snoopy19 schreef:nee want niet iedereen heeft daar geld voor. En mijn stal is niet geschikt voor 2 paarden in 1 stal. Mijn paard wil best wel in de stal staan, en ook wel in de wei. Volgens mij hebben jullie nog nooit een wever gezien (nee want de helft wordt afgemaakt!), Zoiets dat sluipt erin als ze jong zijn uit ververling dus. Maar daar komen ze niet vanaf (ze kunnen het hooguit gaan minderen!) omdat het een soort tic/gewoonte van het paard is geworden. net zo ongeveer als roken bij mensen zo moet je het maar zien denk ik. OP stal en opw eide doet ze nou eenmaal weven, op wei doet ze het nu wat minder omdat ze dat nu gewend is. Maar als ik haar op stal zet een paar dagen is het denk ik ook wel wat minder, maar daarom vraag ik hoe kan ik het op stal verminderen??! Mischien door een weefrek? En ik verkoop haar helemaal niet ana iemand die haar wel buiten neerzet! Dan moet je leeeeeezen, ze kan NIET buiten blijven in de winter, omdat ze een koukleum is, en ze heeft een deken nodig want ze krijgt niet zo dikke wintervacht daarom, en dat is ook niet de bedoeling, want ik rijd op haar dus ook wedstrijden en het ziet er niete cht charmant uit als je met zo'n teddybeer aan komt, en dat niet alleen dan krijg je haar niet snel genoeg droog als ik gereden heb na de les ofzo, end an wordt ze straks ziek.
Een paard kan prima buiten blijven met een deken op. Daarvoor hoeven ze echt niet op stal.
Je spreekt jezelf een beetje tegen nu. Het ene moment mag ze niet buiten blijven van de stalhouder, en het volgende moment wil jij haar op stal hebben omdat ze een koukleum is en niet zonder deken buiten kan blijven.
Snap het geloof ik niet helemaal.
Kan je niet iets met je stalhouder regelen dat ze wel buiten kan blijven en dat jij haar gewoon een deken omdoet?? Dan is het probleem opgelost denk ik zo, want rijden kan je gewoon en door die deken heeft ze het en niet koud en ze krijgt geen teddyberenvacht!