ruin niet vooruit te branden en veel gapen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Re: ruin niet vooruit te branden en veel gapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 06:25

Mijn pony is met rijden in de manege bak niet vooruit te krijgen. Ga ik naar het bos of naar een zandpad dan loopt hij wel heel vrolijk. Dus of afwisseling nu wel zou werken? bij onze pony niet. Vindt rondjes rijden moeilijk of niets aan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 07:57

Usar is een plakker en wil wel vlot lopen als er iemand meefietst, als hij onderweg b.v een fietser ziet dan loopt hij daar vlot achter aan. Als hij een paard tegen komt moet en zal hij daar achteraan hobbelen. Hij heeft veel begeleiding nodig onderweg ik denk dat hij nog erg onzeker is als hij buiten loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:58

Wat vinden de mensen op stal ervan? Zitten wel eens mensen met veel ervaring en kijk op paarden bij. Misschien heb je een paardje dat een beetje zo is. Wellicht interesseert het werk dat je met hem doet, hem totaal niet.

Ik zou als paard daar ook geen klap aan vinden Op de wei met vriendjes, eten wanneer ik wil en in de bossen lekker buiten struinen is veel leuker, zeker als je nog maar 4 bent.

Ga maar eens wat bij voeren en zie dan hoe hij wordt. Zou het wel opbouwen en niet meteen te veel geven.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 08:03

Er wordt dagelijks iets met hem gedaan en hij maakt ook vaak een buitenrit, ik ben net begonnen met Parelli hij is daar zeer geschikt voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 08:09

Ik weet niet hoeveel ervaring je hebt met paarden en zeker met 4 jarigen. Maar misschien snapt hij ook nog niet zo wat je van hem wilt en wordt hij daardoor trager.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 09:10

Ik heb nog een pony en die is vroeger mishandeld en die kocht ik toen hij 8 maanden was. Is een hele klus geweest om die op te voeden, dus wat ervaring betreft zit dat wel goed. Ook heb ik veel geduld.

Viking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:28

russel schreef:
Wat vinden de mensen op stal ervan? Zitten wel eens mensen met veel ervaring en kijk op paarden bij.

Wij merken niks aan hem,hij is altijd in de weer in de wei,hij loopt de godsganze dag te rennen en te ravotten.
Ik denk dat Marleen misschien een keer een ander rondje moet gaan rijden,ze rijd alleen maar langs de wei heen en weer,daar zou ik ook moe van worden

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 09:59

Ik rij altijd verschillende routes ook afwisselend door het bos enzo of naar huis.