Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Arnoud schreef:Hie was het gehalte van het TSH hormoon in het bloed? Deze zet de schildklier aan T3 en T4 aan te maken. Dus hoe waren de gehaltes van deze stoffen in het bloed? Waren die lager? Deze stoffen zijn opgebouwd uit Jodium atomen, hoe was dat gehalte in het bloed? T3 en T4 zorgen namelijk voor de stofwisselingsprocessen in de cellen, dus ook de spiercellen. Misschien hierdoor een mogelijke verstoring in de celstofwisseling?
Ik stuur je wel een PB-tje over mijn achtergrond.
Babootje schreef:Ik heb geprobeerd om hem in natuurlijke vorm wat kalium bij te geven (bananen, appels) maar vreemd genoeg weigert hij die terwijl hij die anders wel lustte. Zijn hooi wil hij ook niet, en zaken als muesli e.d. juist wel heel graag. Da's best vreemd ....
Klinkt inderdaad allemaal erg raar. Zo te zien doen jullie er alles aan. Zou het ook niet weten alhoewel ik aan vergiftiging blijf denken.
Laat je paard eten wat hij graag wil eten; waarschijnlijk zitten er dan stoffen in die hij nodig heeft (werkt echt zo).
In ieder geval succes. Ben zeer benieuwd of ze iets kunnen vinden en wat het is.
). De stoffen die de vergiftiging hebben veroorzaakt kunnen wellicht uit de haren gehaald worden. polly2 schreef:Mijn paard heeft hetzelfde gehad. De dierenarts die aanwezig was bij de stal waar ik 1 keer per week kom heeft gekeken. Dit is één van de artsen die mee gaat naar de Olympische spelen. Hij weet echt veel.
Hijv ertelde dat een paard ineens uit balans kan raken bij het kwijtraken van afvalstoffen en dat er daardoor spierenzymen opbouwen die een langzame spierverzuring veroorzaken. Hoe "bloederiger " het paard, des te vaker komt het voor. Die van mij is een Jazz. Hij had Jazz zelf ook behandeld voor het zelfde probleem.
Het bloedbeeld van mijn paard was hetzelfde als bij jou.
Ik geef idd ook vit. E met selenium en daarnaast een supplement dat verkrijgbaar is bij de paardendrogist: Equitop Myoplast. Wordt ook bij dravers en renpaarden gebruikt en dus ook bij onze Olympische paarden. Ik heb er een onvoorstelbaar goed resultaat mee geboekt.
Overleg het eens met je dierenarts zou ik zeggen, of probeer het ook eens uit. Het is neit goedkoop...maar eht resultaat was bij mij verbluffend! Het paard heeft zich volgens mij nog nooit zo fit gevoeld!
polly2 schreef:Ik begrijp wat je bedoelt.
Er zit ook een extract in van zoetwateralgen. Ik vind eht eigenlijk ook wel vaag, want er staat neit beschreven wat er nu precies in zit. Wat ik wel weet is dat het heel goed geholpen heeft.
Mijn paard had een typische Jazz-hals...dat ken je misschien wel, beetje arm bespierd. Ook dat is veranderd.... en wel zo snel en zo anders...dat kan neit door training alleen komen. Ook anderen viel het op, dus het is geen verbeelding van mij.
Er is idd bleod geprikt en het is weer helemaal goed.
Ik voer het spul nu als nazorg, want dat schijnt nodig te zijn..nog voor vier weken en dan kan ik er mee stoppen.
Arnoud schreef:EMD, EMND en EPN, zijn ziektes in het centrale zenuwstelsel. Symptonem hiervan zijn spierverlamming, slechte motoriek tot (spinale) ataxie of overmatige bewegingen en ongecoordineerd lopen.
Arnoud schreef:Kijk een op www.cavalor.com naar muscle fit. Het staat er in het engels, maar is een supplement tegen spierverzuring en spierafbraak. Aangezien dit een zwaar proffecioneel supplement is, laat de DA's er ook even naar kijken of het voor dit geval geschikt is. Doordat het proffecioneel en zwaar is kost het ook wat. Een door van 1350 gram kost 85.35 euro. Als ik dit soort producten adviseer wil ik normaal gesproken eerst zelf het paard zien, maar je kunt ook je eigen DA's het laten beoordelen. Normaalgesproken ga ik met het (gratis) advies op forums ook niet zover, maar aangezien je ermee omhoog zit en het nogal een apart geval is, zo lijkt, geeft ik het toch maar even mee.
ZoekStalling schreef:Arnoud schreef:EMD, EMND en EPN, zijn ziektes in het centrale zenuwstelsel. Symptonem hiervan zijn spierverlamming, slechte motoriek tot (spinale) ataxie of overmatige bewegingen en ongecoordineerd lopen.
Alane, dit kan het eigenlijk niet zijn geweest, ik heb wel aan een zenuwprobleem gedacht maar die symptomen heeft hij niet. Hij loopt (liep) weliswaar vermoeid maar niet ongecoordneerd of zo.

Alane schreef:de pony die mij stond was ongeveer 6 maanden daarvoor nog kringkampioen geworden.
De bespiering nam af, ondanks de normale training, en de pony deed vermoeid aan... knapte weer wat op en toen nam alles weer meer af...
nog minder bespiering en algehele malaise...
de vacht werd slechter enzovoort.
Bloed geprikt (weet dus die waardes niet) en niemand wist wat.
Op de kliniek hebben ze toen weefsel weg genomen en bleek de uitkomst EMND te zijn, 2 weken na de diagnose is de pony ingeslapen....