Een paard kopen met (lichte)artrose?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

Re: Een paard kopen met (lichte)artrose?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:33

als hij echt lichte artrose heeft zie ik het probleem niet zo, als een paard een 2 heeft wordt hij ook nog goedgekeurd, het ligt ook een beetje aan het paard, er zijn paarden die en 2 hebben en steenkreupel lopen, en er zijn paarden met een 3 en ook nog met een 4 die helemaal niets laten zien, het ligt er ook aan waar de artrose zit, misschien dat je dat weet?
daarbij ben ik ervan overtuigd dat als je 1000 paarden op de foto zet ze vrijwel allemaal wel een 2 hebben op de foto, en zeker omdat hij de leeftijd van 10 jaar heeft zou ik me er niet druk om maken en het risico wel nemen, ook als de prijs je aanstaat.
het is een gegeven dat paarden na het 9e levensjaar niet meer zo heel erg vatbaar zijn voor uitbreiding van de artrose, mits er op een gezonde manier mee om gegaan wordt.
Ik zelf hecht meer waarde aan een buigproef als aan foto's, als een paard met een 3 100% rad wegloopt op de buigproef en geen pas onregelmatig is, zou ik hem niet laten staan, maar goed zo denk ik erover, ik maak me niet zo druk om cijfertjes en gradaties, je moet het paarde bekijken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:05

Anoeska schreef:
Ik zou sowieso nooit een paard kopen, waarvan ik al vantevoren weet dat er iets mis mee is. Je kan er donder op zeggen dat hij er ooit last van gaat krijgen, en dat het je dan een berg extra geld en zorgen gaat kosten. Ik zou nog even doorzoeken, er zijn genoeg paarden te koop. Ik zou het risico niet nemen.

Jup ...
Niks aan toe te voegen, helaas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 17:12

ik kan nergens vinden hoe oud het paardje is, misschien kijk ik er zelf overheen hoor ben niet helemaal helder vandaag

Mijn paardje had ook lichte artrose, toen ik hem kocht was het nog niet aan het licht, maar wel vrij snel daarna. Er zijn behandelingen voor om het paard zonder pijn te kunnen laten bewegen, maar Artrose gaat nooit meer over en tja meestal word het inderdaad erger. Mijn paard heeft toen een synovia behandeling ondergaan en springen was uit den boze natuurlijk, hij ging wel nog jaren mee, zolang je weet hoever je kunt gaan, en goed op je paardje blijft letten of hij pijn heeft of niet, alhoewel sommige paarden dat goed kunnen verhullen.

Ik vraag om de leeftijd aangezien op oudere leeftijd 86% van alle paarden met Artroseklachten te maken heeft, we worden immers allemaal een dagje ouder dus het is ook wel begrijpelijk, maar als het een jong paard is ja dan kan het ook door een andere reden komen.

Overigens met verzekeren enzo heb je wel een probleem, geen verzekering die hem op zal willen nemen, lukte mij in ieder geval niet, maar dat maakte mij niet zoveel uit, hij bleef bij me tot het eind en dat is dan ook gebeurd

nogmaals, beweging en warmte is erg belangrijk bij artrose, in mijn opinie ligt het aan de mate van de Artrose, maar de meeste gaan nog jaren mee en verdienen die tweede kans zeker wel, maar weet wel waar je aan begint!

Daantjepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:46

maverick schreef:
ik zou geen wandelende veearts rekening willen hebben.

nee, maar je weet al wat het paard heeft dus die rekeningen vallen daarom nogal mee, je hoeft niet voor elke keer dat hij slecht loopt een dierenarts te laten komen. mijn ervaring is juist, dat je met andere paarden minstens net zoveel dierenarts rekeningen binnenkrijgt. nogmaals, ik heb in drie jaar tijd 1 keer de d.a. moeten laten komen, en jij met een gezond paard?

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:08

Tja, van de meeste recreatie paarden weet de eigenaar niet eens hoe het er op de foto uit ziet.Dan maalt er niemand naar dat er geen foto's beschikbaar zijn.

Wanneer het een recreatie prijs is en dit is wat je wilt doen met het paard zijn de foto's extra en weet je dat het paard 'slechts "een lichte artrose heeft.

Mensen doen altijd zo panisch wanneer er wat aan het licht komt.Terwijl veel kopers van recreatie paarden het niet de moeite vinden, lees te duur vinden om foto's te maken.Dit noem ik struisvogel politiek.( niet persoonlijk bedoelt, maar bv Rakkertje haar reaktie is ook laten staan, maar weet je hoe jouw tuiger eruit ziet op de foto? )

En wanneer een koper dan de intentie had hem voor meer te verkopen en er worden foto's gemaakt en ze vertellen het verhaal erbij wanneer het paard voor minder wordt verkocht roept iedereen laten staan.

Het hangt van de prijs en het doel af of dit paard voor jouw geschikt is.Als sportpaard voor een sportprijs zou ik hem niet geschikt vinden.Voor recreatie / licht dressuur voor recratie prijs wel.

Voor de een is hij dus niet geschikt, voor iemand anders wel.Onder welke categorie jij valt kun je alleen zelf bepalen.