets mis was, op 3 jarige leeftijd:
- foto's genomen, het advies van 3 da's in de wind geslagen om haar af te laten maken
- pas op 14 jarige leeftijd ging ze kreupel (alleen in draf), speciaal beslag door dezelfde hoefsmid- sindsdien (paard is nu 18) rad ! terwijl ik er nog steeds op rij.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 08:23

Super leuk al deze reacties. Ik kom net terug van een weekje Turkije. Ga nu samen met iemand anders alles bespreken en dan kijken we waar en wanneer en met welke sprekers we het gaan doen. Ik houd jullie natuurlijk allemaal op de hoogte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 18:52

Ik zo ook graag op de hoogte gehouden worden

Rivella-R@chella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 23:43

Zet mij ook op de lijst aub. Mijn paard had hoefkatrolontsteking. Nu weer volop in training. Over het hoe en wat kan ik dus ook toelichten in de enquete (goed plan). pb me maar en zal ik even m'n emailadres geven, want zo vaak kijk ik hier niet groetjes Rachelle

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 10:29

Je mag mij ook bij je lijst zetten hoor.Heb zelf geen paarden die er last van hebben,maar omdat ik zelf hoefsmid ben wil ik wel graag op de hoogte blijven en zo kan ik mijn klanten misschien ook weer advies geven,als smid blijf je ook leren.

Dailonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 11:10

Ik wil ook graag meer info! Vooral over peesblessures...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 13:12

Ik heb ook intresse,mits de afstand te doen is.rotterdam of zo is voor mij geen probleem.

kensey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 15:41

hallo, ik heb, mits het niet te ver weg is ook interesse om naar de informatie avond te komen. heb namelijk op dit moment ook een paard met een been probleem, wat precies weet ik niet, maar moet a.s. maandag naar de DA voor een scan, dus ben benieuwd.

Mooneye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:37

Hoi, ik heb ook interesse als het idd niet te ver rijden is. Vooral geinteresseerd in artrose in een voorknie. Heb ook al veel geprobeerd, maar Het nog niet gevonden. Gister heeft mijn merrie een Tildren infuus gehad, met 4 dagen moet ik resultaat kunnen zien als het meezit, dus ben heel benieuwd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:24

Ik zie dit topic nu pas maar als ik kan en als het nog kan, ben ik graag van de partij...

Brisk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 12:43

Hoi!
Ik ben ook wel geïntereseerd. vooral in wat voor beslag bij welk probleem, en of het nut van een beslag. De meningen zijn hierover zo verdeeld. Ook wel de revalidatie, opbouw na een blessure. Tja, blijkbaar heb ik ook veel vraagtekens! Ik kom wel uit België, maar als het haalbaar is wil ik ook wel komen.
Groetjes Brisk.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 12:46

Ja tuurlijk kan het nog. Omdat we bepaalde sprekers vragen kan het best zijn dat het nog tot januarie moet wachten dus je bent nog niet te laat

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 19:44

Ik heb ook interesse, met name in het artrose gedeelte, maar ook van de ocd en de hko zou ik wel wat meer willen weten.

Voor mij geldt ook dat het af hangt waar en wanneer de avond gehouden wordt. Ik wil er ook wel een uurtje voor rijden, maar dan ben ik net Zwolle uit.

Ik hou dit topic iig in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-05 23:50

Brisk schreef:
Hoi!
Ik ben ook wel geïntereseerd. vooral in wat voor beslag bij welk probleem, en of het nut van een beslag. De meningen zijn hierover zo verdeeld. Ook wel de revalidatie, opbouw na een blessure. Tja, blijkbaar heb ik ook veel vraagtekens! Ik kom wel uit België, maar als het haalbaar is wil ik ook wel komen.
Groetjes Brisk.

Mischien kunnen we met zijn allen gaan ik weet niet waar jij woont? Ik in de buurt van Antwerpen.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 16:16

Ik heb ook zeker intressen en weet nog wel iemand met zeer veel intresse

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 17:11

silvana schreef:
Brisk schreef:
Hoi!
Groetjes Brisk.

Mischien kunnen we met zijn allen gaan ik weet niet waar jij woont? Ik in de buurt van Antwerpen.

Ik wil ook graag mee! Ik woon in Nijlen, mijn vriend in Westmalle - vermits ik zie dat je in Brecht woont, da's niet ver hé
Mijn merrie heeft artrose Ik zou graag wat meer info hebben ja... Mss is het een idee dat we vantevoren wat vragen kunnen opschrijven ofzo?
Ik zou heel graag op de hoogte gehouden worden, tenzij het de Bodt is die komt spreken, dan haak ik af

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 19:48

Ik heb ook wel interesse... Ik moest met mijn volbloedje stoppen met de rensport omdat ze arthrose(bijna tot op het bot) in haar knie heeft.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-05 20:24

meld zich ook aan en ook hier, een paar uur zal ik er wel voor moeten rijden (met 1 uur ben ik nog niet eens in Zwolle ). maar ik ben niet zo gek helemaal naar Brabant te rijden ervoor, beetje centraal NL is wel te doen.

narik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 14:52

Ik heb ook belangstelling als het niet te ver weg is tenminste

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 17:43

Ik ben hier zeker in geïntresseerd!
Ik zou dan vooral informatie willen over kleine aangeboren afwijkingen, want volgensmij weten veel mensen niet wat ze daarvan moeten denken. En of je zo'n paard (als hij klinisch goed is) moet kopen of niet. En of hij dan nog wel volledig verzekerd kan worden. Ik heb namelijk het idee dat veel adviezen van verzekeraars en zelfs keuringsmeesters daarover niet helemaal objectief zijn...

Verder over reistijd en prijs: midden Nederland moet te doen zijn denk ik en een prijs onder de 20 euro lijkt me heel redelijk.
en owja over die weinige belangstelling in het begin: misschien advertenties in bit en hoefslag enzo? ik denk dat er veel meer belangstelling voor is dan iedereen denkt..want wie heeft er nou nog nooit beenproblemen bij zijn paard gehad?

Ik blijf dit topic zeker volgen