Ervaringen met Ventipulmin gevraagd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Ervaringen met Ventipulmin gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:01

gam kreeg het voor zijn longontsteking, ik heb het dus kort gebruikt en heb geen ervaringen met bijwerkingen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:36

Vloeibaar nemen ze makkelijker op via brok.
Poeder laten ze vaak liggen.
Dat is de reden dat wij altijd vragen om de vloeibare Ventipulmin.
Het werkt goed en wij hebben nog nooit bijwerkingen opgemerkt bij de paarden.
Je moet wel de hele pot of fles opmaken, het is een soort antibiotica, als je zo'n kuur niet afmaakt worden ze resistent.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 09:29

Ik moest gewoon 10 dagen voeren als kuur. Over resistentie heb ik niets gehoord van de DA? En de poeder zou ik dan sowieso mengen met zemelen, want die van mij is geen poedereter.

Maar ik ben nu toch wel benieuwd naar meer verhalen. Want de een is razend enthousiast en de ander helemaal niet. Ben alleen maar meer van de wap af

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:43

ik vind het typische symptoombestrijding...
het bestrijd het hoesten wel..maar de oorzaak niet...
voor even is het een goede oplossing voor wat meer lucht tijdens het ademhalen.maar op lange termijn zie ik geen resultaat meer.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:45

Heb het ook even moeten gebruiken. Niets van gemerkt. Paard is er goed van opgeknapt. Ik hoop het verder niet meer te hoeven gebruiken maar van bijwerkingen heb ik niets gemerkt.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:48

Hmm wij moeten dit ook gebruiken voor een veulen, hij heeft het een paar dagen gehad, het ging wat beter maar nu na een paar weken moet hij het weer hebben van de veearts met nog iets erbij.

Ik vind het maar dubieus!

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:24

Ik heb ook alleen positieve ervaringen. Mijn paard was als gevolg van een virusinfectie hoesterig geworden. Ventipulmin was toen net in de handel en ik vond het een wondermiddel. Met 1 of 2 kuurtjes per jaar is hij vrolijk en blij 19 geworden( de laatste 3 jaar als recreatiepaard).

andor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:49

Ik heb andor ook een Ventipulmin kuur van 10 dagen gegeven. Geen last gehad van bijwerkingen ofzo. (vloeibare versie) Na 10 dagen was het over. Hij had wat vocht achter zijn longen zitten door een virus infectie. Zijn longen zijn nu weer helemaal schoon!

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 17:55

jeetje ik schrik hier toch wel van zo. mijn paard heeft nu ook een kuur ventipulmin gekregen EN nog een andere poeder. Zag het in zijn stal staan, alleen moet ik nog eens horen wat die DA gezegd heeft, want ik was er zelf niet bij. Hij is de laatste maand zo aan het kuchen en nu kon ze bijna geen lucht meer krijgen, maak me nu wel zorgen erom, hoop dat het maar iets tijdelijks is...

belinda73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:24

hoi mijn paard had ook erg last van zijn lucht wegen en hij had zeer veel baad bij ventipulmin hij had een stof alergie geen last gehad van bijwerkingen en de jaarjing die ik nu heb heeft bij zijn vorige eigenaar het ook 1x gehad ivm een erge verkoud heid en hij heeft hier ook zeer goed op gereageerd

groetjes belinda en een hoef van nando

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 19:53

tjessy heeft het ook gehad,bij moeilijke ademhaling(ze is niet dampig)longen waren ok,maar ze ademde moeilijk.(allergie)
ik heb nu bronco lique van cavalor.en als ze het moeilijk heeft,geef ik haar dat recht in haar mond.en dat helpt als bij wonder.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 22:47

