Rodinde Hoogenraad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rodinde Hoogenraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 15:16

Bianca22 schreef:
nou jongens, weet niet wat ik hier van moet denken , ga volgende week naar haar toe voor de behadeling van mijn tinker.

heb hier in de omgeving goede verhalen gehoord, maar jullie brengen me wel aan het twijfelen. weet wel dat ik eerst uitleg wil voor ze hem van alle kanten gaat inspuiten.

Dat zou ik ook doen idd...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:01

ik heb altijd uitgebreid uitleg van haar gehad over alles wat ze deed. Ik herken deze verhalen dus absoluut niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:12

Misschien heeft het te maken met waar ze komt. Ik was toen met dat paard op een hele grote dressuurstal en ze vond de eigenaar van de stal duidelijk interessanter dan mij en mijn paard.

Nogmaals het beest is erg opgeknapt maar ik ging zelf met een naar gevoel naar huis.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 17:14

Dat zou kunnen. Ik ben altijd bij haar op de praktijk geweest, alleen tot de laatste keer op een stal bij ons in de buurt. Ook toen was ik tevreden.

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 18:49

Zjadore schreef:
Ik ben een aantal weken geleden met het paard van mijn vriendin bij Rodinde geweest.
Aangezien mijn paard al een tijdje door Steffi van der Laarse behandeld wordt leek mij het leuk en interessant om eens te zien hoe Rodinde te werk gaat. Ook omdat zij beide acupuncturist zijn.

Ik vond Rodinde echt heel erg tegenvallen!
Vanaf het moment dat we daar aankwamen was ze erg stug en onvriendelijk. Mijn vriendin mocht bijna niet eens haar verhaal vertellen en een vraag stellen over de behandeling was al helemaal niet aan de orde.
Het paard van mijn vriendin was vorig jaar bij haar geweest en toen wel met succes behandeld. Het eerste wat ze nu deed was hem verdoven en daarna met hamers zijn wervels rechtzetten. Daarna heeft ze tussen de wervels ingespoten.
Als laatste deed ze nog wat acupunctuur naaldjes rond de plek die ze behandeld had en vervolgens ging ze door naar de volgende.
Ik denk dat ze al met al een kwartiertje met hem bezig geweest is.
En volgens mijn vriendin kostte dit alles een paar honderd euro!

Ik hoop voor mijn vriendin dat het wel gaat helpen maar geef mij maar Steffi!!!!
Zij neemt tenminste goed de tijd voor je paard, verdooft hem niet en gebruikt absoluut geen hamers omdat dit alleen maar dingen beschadigd.
Ik snap trouwens ook niet waarom Rodinde ze verdooft en daarna acupunctuur gaat doen. Hoe kan je de zwakke plekken van het paard vinden als hij niet kan reageren??

Sorry voor mijn lange verhaal maar dit is hoe ik er over denk!

Een tijdje geleden is Rodinde hier op stal geweest en heeft twee paarden behandeld op de manier zoals jij het uitlegd. Ik heb haar om uitleg gevraagd en deze ook gewoon gekregen.
Ze verdoofd omdat het paard dan ontspannen staat en de behandeling veel beter werkt, het heeft namelijk niet zoveel zin om een paard dat stijf staat van de spanning te gaan behandelen (als jij je aanspant heeft het ook geen zin om gemasseerd te worden). De twee hamers (zachte hamers trouwens voor de mensen die denken dat er met zware harde hamers op de paarden geslagen wordt) hebben een bepaalde uitwerking (veel grotere uitwerking dan met andere massagemethodes) doordat de slag van de ene hamer op de andere een soort trilling/schok veroorzaakt. Op deze manier kan ze de wervels recht zetten en de spieren losmaken.
De paarden die ze hier heeft behandeld heb ik haar niet in zien spuiten, dus weet ook niet wat voor spul dat geweest is, maar dat had je denk ik toch duidelijk moeten vragen. En ja, de werking van de accupunctuur is wel bekend neem ik aan.

