Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sugarmiss schreef:"Mijn" manier van ontwormen is ook maar voor zeer weinigen weggelegd, maar dat had ik al verteld.
Persoonlijk gaat het op deze manier al een jaar of 7 goed bij mij.
Logisch dat welke arts dan ook (holistisch, alternatief of regulier) zijn vingers niet wil branden. Zij kennen vaak de situatie ook niet goed genoeg.
schaapjuh schreef:quote mezelf even uit een ander topic, scheelt weer typwerk![]()
Bij Boudewijn Lelievelt te Dalfsen kun je natuurzuivere ontwormpoeder kopen (dus zonder chemische zooi). Dit geef je met élke volle maan door het voer die je iets natmaakt (water/ appelazijn oid). Alleen de eerste keer geef je het paard een kuur van 3 dagen een poeder: dag voor volle maan, met volle maan en een dag na volle maan. Later alleen met volle maan. Met volle maan is de maan het krachtigst. De maan heeft veel invloed op al wat leeft, groeit en bloeit op aarde.Dus met volle maan ontwormen is het meest effectiefst
Werkt super!!!
Naam van het ontwormpoeder ben ik even kwijt... zodra ik t weer weet meld ik t wel.
schaapjuh schreef:Zo hé! Lekker ventje zeg...![]()
Weet je of hij zich daarnaast met nog andere dingen bezighoud? Zoals straling, pendelen, water-vitalizers, osteopatie, oid?
haboshof schreef:Kendra: ik heb ivomec pour-on, dat is eigenlijk voor rundvee. Je giet het over de rug en schouders. ....De ivomec pour-on gaat over de eczeempaarden. Blijkbaar vinden de vliegjes ze dan ook niet lekker meer.
henny_w schreef:
Equest (Ivermectine) was toen nog maar pas op de markt en zou het wondermiddel tegen wormen zijn.
Dus ermee ontwormd. Kwam niks af.
Vreemd, 4 weken later nog eens gedaan, weer zonder resultaat.
Er kwam echt helemaal niks af. Dierenarts gebeld. Die adviseerde om eventueel nog 2x elke 2 weken met Equest te ontwormen. Resultaat noppes nada. De fjord zag er nog steeds allerbelabberst uit.
An_J schreef:
Nu wil ik niet zeuren hoor. Maar Equest bevat Moxidentine, geen Ivermectine. Dus ik neem aan dat je een ander merk bedoeld.![]()
schaapjuh schreef:
~ Hoe meer de mens trouw blijft aan de wetten van de natuur, des de gezonder zal hij blijven; hoe meer hij zich er van verwijderd, des te sneller komt de ziekte ~ Paracelsus
Xox schreef:
Er is altijd wel kans op wormbesmetting door bijvoorbld vliegen die eitjes op de wanden van de stal leggen of in de voerbak. Die dan weer opgenomen worden door de paarden,
Xox schreef:
Een paard wordt heus niet resistent als je elke twee maand met Ivermectine ontwormt en dan in het voor en najaar met praziquantel tegen de lintwormen en in Oktober één met Moxidectine. Dan kan er niks mis gaan en heb je een geweldig goed ontwormingsschema
ingeo schreef:Xox schreef:
Er is altijd wel kans op wormbesmetting door bijvoorbld vliegen die eitjes op de wanden van de stal leggen of in de voerbak. Die dan weer opgenomen worden door de paarden,
ik lees in je profiel dat je een boek wil schrijven over paardenziektes...dan wil ik toch even opmerken dat vliegen vliegen zijn, en wormen wormen. paarden krijgen GEEN wormen door vliegeneitjes die in de stal worden gedeponeerd.
de enige vlieg die wat dat betreft verwarring kan zaaien bij paardeneigenaren is de paardenhorzel of gastrofilus nasalis. die legt eitjes óp het paard (poten, manen) die na opname in de maag de bekende 'maagworm' geven. op de keper beschouwd is dit ook geen worm, maar een vliegenlarve.
ingeo schreef:Xox schreef:
Een paard wordt heus niet resistent als je elke twee maand met Ivermectine ontwormt en dan in het voor en najaar met praziquantel tegen de lintwormen en in Oktober één met Moxidectine. Dan kan er niks mis gaan en heb je een geweldig goed ontwormingsschema
...en deze dan toch ook maar even : nee hoor, een paard wordt zeker niet resistent, dat wordt het namelijk nooit.
het zijn de wórmen die resistent worden, en dat is toch echt heel wat anders.