Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wat is dit nu weer? had helaas me camera niet mee.. pricilia schreef:Het komt omdat ze vast zat in het prikkeldraad
Hij is niet groter geworden.. *gelukkig*
Ik weet niet of er al een DA bij is geweest, volgens mij niet.. ik heb het de eigenaar zeker al wel 100 keer verteld dat er een DA langs moet komen.

. Ik snap dat je van je verzorgpaard bent gaan houden, maar hij is niet van jou en dit kan straks zo weer gebeuren (is het prikkeldraad al weggehaald??). Kijk eens voorzichtig rond of je met je toewijding niet een verzorgpaard kan vinden met een eigenaar die ook van zijn paard houdt? En niet te beroerd is om een DA te bellen als dat nodig is?
CCCCorine schreef:Rare DA dat ie er niets aan kan doen
Ik zou die hele ondervoet grondig wassen met betadinescrub en vervolgens dat hele 'gat' volspuiten met een oogzalfje (het soort dat vroeger CAF heette, hoe het nu heet weet ik niet). Daarna zou ik er een verband om heen doen en hem ergens droog laten staan zodat het niet vies of nat wordt.
paars schreef:Ik voel erg met je mee (en met je verzorgpaard) maar ik zou absoluut nooit verzorger willen zijn van een paardje waarvan de eigenaar zó met zijn dier omgaat. En me dan van het erf afstuurt omdat de DA gebeld zou zijn. Belachelijke reactie van de eigenaar gewoon. Ik snap dat je van je verzorgpaard bent gaan houden, maar hij is niet van jou en dit kan straks zo weer gebeuren (is het prikkeldraad al weggehaald??). Kijk eens voorzichtig rond of je met je toewijding niet een verzorgpaard kan vinden met een eigenaar die ook van zijn paard houdt? En niet te beroerd is om een DA te bellen als dat nodig is?
Maar die is er blijkbaar af! Nu staat ze ook op de ijsbaan omdat haar eigen stukje te schaars is maar nu wordt ze alleen maar heel dik omdat ik haar dus geen beweging kan geven! Straks is ze weer beter en is ze hoefbevangen.. Arme arlinde
...Marijke_001 schreef:Ik ben net afgestudeert veearst

Marijke_001 schreef:hallo!
Ik ben net afgestudeert veearst en kan je zeggen dat die wonde heel erg verslecht is! Op foto 1 is ze nog droog en dicht maar op foto 2... ...
Je moet er zeker een dierenarts laten bijkomen die je kan helpen bij het uitwassen en de juiste producten voorschrijven! Als die wonde zo nog langer blijft is da kans op peenontstekingen heel groot!
BTW: als het nattig weer is of er douw op het gras hangt (smorgens en savonds dus) moet je je paardje zeker binnen op droog stro zetten! De wonde mag niet natter worden...
De redens:
Maar die kon er niks meer aan doen!