Ik hoop dat er nu wat meer duidelijkheid is over de manier van behandelen van Rodinde. Enne, iedere arts kan een fout maken, het blijven mensen en elk mens maakt wel eens fouten, zo ook een arts.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:17

Lielle schreef:
ik heb altijd uitgebreid uitleg van haar gehad over alles wat ze deed. Ik herken deze verhalen dus absoluut niet.

ik herken die verhalen ook niet,
ik heb uitstekende ervaringen met rodinde,wij zijn nu 2/3 x bij haar geweest.
ik kreeg ook uitleg,en het verhaal van zomaar een spuit erin vin ik dan ook heel vreemd je staat er toch zelf bij..,en dat met "hamers" valt ook reuze mee,het zijn rubberen dingen en daar wordt heus niet zomaar mee op los geramd.
En die verdoving was bij mij gewoon een rustgevend middeltje,omdat hij stijfuit van stress stond en zo niet behandeld kon worden,
verder vond ik haar kundig en geinteresseerd overkomen..
mijn paard in iig heel wat ervan opgeknapt!

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:31

Ik heb twee verschillende ervaringen met Rodinde.

De eerste was positief, ik ben een aantal jaren geleden met een vriendin mee geweest om haar paard te laten behandelen. Ik vond het interessant om te zien en ze legde toen ook wel wat uit. Het paard is aanzienlijk opgeknapt en toen ze later nog eens terug kwam was Rodinde ook positief over het resultaat.

De tweede keer is zo'n twee/drie maanden geleden. Een vriendin van mij heeft een jong paard wat tijdens het inrijden niet altijd regelmatig liep. Ook had ze moeite met buigen e.d.
We moesten op en neer lopen met het paard, later longeren op het harde.
Volgens haar hadden we twee opties. Of het paard meteen weg brengen naar de slager of door haar laten behandelen. Ik wist dat ze hard was, maar dit viel ons koud op het dak. We hebben haar uiteindelijk laten behandelen. Aan het einde van de behandeling zei ze: Gooi d'r maar een paar maanden de wei op, dan komt het waarschijnlijk wel weer goed
Daarnaast kwam ze bot over en hield totaal geen rekening met de eigenaren.
Dus eerst kunnen we het paard beter meteen weg brengen en even later kan het wel weer goed komen?

Het paard is van de week naar de kliniek in Someren geweest en is dus in orde. We mogen weer met haar aan het werk.

daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 22:55

Ik ben 1 keer bij haar geweest, 1 keer en nooit weer. Uitleg was teveel gevraagd op min vraag wat er dan ingespoten moest en waarom kreeg ik nauwelijks antwoord, als ik er geen vertrouwen in had moest ik maar weer weggaan...Dat deed ik niet dus een kwartier later was ik een spuit rijker en idd honderden guldens armer en mn paard liep alleen maar beroerder de tijd erna. Ik heb daar nog wel over gebeld en ik moest het maar even aanzien en anders terugkomen, dat had ik misschien moeten doen maar ik had daar dus echt geen zin meer in. Stug oke, maar ik vond haar echt onaardig...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 23:15

Voor mij is het alweer 8 jaar geleden dat Rodinde bij mijn toen nog 4 jarige ruin naar zijn rug kwam kijken. Ze heeft hem behandeld idd ook met rubberen hamers en met accupunctuur. Hij kreeg geen verdoving. Ik stond mezelf al schrap te zetten voor die accupunctuur naaldjes maar Mork werd er zo relaxed van dat ik niets hoefde te doen. Mork is er erg van opgeknapt.
tja over Rodinde zelf, ik vond haar zo nu en dan wel stug overkomen maar verder gaf ze me prima uitleg.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 07:06

Lianne007 schreef:
Lielle schreef:

ik herken die verhalen ook niet,
ik heb uitstekende ervaringen met rodinde,wij zijn nu 2/3 x bij haar geweest.
ik kreeg ook uitleg,en het verhaal van zomaar een spuit erin vin ik dan ook heel vreemd je staat er toch zelf bij..,en dat met "hamers" valt ook reuze mee,het zijn rubberen dingen en daar wordt heus niet zomaar mee op los geramd.
En die verdoving was bij mij gewoon een rustgevend middeltje,omdat hij stijfuit van stress stond en zo niet behandeld kon worden,
verder vond ik haar kundig en geinteresseerd overkomen..
mijn paard in iig heel wat ervan opgeknapt!

