wat is de werking van groene klei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja

Re: wat is de werking van groene klei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:33

Het is idd. smerig om zelf te drinken.
Ik doe 2x per jaar een inwendig kuurtje bij mijzelf, mijn paarden en mijn hond.
Voor mijzelf doe ik het in wat vruchtensap, dan is het nog enigzins te doen maar lekker is anders
Kijk voor inwendige kuren eens op: http://www.natuurlijkinbalans.nl/ er zijn vele soorten met vele toevoegingen.

Ook ik zweer bij leem, heb dan ook de kant en klare tubes staan maar ook een emmer droge leem (zijn meer brokken die je even moet malen voor je het aanmaakt met water) van een kilo of 5.

1 van mijn paarden heeft een paar jaar geleden geruime tijd in de kliniek moeten vertoeven omdat hij afwisselend hoefzweren aan 3 hoeven had.
Wegsnijden mocht niet baten, bij 1 hoef is zelfs de totale zool verwijdert om de pus eruit te laten komen, mocht niet baten.
Eenmaal thuis liep hij weer redelijk maar na 1 dag begon ook hoef 4.
Ik heb direkt een grote emmer leem gehaald, paard in hoefzakken volgestort met leem gezet en een inwendige kuur gegeven, na een week waren alle zweren weg en nadien heeft hij er nooit meer last van gehad (wel 2x per jaar een inwendige kuur)

Ander voorbeeld, Hengstje kwam op 3 benen van stal, kon eigenlijk geen stap meer zetten en weigerde het 4e been neer te zetten, hij had er verschrikkelijk veel pijn aan.
Been was niets aan te zien of te voelen, niet dik, niet warm, helemaal niets.
Pijnplek was wel te bepalen.
Ik heb een DA met een homeopatische inslag laten komen en zij kwam er ook niet helemaal uit, we hebben besloten om op de pijnlijke plek groene leem bandages aan te leggen, dit eerst een week volgehouden en daar ontstond onder de knie een klein gaatje.
Nog langer leem erop en zijn knie leek leeg te lopen, was dus een botvlies ontsteking.
2 dagen lang liep er uit zijn knie stralen met pus en daarna is het netjes dicht gegaan en heeft hij er nooit meer last van gehad.

Nog een voorbeeld (jawel, ik ga lekker )
Jaarling heeft een knal gehad van zijn vader op de knie, knie heeft een ontzettende dikke bult.
Jaaling heeft nergens last van, niet kreupel, knie is niet pijnlijk en is ook niet warm. Toch maar leem erop want anders houd hij er misschien wel een spring knie aan over.
Nu moet ik zeggen dat dit geval veel langer heeft geduurt, ik heb een week of 3 leem gesmeerd maar er gebeurde niets, pas toen ik ermee stopte ging de bult ineens open en liep hij leeg, knietje is nu weer helemaal netjes, schoon en leeg.

Al mijn paarden/pony's krijgen 2x per jaar een kuurtje van 2 weken, zo weet ik zeker dat ze schoon zijn.
Moet er wel bijzeggen dat ik daarvoor de gewone leem uit de emmer gebruik, paarden die gechipt zijn daar kan je deze leem dus níet voor gebruiken, de chip kan dan aan de wandel gaan.

Op de site van josefien staan een aantal kuren die geen enkele reactie bij een chip geven, die zijn dus veilig.