wat te doen bij SPAT

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: wat te doen bij SPAT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 10:47

Hmmm, mijn paard sleept ook met 1 achterbeen... Maar di eheeft geen spat in z'n sprong. Die is nl op de foto gegaan al 2x, en geen een keer was er wat op te zien. (en hij sleept al vanaf t begin).
Kan t evt. ook in z'n knie zitten dan??

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 09:11

Needje; heb je ook een buigproef laten uitvoeren? Zijn er foto's gemaakt van zijn knie of heup?
Sleept je paard ook met zijn been als je aan de hand met hem draaft? Als je hem tijdens het rijden wat hoger instelt (je moet het bakstuk van je hoofdstel dan achter zn oren duidelijk kunnen zien) wat doet hij dan?
Sinds een paar dagen rijd ik Selena met wat meer front (hoger ingesteld). Ik zie dan echt duidelijk verschil; ze zet haar ra er veel beter onder en ook tilt ze hem beter op. Voor ons is dit echt iets wat verder uitgebouwd kan worden en ze gaat er veel beter (zuiverder) van lopen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 09:45

Buigproef is gedaan. Daar kwam ook helemaal nix uit. Er zijn nog geen foto's gemaakt. Zolang ik een stevige ondergrond heb loopt ie ook gewoon goed. (gras of de straat) En in de bak is t niet constant. Af en toe en eigelijk alleen in wat muller zand. Slepen doet ie altijd. Pas als ik een tijdje rij en hij is lekker los, dan gaat ie dat been ook goed optillen. Ik reed m vroeger lager als nu, maar vroeger had ie er geen last van. Da's gekomen nadat ze de bak omgeploegd hadden en deze heel zwaar werd.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 15:23

ik denk dat het verstandig is dat je foto's laat maken of een kreupelheidsonderzoek (waarbij jij hem rijdt) laat uitvoeren. Als daar niets uitkomt, kan de da je vast en zeker adviseren hoe je hem zou moeten rijden. Mijn ervaring is dat een paard niet voor iets doet en er best wat aan de hand kan zijn.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 15:44

Dat ie ook mijn idee, en daarom heb ik toen Steffi r naar laten kijken. Vrijdag komt r iemand van de verzekering (ivm ziektekosten die ik er bij wil) en dan zal ie waarschijnlijk klinisch opnieuw gekeurd worden. Ben benieuwd of hun wat zien of vinden. Ga zowiezo een keer foto's laten maken.

Barleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:07

Mijn paardje had dus nergens last van,tot 4 weken geleden haar sprong werd dik DA erbij ,waarschijnlijk verdraaid afspuiten etc, gisteren heb ik fotos laten maken ocd+spat3 ze loopt er niet kreupel op, maar als je aan haar been komt dan heeft ze pijn ook met voetje geven,ze kan hem bijna niet terugzetten,blijkt nu dus, dat ze het waarschijnlijk al heel lang heeft

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:32

Gatsie da's ook geen leuk nieuws! Hebben ze wel iets tegen de pijn ofzo?