en dat herken ik dus volledig. Ik ben er met drie verschillende paarden geweest, met wisselende klachten. Eentje ervan is idd 'gekraakt', de andere twee niet, omdat dat helemaal niet nodig was. Wat ik bij haar erg prettig vind is dat je niet met allerlei dure medicijnen naar huis gestuurd wordt, wij hebben oa bruin bier, aleve en havermout gegeven op haar aanraden. De behandeling zelf is wel prijzig, maar ik ben bij andere dierenartsen meer geld kwijt geweest voor minder resultaat.

Verder hebben we regelmatig moeten terugbellen over het resultaat, ze weet altijd wie ik ben en als mijn moeder alleen naar een afspraak gaat, moet ze mij altijd de groeten doen.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 09:31

Bianca22 schreef:
nou jongens, weet niet wat ik hier van moet denken , ga volgende week naar haar toe voor de behadeling van mijn tinker.

heb hier in de omgeving goede verhalen gehoord, maar jullie brengen me wel aan het twijfelen. weet wel dat ik eerst uitleg wil voor ze hem van alle kanten gaat inspuiten.

Tja, zoveel mensen zoveel ervaringen.

Het is zo dat je niet zonder rede de stap hebt genomen om Sogno door Rodinde te laten nakijken.Dan zul je niet over elke ingreep kunnen overleggen maar het aan haar moeten overlaten.

DA wordt je meestal om dieren te helpen, dat daar ook nog eigenaren naast staan die je het hemd van je lijf vragen is niet elke DA op elk moment toe in staat...
Da zijn ook gewone mensen

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:42

Gerrie schreef:
[
Tja, zoveel mensen zoveel ervaringen.

[/quote]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Iedereen heeft zijn eigen "ervaringen" en "gevoel". Ik ben het met iedereen eens dat Rodinde erg stug is en zelfs bijna onvriendelijk .
Maar het is wel iemand die weet waar ze mee bezig is en haar uiterste best doet voor het paard.
Geld is voor haar niet de drijfveer om "aardig" te doen. Want ze kan niet altijd aan iemand zien of die persoon wel of geen geld heeft (je bankrekening wordt ook niet eerst gecontroleerd.... ).

Wat ik wel gemerkt heb, is dat ze in haar eigen praktijk thuis meer rust en tijd voor je heeft dan wanneer je op een locatie in het land komt.
Ik reed dus altijd met alle plezier 2 1/2 uur haar kant op om mijn paard te laten behandelen. Bovendien hield ze altijd zoveel mogelijk rekening met mij en mijn reistijd. Ja sorry jongens, ik heb alleen maar goede ervaringen.

Ik denk dat je niet naar een ander moet luisteren en het dan gewoon moet ondergaan (wanneer je in ieder geval het idee hebt dat het je paard zou helpen). Het is niet goedkoop, maar ze probeert je ook niet op te lichten (zoals sommige andere artsen/therapeuten...... ja, ja, ik heb ook mijn negatieve ervaringen..... ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:03

lkaw schreef:
Wat ik wel gemerkt heb, is dat ze in haar eigen praktijk thuis meer rust en tijd voor je heeft dan wanneer je op een locatie in het land komt.

Die ervaring heb ik ook.
Als ik naar de kliniek in Kootwijkerbroek ga moet alles heel snel en behandeld ze de paarden echt aan de lopende band.
De ene wordt verdoofd en terwijl de verdoving inwerkt wordt de 2e gekraakt en staat nr. 3 te soezen met accupunctuurnaaldjes in z'n lijf.
Ze neemt dan idd niet de tijd om dingen uit te leggen.
Bij haar op de kliniek neemt ze veel meer tijd en is ze zelf meer ontspannen.

