Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Probeer het uit op het paard van de buurman
: D KiWiKo schreef:Ik vind het persoonlijk een goed idee, vitamines en mineralen zijn nooit weg. Ik vind het nog een beter idee om te wachten tot je de zekerheid hebt dat je paarden er niet doodziek van worden.
KiWiKo schreef:Die hebben tegenwoordig ook vast internetMisschien kan je vraag beter beantwoord worden door mensen die met zo een nomadenstam te maken hebben?
net als die koffiereclame
je weet maar nooit
Sugarmiss schreef:KiWiKo schreef:Misschien kan je vraag beter beantwoord worden door mensen die met zo een nomadenstam te maken hebben?
Die hebben tegenwoordig ook vast internetnet als die koffiereclame
Katja schreef:Ik zou het risico zelf niet willen nemen. Als je paarden het nu goed doen waarom zou je dan iets gaan voeren waarvan de gevolgen niet bekend zijn.
mrie schreef:Katja schreef:Ik zou het risico zelf niet willen nemen. Als je paarden het nu goed doen waarom zou je dan iets gaan voeren waarvan de gevolgen niet bekend zijn.
Jeetje als zij dat wil dan wil ze dat toch. Een kleine vergelijking van jullie beider profiel wijst uit dat jullie een totaal andere visie hebben op het houden van paarden, maar dat mag toch.
mrie schreef:Katja schreef:Ik zou het risico zelf niet willen nemen. Als je paarden het nu goed doen waarom zou je dan iets gaan voeren waarvan de gevolgen niet bekend zijn.
Hele zinvolle bijdrage aan dit topic.
Een kleine vergelijking van jullie beider profiel wijst uit dat jullie een totaal andere visie hebben op het houden van paarden, maar dat mag toch.
daantjuhhh schreef:ooh.. hahaha oeps!
Mijn excusses HC.
henny_w schreef:Misschien dat je aan het volgende wat hebt.
Ik heb een 8 jarige merrie met tot voor een klein jaar terug allergieen voor van alles en nog wat.
Volgens een natuurgeneeskundig therapeute moest ik het probleem in de darmwerking zoeken.
gevoerd van een paardenmelkerij uit de buurt.
Gevolg, niet dun op de mest geworden maar wel een veel betere darmwerking gekregen.
Het paard verdraagt nu na al die jaren gewoon gras en allerlei andere dingen die voorheen onmogelijk waren.
Nou is paardenmelk natuurlijk een paardeigen produkt maar dat het na zoveel jaar nog een zo positieve werking heeft gehad, had ik niet verwacht.
Hoe het met wei zit weet ik niet maar is er in de handel ook niet een weiprodukt wat tegen allerlei klachten wordt ingezet ???
Molkosan of zo iets.
Misschien dat je daar wat meer info van de werking van wei van kunt krijgen.
daantjuhhh schreef:Ik dnek dat je dat moest voeren vanwege de "goede" bacterien!
Zo had een paard van kennisen zoveel antibiotica gehad vanwege elke x ziekte.
Dat ook zijn goede bacterien dood waren en dus gigantisch aan de dunne was.
En kon ook niks verteren en die moest ook zulke dingen voeren om paardeigen goede bacterien weer aan te vullen.
en werkt logischerwijze beter dan welk 'medicijn' ook.Huertecilla schreef:daantjuhhh schreef:Ik dnek dat je dat moest voeren vanwege de "goede" bacterien!
Zo had een paard van kennisen zoveel antibiotica gehad vanwege elke x ziekte.
Dat ook zijn goede bacterien dood waren en dus gigantisch aan de dunne was.
En kon ook niks verteren en die moest ook zulke dingen voeren om paardeigen goede bacterien weer aan te vullen.
Ik zou in zo'n geval wat mest van een gezond, parasietvrij, paard bijvoeren. Kost geen drolen werkt logischerwijze beter dan welk 'medicijn' ook.
HC
Margreet schreef:Ware het niet dat de meeste bacteriën niet erg goed bestand zijn tegen maagzuur en er maar weinig paarden zijn die graag poep eten.
Voordeel van die geconcentreerde probiotica is dat het er zoveel zijn dat er altijd wel een paar overleven en op de plaats van bestemming aan komen. Nou zal dat ook wel lukken als je maar genoeg stront naar binnen ziet te wurmen, maar een poedertje is stukken praktischer!