Ik heb goede ervaringen, mijn eerste paard had een acute bronchitis en is goed opgeknapt na een kuur ventipulminsiroop.
Het klopt dat clenbuterol een aantal jaren geleden heel negatief in het nieuws was.
Het mag niet aan kalveren gegeven worden die voor de slacht bestemd zijn, omdat het dan nog inhet vlees zit.
Gebleken was dat die kalveren op clenbuterol als een gek gingen groeien dus waren er een aantal kalverhouderijen die het maar al te graag gaven, ook als de kalveren helemaal niet hoestten....
(moet het tegenwoordig eigenlijk in het paspoort genoemd worden?)
Overigens heb ik ook goede ervaringen met sputolysin, een poeder dat voor de bovenste luchtwegen is. Dat is volgens mij vrij verkrijgbaar.
Ik denk dat het veel belangrijker is een acute bronchitis grondig aan te pakken dan je al te druk te maken over bijwerkingen. De longen zijn nou eenmaal kwetsbaar en ik ga ervan uit dat de dierenarts heel goed weet wat hij voorschrijft. Zeker omdat het zo n veel gebruikt middel is.

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-05 23:29

hallo,

Ventipulmin is een echt lapmiddel, idd voor een korte duur. als je bijv een concours of show hebt kun je het tijdelijk gebruiken (ahoewel ik me afvraag of het verstandig is om met een ziek paard te gaan reizen) zou het zeker niet voor een langere periode gebruiken...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 01:20

Ik heb het ook een aantal malen moeten gebruiken en was er tevreden mee. Je moet wel 10 dagen geven en niet stoppen alleen omdat ze ophouden met hoesten.
Geen last van bijwerkingen gehad en in de afgelopen 7 jaar een keer of 6 gebruikt op verschillende paarden van verschillende leeftijden.

amber_rinova

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:23

ik heb er ook goede ervaringen mee, en ik zie het absoluut niet als een lapmiddel omdat het bij mijn paarden altijd gewerkt heeft.het hoesten ging helemaal weg en kwam niet terug.

hastiga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 18:02

ik heb het 3 maanden gebruikt voor een veulen die longontstekking had niemand had verwacht dat ze het zal halen . Ze is helemaal genezen ik ben echt super enthiousiast dus.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:39

Mijn vorige paard Pocahontas heeft ook 2 weken een kuur van Ventipulmin gehad. In combinatie met prednison en nog iets. Maar bij mijn paard heeft het niets geholpen, alleen dat ze nog magerder was na de kuur.

lisade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:51

ik vind dat maar een chemish spulletje, er staat geloof ik op de verpakking dat het maar 30 dagen gebruikt mag worden, dan werkt het goed, maar de meeste epaarden raken er verslaafd aan en zodra je stopt gaan ze weer hoesten, en soms nog erger dan daarvoor.
dus eigenlijk moet je dan weer beginnen met een nieuwe kuur. en zo blijf je doorgaan.

maar als je het toch gaat gebruiken omdat je geen andere oplossong ziet gebruikt dan de vloeibare vorm, dat stuift niet weg en is makkelijk voor de paarden.

gr lisade

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:42

ik heb het ook gehad bij mijn haf maar het sloeg bij haar niet aan!! verder heb ik op advies van de dierenarts langer dan 10 dagen gebruikt maar ik heb geen bijwerkingen gezien!

Suzan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 08:52

kennelijk ontgaat mij iets TS is Ventipulmin voorgeschreven voor een kuchje bij het opstaan, bij het rollen of tijdens het losrijden.

is de omgeving niet te stoffig? controleer goed. Ook geen stro of hooi opslag in de buurt, geen gangen aanvegen waar jouw paard in staat.

Het kan echt een kleinigheid zijn waarom dit paard een beetje kucht.
Zou daar geen ventipulmin voor gaan gebruiken.

Op zich kan Ventipulmin een goed geneesmiddel zijn, maar dan wel voor de zwaardere gevallen, zoals ontstekingen of echt verkouden cq kortademig zijn.
Het paard krijgt meer lucht, zodat een cirkel kan worden doorbroken.

Wedstrijden mag je niet starten. Ventipulmin staat op de lijst.

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 10:17

mijn paard stond op de oude stal in een heel erg vochtige ruimte,daardoor heeft ze luchtwegenklachten overgehouden.
en soms als het te erg word (zoals afgelopen zomer weer even toen het zo warm was) geef ik een kuur daarvan,ben er tevreden over maar het is dan om haar even over het erge heen te helpen,ik geef het zeker niet als vaste kuur ofzo,daarvoor vind ik het ook niet geschikt.
ben er wel tevreden over