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:01

ho, ik heb niet zelf ervaring met rodinde maar de vorige eigenaresse van mijn paardje wel. Mijn paard was bij de vorige eigenaresse steeds kreupel en rodinde heeft het paard toen gekraakt en ook accupunctuur bij haar gedaan. Een tijdje ging het weer goed met het paard, maar naar verloop van tijd ging ze toch weer kreupel. Ik heb haar paard overgenomen en ben met haar bij antoine de bodt gaan rijden en sindsdien heeft ze nooit meer gekreupeld.

Ik heb wel ervaring met Mariette Kelfkens. Ik ben eerlijk gezegd veel te nuchter voor haar werkwijze, maar uit wanhoop, nood ben ik toch eens op haar afgestapt. Mijn eerste paard was namelijk kreupel, en zat te dik in zijn vacht en had een reeks kleine klachtjes. De reguliere dierenartsen konden niks vinden dus ben ik uiteindelijk bij Mariette Kelfkens terecht gekomen. Ze ging mijn paard doormeten en ze beweerde dat ze ook vragen aan het paard kon stellen. Ik had inmiddels het vermoeden dat mijn paard cushing had en dat ging ze aan hem vragen. Ik kreeg van haar een vaag antwoord waar ik beide kanten mee op kon. Ze kon me niet zeggen of het paard nu wel of geen cushing had. Vervolgens heb ik allerlei middeltjes meegekregen voor zijn klachten. De middeltjes hielpen niks, maar ik heb wel een fikse rekening van haar gekregen. Paar maanden later ben ik weer naar de reguliere dierenarts gegaan en heb ze gevraagd of ze mijn paard op cushing wilden testen. Dat hebben ze gedaan en hij bleek een zware vorm van cushing te hebben (nou als mariette werkelijk waar met paarden had kunenn praten, was het antwoord niet zo vaag geweest lijkt me. Da zei dat mijn paard al een hele tijd met die cushing rondliep en dat ie zo´n zware vorm niet in een paar maanden tijd had kunenn ontwikkelen). Paard overigens wel weer rad gekregen via methode de bodt.

Als ik je verhaal zo lees dan is je paard toch niet echt recht he. Een recht paard doet moeiteloos de zijgangen zowel linksom als rechtsom. Kraken etc kan natuurlijk wel helpen, maar ik denk dat je vooral hard moet blijven oefenen op het correct gaan van je paard (ook in de zijgangen). Soms lukt een oefening weken niet en dan zomaar opeens doet ie t en dat komt dan meestal omdat je zelf dan handiger bent geworden. Als je zelf niet blijft dooroefenen moet je je paard na een x aantal maanden weer laten kraken, want dan zal ie weer vast gaan zitten.

Sterkte ermee en ik zou zeker niet naar mariette gaan.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:20

guusje schreef:

Als ik je verhaal zo lees dan is je paard toch niet echt recht he. Een recht paard doet moeiteloos de zijgangen zowel linksom als rechtsom. Kraken etc kan natuurlijk wel helpen, maar ik denk dat je vooral hard moet blijven oefenen op het correct gaan van je paard (ook in de zijgangen). Soms lukt een oefening weken niet en dan zomaar opeens doet ie t en dat komt dan meestal omdat je zelf dan handiger bent geworden. Als je zelf niet blijft dooroefenen moet je je paard na een x aantal maanden weer laten kraken, want dan zal ie weer vast gaan zitten.

correctie: jij gaat niet meer naar Mariette

Het is aan de TS zelf om haar keuze te bepalen...

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 13:57

Gerrie schreef:

Het is aan de TS zelf om haar keuze te bepalen...

precies, en ik zou er zeker niet meer naar toe gaan

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:08

@ Guusje.....

En als we het dan over negatieve ervaringen hebben....
Breek me de bek niet open over Antoine de Bodt....

Maar gelukkig mag iedereen doen wat hij zelf wil. En ervaart iedereen iets weer anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 15:48

guusje schreef:

Rijtechnisch weet ik idd dat hij rechter moet worden en hier zijn we ook keihard mee bezig. Oa door ook mijn zadel regelmatig te checken en iedere of om de week les, waarin denadruk ligt op rechtrichten. Ik wil alleen graag wat ondersteuning hierin door te checken wat mijn paard precies heeft, waar de problemen ontstaan en wat er aan te doen is naast het rijden en trainen.

Tja, dat praten daar geloof ik ook niet zo in, net als middeltjes. Maar acupunctuur, kraken enz, daar zie ik wel wat in en aangezien ze dat ook doet....

Ik heb mariette een uitgebreide mail gestuurd met de dingetjes en wacht daar het antwoord op af. Hierin heb ik haar ook de vraag voorgelegd of ze denkt me te kunnen helpen of dat het puur rijtechnisch is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 17:02

guusje schreef:
Dat hebben ze gedaan en hij bleek een zware vorm van cushing te hebben (nou als mariette werkelijk waar met paarden had kunenn praten, was het antwoord niet zo vaag geweest lijkt me. Da zei dat mijn paard al een hele tijd met die cushing rondliep en dat ie zo´n zware vorm niet in een paar maanden tijd had kunenn ontwikkelen).

Dit vind ik een erg grappig stukje.
Stel dat een paard zo kunnen "praten" zou hij dan kunnen vertellen dat hij Cushing heeft?
Ik bedoel, hij is niet echt medisch geschoold lijkt mij...........
Als jij wat mankeert ga je toch ook naar een dokter welke voor jou de diagnose stelt, dat doe je ook niet zelf.
Een paard kan dus in mijn beleving nooit weten wat hij mankeert, hij kan alleen voelen wat hem dwars zit maar daar zeker geen naam aangeven

Bianca22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 19:36

volgende week donderdag is het zover, ik ben errug benieuwd hoe onze ervaring is! jullie horen het wel , want gaan , dat doe ik wel, er zijn genoeg positieve ervaringen om aan te nemen dat ze kundig is, en als ze wat stug is, ja jammer dan, als mijn paard zich maar beter gaat voelen!!!!

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:16

ilindra, mariette kwam met het idee om het aan mijn paard te vragen. Ik vind dat sowieso een belachelijk idee , maar goed ik was toch bij haar dus ze mocht haar gang gaan.

Ikaw, het gaat in dit topic helemaal niet om adb, maar goed als jij zulke negative ervaringen met hem hebt dat kan natuurlijk. De ts is benieuwd naar ervaringen met mariette en die heb ik en helaas niet zulke goeie.

Ik heb zelf niet zoveel op met dat zweverige gedoe, maar goed de ts blijkbaar ook niet.
Je hoort mij niet zeggen dat kraken etc niet zou kunnen helpen. En hoe mariette kraakt dat weet ik niet dus ben benieuwd hoe t afloopt !
Laatst bijgewerkt door guusje op 14-09-05 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

lumikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 20:27

Rodinde hoogenraad is een top wijf. Ik werk al 4 jaar in finland en zij behandeld de spring paarden van mijn baas al 5 jaar met erg groot succes. De resultaten zijn meer dan goed. Rodinde is ook een mens,ze kan niet de hele dag met een smile op haar gezicht staan,tuurlijk kan ze heel sociaal een praatje met je gaan staan houden,en de accupunctuur naalden her en der in je paard prikken,en maar een beetje dom weg met haar hamers gaan staan slaan... Omdat ze anders niet sociaal genoeg is of niet rekening met mensen houd.Je bent er toch ook niet voor jezelf maar voor je paard.Ik snap best dat er mensen zijn die alles willen weten maar als sommige mensen een beetje hun gezonde verstand zouden gebruiken,kom je een heel eind zonder een hele boel onnodige vragen. Als je het niet vertouwd of je vind haar niet symphatiek genoeg ga er dan gewoon niet heen,de keus is aan jezelf. Rodinde hoogenraad is een top wijf. Ik werk al 4 jaar in finland en zij behandeld de spring paarden van mijn baas al 5 jaar met erg groot succes. De resultaten zijn meer dan goed. Rodinde is ook een mens,ze kan niet de hele dag met een smile op haar gezicht staan,tuurlijk kan ze heel sociaal een praatje met je gaan staan houden,en de accupunctuur naalden her en der in je paard prikken,en maar een beetje dom weg met haar hamers gaan staan slaan... Omdat ze anders niet sociaal genoeg is of niet rekening met mensen houd.Je bent er toch ook niet voor jezelf maar voor je paard.Ik snap best dat er mensen zijn die alles willen weten maar als sommige mensen een beetje hun gezonde verstand zouden gebruiken,kom je een heel eind zonder een hele boel onnodige vragen. Als je het niet vertouwd of je vind haar niet symphatiek genoeg ga er dan gewoon niet heen,de keus is aan jezelf.Rodinde hoogenraad is een top wijf. Ik werk al 4 jaar in finland en zij behandeld de spring paarden van mijn baas al 5 jaar met erg groot succes. De resultaten zijn meer dan goed. Rodinde is ook een mens,ze kan niet de hele dag met een smile op haar gezicht staan,tuurlijk kan ze heel sociaal een praatje met je gaan staan houden,en de accupunctuur naalden her en der in je paard prikken,en maar een beetje dom weg met haar hamers gaan staan slaan... Omdat ze anders niet sociaal genoeg is of niet rekening met mensen houd.Je bent er toch ook niet voor jezelf maar voor je paard.Ik snap best dat er mensen zijn die alles willen weten maar als sommige mensen een beetje hun gezonde verstand zouden gebruiken,kom je een heel eind zonder een hele boel onnodige vragen. Als je het niet vertouwd of je vind haar niet symphatiek genoeg ga er dan gewoon niet heen,de keus is aan jezelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 21:12

Ik heb Mariette net gebeld en ze denkt dat ze ondersteuning kan bieden in de probleempjes waar ik tegenaan loop. Zeker weet ze het natuurlijk niet zo vanaf de mail.

Ik heb voor dinsdag 20-9 een afspraak staan, dus ik ben zeeer benieuwd!

Hou jullie op de hoogte!

Wordt trouwens lekker weekje voor me paard, de tandarts komt nog langs en we gaan langs de zadelmaker... Dure hobby...

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 22:25

Mijn paard staat onder behandeling bij Rodinde.

Er bleek nogal veel mis met mijn paard. Ik had haar al een paar keer eerder aan het werk gezien, en ze kwam toch bij ons op stal, dus mocht ze gelijk even naar Silly kijken.

Dat bleek dus nog niet zo grappig. Rodinde kan idd wat kortaf zijn, maa rik had meer het idee dat ze geen zin had in Pennyverhalen. Toen ze ontdekte dat ik zelf ook zeker niet flauw ben en geen penny, legde ze keurig uit waar ze mee bezig was en beantwoordde ze al mijn vragen. Ze was heel eerlijk, ik had ook het idee dat het zo in haar hoofd maalde hoe ze mijn paard kon helpen dat ze niet echt met de omgeving bezig was.
Toen ik zei dat ik eigenlijk die zondag wedstrijd zou hebben, was ook haar reactie "Wou je ZO op wedstrijd dan?" en dat vond ik heel eerlijk.

Het is nu 2 weken geleden dat Silly behandeld is en ik heb er vandaag weer op gezeten. Ze is zeker veel beter geworden, maar ze moet nog een keer behandeld worden en Rodinde heeft ook stellig gezegd dat ze niet weet of het ooit weer helemaal goed komt.
Doordat Sil goed op de behandeling reageerde was het wel hoopvol.

De verdovingen zijn omdat je een paard niet met een hamer kunt bewerken als zijn spieren stijf staan, dan sla je alles kapot en kneus je de hele zaak.

Waar ik wel van flauwviel was de rekening
Maar goed, ik ben bereid nog vijf keer zoveel af te rekenen als mijn paard daar weer gezond van wordt!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 23:07

Ik ben ook bij Rodinde geweest en het heeft een beetje geholpen. Ik vind haar in combinatie met een nabehandeling door een fysio eigenlijk het beste.
Wat ik vreemd blijf vinden is dat ze vrijwel alle paarden volgens hetzelfde stramien behandelt, terwij de 'kwalen' toch heel verschillend zijn.